VUmc en de huisarts

Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door J1nny »

Janice, even lezen, huisarts is een zg 'goed christen' en geeft geen verwijzing op wat hij uit zijn bijbel destilleert.
Dan interesseert het ze meestal niet of ze een klacht krijgen, volgens de bijbel mag je niet sleutelen aan je lichaam, dus basta.

Andere huisarts zoeken is de remedie.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door Janice »

Als je huisarts je 2 of 3 keer een verwijzing weigert wat doe je er überhaupt dan nog? En je moet altijd een klacht indienen, staat er sowieso wat geregistreerd al is het alleen voor jezelf.
Gebruikersavatar
angelswontdie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jul 2015, 21:54
Gender: Trans FtM
Locatie: Uden, Noord-Brabant

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door angelswontdie »

Janice, zoals ik al zei was het mijn familiedokter en voor je 18 bent mag je zelf geen huisarts uitzoeken (dat gaat altijd via de ouders). En sinds ik uit huis ben ben ik eigenlijk maar 1 keer bij de huisarts geweest voor een verwijzing naar de orthopeed en die kreeg ik wel gewoon, omdat het probleem duidelijk zichtbaar was (dus kon hij niet zeggen dat het wel over zou gaan). Daarom ben ik er eigenlijk nog niet aan toegekomen om een nieuwe huisarts te zoeken.
Maar goed, ik zal morgen wel rond gaan bellen om te kijken of ik wat kan regelen. Heb hier al wat goede tips gekregen, dus denk dat het wel goed zal komen. :)
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door Cait »

@Veronica. Het was inderdaad zo'n 3 jaar geleden op zijn minst ja..toen ik mij aanmelde
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door Anon20210626 »

Dat kon toen nog wel maar nu is een verwijzing van de huisarts een noodzaak
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
angelswontdie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jul 2015, 21:54
Gender: Trans FtM
Locatie: Uden, Noord-Brabant

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door angelswontdie »

Nou, die in Volkel neemt blijkbaar geen patiënten aan van buiten Volkel zelf, maar hij (of toch, de assistente) verwees me door naar Medipark in Uden, dus daar heb ik me nu ingeschreven. Er zitten 12 verschillende artsen in dat ene gebouw, dus stel ik zou de verwijzing niet krijgen bij degene waar ik nu zit, zou ik nog een second (en third en fourth en...) opinion kunnen krijgen zonder verder te moeten zoeken.
En er zit ook een apotheek en een Diagnostisch centrum (voor bloedtesten enzo), dus stel ik zou uiteindelijk testosteron krijgen (nu loop ik wel heel ver op mezelf vooruit, maar goed), dan zou ik mijn bloedwaarden daar kunnen laten meten zonder ergens anders heen te moeten én de testosteron zelf ook daar op kunnen halen. Dus ik ben er wel blij mee.
Bedankt voor de tips iedereen.

En nog één ding: Ik heb besloten er toch maar meteen voor te gaan. Of toch, bijna meteen. Ik ga volgende week een week op vakantie en in september ga ik een week naar het buitenland. Als ik daarna terug in Nederland ben, ga ik een afspraak maken bij de huisarts voor een verwijzing. Dus het zal eind september/begin oktober worden dat ik het VUmc op zal bellen voor een eerste afspraak. Wens me geluk. :)
Djay
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jun 2015, 13:59
Gender: Trans FtM

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door Djay »

Telefonisch afspraak maken bij het VUMC zonder dat ze die verwijzing hebben zal niet gaan helaas. Zij zullen jou bellen voor een afspraak zodra ze je verwijzing hebben en je aan de beurt bent.
Gebruikersavatar
angelswontdie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jul 2015, 21:54
Gender: Trans FtM
Locatie: Uden, Noord-Brabant

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door angelswontdie »

Zoals ik al zei zal ik eerst naar de huisarts gaan voor de verwijzing en daarná pas bellen.
Voor zover ik weet moet je wel zelf bellen en ze dan die verwijzing doorsturen voor je een afspraak kan maken. Dat staat er toch op de website, dus zo ga ik het doen.
Djay
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jun 2015, 13:59
Gender: Trans FtM

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door Djay »

Dat is helaas gewijzigd. Ik heb me op 16 Juni opgegeven en werkwijze is helaas gewijzigd. Je kan zelf bellen wat je wil als je die verwijzing hebt opgestuurd maar schiet je niets mee op. Zij bellen jou voor een afspraak, andere manier van werken doen ze helaas niet. Had nl. zelfs op de website staan toen ik de verwijzing had dat je gewoon kon bellen als je verwijzing in huis had, zonder deze aan hen te hebben opgestuurd.
Gebruikersavatar
angelswontdie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jul 2015, 21:54
Gender: Trans FtM
Locatie: Uden, Noord-Brabant

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door angelswontdie »

Nou ja, het belangrijkste is toch dat ze die verwijzing krijgen. En ik weet al dat er een extreem lange wachttijd kan zijn (op de website staat volgens mij 4 weken voor het maken van een afspraak en dan nog eens 8 weken voor je überhaupt het eerste gesprek hebt) dus daar heb ik me al op voorbereid. Een paar weken extra wachten tot ze bellen kan er dan ook nog wel bij. Het is een geluk dat ik redelijk veel geduld heb. :)