Is Kelly nou gek of niet?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Anon20210626 »

Blijft kritisch en selectief in wat je tot je neemt , ik heb dit overgeslagen als ik eerlijk ben .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door tanja1977 »

Nu schrijven jullie tegenstrijdig, want er is en wordt nog steeds veelvuldig geschreven op de diverse T-fora, Kelly is geen rolmodel/voorbeeld voor trans Nederland. Velen distantieren zich er zelfs van. Kelly is meer een act.

En geld heeft er trouwens niets mee te maken.

En het doet me denken aan zeemeermin Kitty uit Man Bijt Hond. "Ik wilde altijd zeemeermin zijn en dat ging niet als man". Toen bij kopspijkers te zien. Zeer mediageil destijds. Schijnt tegenwoordig achter de geraniums te zitten vanwege straatvrees. Wilde eerst een partial SRS, toen weer volledige SRS.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Veronica »

tanja1977 schreef:Nu schrijven jullie tegenstrijdig, want er is en wordt nog steeds veelvuldig geschreven op de diverse T-fora, Kelly is geen rolmodel/voorbeeld voor trans Nederland. Velen distantieren zich er zelfs van. Kelly is meer een act.

En geld heeft er trouwens niets mee te maken.

En het doet me denken aan zeemeermin Kitty uit Man Bijt Hond. "Ik wilde altijd zeemeermin zijn en dat ging niet als man". Toen bij kopspijkers te zien. Zeer mediageil destijds. Schijnt tegenwoordig achter de geraniums te zitten vanwege straatvrees. Wilde eerst een partial SRS, toen weer volledige SRS.
Niemand die ooit zei dat Kelly een rolmodel is, de enige naam die ik als een rolmodel kandidaat hoor is af en toe Valentijn de Hingh...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Anon20210626 »

Ik zie weinig tegenstrijdigs ...... Niemand neemt haar serieus ...... Niemand in dit topic noemt haar een rolmodel . Hooguit gek Of soms is daar de algemene mening van niet bijster intelligent .
Maar het is een feit dat ze er door dit image absoluut niet slechter van is geworden ...., integendeel . Dus wie is er nu gek?
Wil ik ruilen ? Nee echt niet .

Er zijn idd wel andere rolmodellen ........

en ik zal de artikelen niet gaan lezen.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Fay »

Mag wel slotje op dit topic wat mij betreft,de toegevoegde waarde van dit topic is 0,0 imo


Fay
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Anon20210626 »

Hear hear.......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Anon20180501 »

Wat mij betreft is het 1-1 Fay... :)

ff de blessure-tijd afwachten...
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Emma »

Het is ook erg tegenstrijdig. Ik vind Kelly geen rolmodel maar feit blijft dat ze haar nek heeft uitgestoken lang voordat je dat als trans veilig kon doen. Dat heeft een aantal negatieve effecten gehad ("O. Als je je maar niet net zo blond gaat gedragen als die Kelly") maar ook een heleboel positieve. Ik durf zelfs te stellen dat een flink deel van de acceptatiebereidheid van de mensen tegenwoordig komt door de publiciteit rond Kelly...

Maar dit bericht heeft een nieuwswaarde van 0,0. Doet me denken aan wat mensen uithalen als ze een tijdje van de radar zijn geraakt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Anon20180501 »

Maar dit bericht heeft een nieuwswaarde van 0,0.
Klopt Emma, en toch hebben sommigen er tot mijn verrassing wat zinnigs over te zeggen...
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Is Kelly nou gek of niet?

Bericht door Madeleine »

Emma schreef:Het is ook erg tegenstrijdig. Ik vind Kelly geen rolmodel maar feit blijft dat ze haar nek heeft uitgestoken lang voordat je dat als trans veilig kon doen.
Geen rolmodel, wel iemand die in mijn beleving heeft bijgedragen aan een bredere blik op transseksualiteit bij het grote publiek.
Laten we wel wezen, de stereotypen over "Drag Queens" (alle travestieten)* en "Oudere Mannen die als Vrouw in Bloemetjesjurk (alle transseksuelen)* door het leven willen gaan" waren 10 jaar geleden behoorlijk sterk aanwezig....

Om maar een beetje half te crossposten uit een ander topic, dit kwam ik toevallig tegen (een stukje over transeksualiteit begin jaren 80)
http://web.archive.org/web/200711140110 ... suelen.htm

voetnoot*
Transgenders, genderbenders etc dat kende men niet...
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen: