Facebook

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Re: Facebook

Bericht door KimNL »

Ik heb 2 dagen lang een facebook profiel gehad, maar ik kon de onzin niet meer aan.
Waarom moeten mensen foto's gaan maken van het eten wat ze die avond eten, aangevuld met een suffe non informatieve tekst.
Ik dacht dat deze posts incidenteel zouden zijn maar dit was niet het geval. Vervolgens kon ik ook niet gluren bij mensen omdat 9 van de 10 mensen hun foto's afgeschermd hebben.
Ik dacht dat ik iets wat de halve wereld leuk vind, ook wel leuk zou vinden. Ik ben tot de conclusie gekomen dat social networks niet aan mij besteed zijn.

Voor de mensen die het wel leuk vinden... Waarom?

XX Kim
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Facebook

Bericht door Arike »

Ik ben vooral verbaasd hoe snel je vrienden maakt op FB
Nog nooit zo snel vrienden gemaakt als daar ;) ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Facebook

Bericht door Jessy »

Sja, wat heet "vrienden"... Vage online contacten waar ik nauwelijks mee praat noem ik niet echt "vrienden"...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Facebook

Bericht door Arike »

Ach je kan ze altijd nog "ontvrienden" ;)

(wat een vreselijk woord....)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: Facebook

Bericht door Willy »

Soms zijn mensen nog bezig met hun bewustwording, en hopen op contact, ook al zal het eerst maar bij een uitnodiging blijven.
Soms hebben die mensen een start nodig, om ook gewoon hun bordje soep te kunnen laten zien, een reactie kan al een gevoel wezen van contact.

Vrienden, t'ja... zoiets moet toch groeien.... en waar begin je dan mee?
Wat een weertje he? ;)
My life just out of the closet ...
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Facebook

Bericht door Jessy »

KimNL schreef:Ik heb 2 dagen lang een facebook profiel gehad, maar ik kon de onzin niet meer aan.
Waarom moeten mensen foto's gaan maken van het eten wat ze die avond eten, aangevuld met een suffe non informatieve tekst.
Doen we hier toch ook :lol:
Begrijp je ergernis wel, Kim. Ik zit dan wel op FB maar doe er weinig mee, buiten beetje contacten onderhouden en hopen sommige mensen ooit wat beter te leren kennen. Wat ze elke avond eten zal me een zorg zijn, en negeer ik gewoon. Iets wat ik overigens hier ook doe, je zult me zelden tot nooit in zo'n onderwerpen zien posten.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Facebook

Bericht door Hedwich »

Ik heb vooral een heleboel FB-vriendjes van vroeger van mijn jongerenvereniging. De meesten zie ik nu zelden tot nooit meer. Het is opvallend dat ik een aantal van mijn beste vrienden van destijds nu heel weinig meer te melden heb, en mensen die ik niet real-life ken, zoals jullie, des te meer. Van mijn oude kennissenkring heb ik een aantal mensen op een heel lage ontvangst van berichten gezet, puur omdat ik vind dat ze voor mij geen interessante zaken posten. Daarnaast heb ik mensen toegevoegd die via-via komen aanwaaien in het T-circuit. Van sommigen blijkt dat ze vooral geïnteresseerd zijn in fetishisme of de meer extravagante versies van travestie. Ik heb wel eens iemand daarom ontvriend. Gewoon omdat zhij verder geen persoonlijke kennis is en omdat het interesse raakvlak te klein is. Dat heb ik nu een paar keer meegemaakt. En daarnaast is er nog hjet fenomeen van de FB-vriendjes die eigenlijk alleen virtueel bestaan, omdat ik ze op straat nooit zou tegenkomen zoals ze zich op FB presenteren. Dat vind ik een apart gegeven: dat ik langs iemand op straat kan lopen zonder herkenning met wie ik misschien wel een heel goed gesprek heb gehad. Ik sta altijd wel open als een onbekend iemand met een T-achtige FB-account mij benadert: ik weet nooit of het een getergde ziel in de kast is die ik kan helpen en mocht eea slecht uitpakken, dan weet ik de ontvriend-knop wel te vinden.