Best goede transgender uitleg

Pas ik nou in een hokje of niet?
leen
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2016, 23:22
Gender: Transgender

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door leen »

dank je , goed artikel
Pipdenotter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2016, 10:42
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Bosch

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door Pipdenotter »

Ik heb het stukje met veel aandacht gelezen, en het is een perfecte verwoording! Dank je wel!
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door Bregje »

Ik heb hem laatst gebruikt bij mijn ouders. Eigenlijk nog geen idee of ze het een nuttige link vonden.
leen
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2016, 23:22
Gender: Transgender

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door leen »

Een interessant stukje. Ik denk dat als een vrouwelijke genderexpressie meer zou aanvaard zijn voor personen in een mannenlichaam, veel minder mensen de toevlucht zouden nemen tot SRS.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door Beardelady »

leen schreef:Een interessant stukje. Ik denk dat als een vrouwelijke genderexpressie meer zou aanvaard zijn voor personen in een mannenlichaam, veel minder mensen de toevlucht zouden nemen tot SRS.
Ik denk dat het anders zou zijn namelijk. Dat er meer "mannen" zich vrouwelijker zou uiten en verwacht dat de srs cijfers vrijwel identiek zouden blijven.

Ik als trans zit ik niet in het traject zodat ik mij vrouwelijk uiten kan omdat ik anders denk dat ik niet serieus genomen word. Ik doe het alleen voor mijzelf, omdat het mij compleet maakt, oftewel ik doe het voor niemand anders zijn/haar goedkeuring.
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door Bregje »

Toch wordt er nog wel eens gesteld dat je geslacht bepaald wordt door wat er in je broek zit. Als je maar vaak die vraag uit je omgeving krijgt kies je misschien eerder voor srs dan wanneer het helemaal niets uit zou maken.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door Danielle »

leen schreef:Een interessant stukje. Ik denk dat als een vrouwelijke genderexpressie meer zou aanvaard zijn voor personen in een mannenlichaam, veel minder mensen de toevlucht zouden nemen tot SRS.
Ik denk zelf dat het aantal operatieve behandelingen zo ongeveer gelijk zal blijven. Dat is iets dat je toch heel erg voor jezelf doet. Wel verwacht ik dat in zo'n situatie er veel meer mensen zich openlijk als genderfluid of genderqueer gaan durven uiten. Wellicht ook met meer mensen die ervoor kiezen om enkel specifieke behandelingen te doen, bijvoorbeeld alleen logopedie, of horomoontherapie
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Best goede transgender uitleg

Bericht door Beardelady »

Danielle schreef:
leen schreef:Een interessant stukje. Ik denk dat als een vrouwelijke genderexpressie meer zou aanvaard zijn voor personen in een mannenlichaam, veel minder mensen de toevlucht zouden nemen tot SRS.
Ik denk zelf dat het aantal operatieve behandelingen zo ongeveer gelijk zal blijven. Dat is iets dat je toch heel erg voor jezelf doet. Wel verwacht ik dat in zo'n situatie er veel meer mensen zich openlijk als genderfluid of genderqueer gaan durven uiten. Wellicht ook met meer mensen die ervoor kiezen om enkel specifieke behandelingen te doen, bijvoorbeeld alleen logopedie, of horomoontherapie
In andere woorden maar precies wat ik bedoel ;)