Betrapt

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door Barbarella »

Geeft verder niet van de naam.

Maar als belasterde opinie maker die bekend is met de werking van het internet zal je er vast niet vreemd van op kijken als belasteraars je ook hier zullen volgen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

Die lasteraars heb ik verder voor ontbijt, maar juist omdat ik het internet begrijp betwijfel ik of ze me hier zouden volgen en weiger sowieso mijn handelen daardoor te laten bepalen. En als ze dat wel doen boeit me dat niets, gebruik ik het alleen maar als opstapje voor een leuke discussie over transgenderdingen en krijg het misschien zelfs hoger op de agenda.

Het is niet zo dat ik vanuit mijn cis profiel link naar dit forum, of er enig verband te vinden is met wat ik verder schrijf, waardoor ze me hier op het spoor kunnen komen. Ze zouden hier alleen zijn als ze zelf met transgevoelens zouden rondlopen, maar verder is dat risico echt verwaarloosbaar klein.
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

Ik vind het een mooie foto en word er blij van mezelf zo te zien, terwijl ik me jarenlang niet eens kon aankijken in de spiegel. Klaar.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door Barbarella »

Ik ben blij voor je dat je blij bent met jezelf :)

Barbarella
Na mij de zondvloed!
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Betrapt

Bericht door Maria_G »

I had the same age son during my divorce. He was not very understanding about my feminine things but I did not understand myself at that time too (around 1997)

What I can say?
It is not possible to play a father role being a M2F TS. Even if nobody knows including "the father"

it is possible to play a male role to females (daughter, wife) But not to a boy. Then telling a truth is always "sooner - better". Less harm. The kid should not be confused.
My situation was more difficult. The son felt himself as a son of the bitch (it was no other good name to call my ex) and on top his father was not a male.

This ended very badly
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

I'm sorry to read that, @Maria_G. If I may ask: was the relationship with your son restored over the years? I may have the advantage, that my ex and I have already been separated for twelve years, so it's not like he's in the midst of a messy divorce or anything. And she may be a bitch to me, but she isn't a bitch to our son and I'm no saint either. I wouldn't describe our cooperation as coparents as cordial, but we did manage all these years. My son also accepts the "G" in LGBTQ, but isn't aware of the "T" in my equation. Although I raised him in the spirit of tolerance, I have no idea how he will respond to that. He also witnessed me in relations with men in which I wasn't wearing a dress, but clearly had the female role in the relationship.

So a "father role" may be difficult like you wrote, although I can easily imagine myself still engaging in the same "bonding" activities we always used to do. But would a parental role be possible? I mean, lesbian couples also work out fine with their children, right? How does it impact the authority I exercise over him? When he was much younger I took care of him on my own for several years and he actually identified me with both the maternal and paternal roles, calling me "mappa". Both nurturing and strict. I hope that gives me some leverage.

How did your son see you? Still as a parent who loves him, or as a "freak"? Was he ashamed to be seen together with you? Did he in some way feel deserted by you? I'm thinking of ways to communicate with him in a way that he knows he is still dealing with the same person who will still be there for him. As far as I'm concerned, the relationship will still be the same. I would have preferred to wait a little longer so I'd be more passable and there would be less of a freak factor (like it was called in the latest I am Cait episode I saw). I would have also had the opportunity to think through the way to discuss this with him.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Betrapt

Bericht door Anon20210626 »

Als je het zelf vertelt , houd je de regie en kan jij meer bepalen hoe het gesprek zal gaan verlopen . Wachten houdt in dat hij het op straat of van zijn moeder gaat horen met de bijbehorende vooroordelen .

Een jaar geleden wist binnen enkele dagen mijn complete omgeving ineens alles. Mensen die het wisten hebben het min of meer ' per ongeluk ' doorverteld . Ik heb de ochtend dat ik dit vernam , mijn kinderen wakker gemaakt en het ze verteld voordat ze dit van een ander zouden horen . Mijn kinderen waren wel iets jonger en ik ben heel kort daarop volledig als mezelf verder gegaan en dat maakt het een iets andere situatie .

Wat het zelfde blijft is datje zoon het maar een keer voor de eerste keer kan horen . Wil je dat dat door een bevooroordeelde vreemde of duidelijk vijandige ex gebeurd of wil je dat zelf doen ? In het laatste geval zal ik niet te lang wachten .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

@Renée... Oh verschrikkelijk zeg, dus jij moest je verhaal ook improviseren? Reageerden ze er goed op? Maar moet inderdaad ervoor zorgen dat mijn verhaal bij hem komt. Maakt de kans op acceptatie in ieder geval het hoogst.

Kort samegevat: Hij moet het dus zo snel mogelijk weten. *diep ademhaalt* Ik moet het op de één of andere manier faseren zodat hij het bij kan houden, ik moet er rekening mee houden dat het ook mis kan gaan, maar moet het toch communiceren, want het hek is al van de dam, als ik de reacties goed belees.

Zou dit een handige aanpak zijn? We "binge watchen" zo af en toe een leuke serie en dan kan ik in plaats van het geplande Strike Back mannengeweld bijvoorbeeld Sense8 opzetten. Zag ik al, maar heeft een heel nadrukkelijke trans thematiek en is nog spannend ook.Transparant is ook een mooie serie maar misschien iets te volwassen drama voor hem en I am Cait valt sowieso af, want hij heeft echt een hekel aan alles wat met de Kardassians te maken heeft. Probeerde ik al :)

In die series zijn er genoeg bruggetjes te vinden om het eerst over trans in het algemeen te gaan hebben, vooroordelen, het gegeven dat anatomie en gender verschillende dingen zijn, proberen wat begrip te borgen en dan langzaam naar mijn eigen gevoelens daarover werken. En het in die zin geleidelijk doen, dat hij het komende jaar mij nog niet als vrouw gaat zien, maar we er gewoon over praten en ik die tijd gebruik om begrip en acceptatie te kweken. Het op de één of andere manier te normaliseren.

Dat zou toch moeten werken?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Betrapt

Bericht door Anon20210626 »

Ja , ik had hele mooie reacties maar moest idd a la minute Improviseren .

Een aanknopingspunt Is wel een vorm om het moment te vinden . Praat jij makkelijk ? Of Is dat wel eens een probleem?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.