Geen idee meer

Pas ik nou in een hokje of niet?
Alexis
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2016, 11:14
Gender: Man

Re: Geen idee meer

Bericht door Alexis »

ik weet niet zo goed hoe ik ermee moet omgaan. Zeker omdat ik het ook niet aan de buitenwereld heb laten weten. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten aanpakken. Ook heb ik geen idee of het een begin is van iets wat gaat uitbreiden. Het is af en toe zelfs moeilijk om het voor mezelf te accepteren. Dus eigenlijk is alles er lastig aan ;)
leen
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2016, 23:22
Gender: Transgender

Re: Geen idee meer

Bericht door leen »

Het is beter om het als een gave te beschouwen dan als een probleem. Het geeft je de mogelijkheid zowel de wereld van vrouwen als mannen te verkennen en er die zaken in te vinden waar je je goed bij voelt. Gender is niet binair maar bestaat in alle varianten. Prijs jezelf gelukkig geen vrouwelijke of mannelijke macho te zijn. Die hebben misschien een gemakkelijker leven, maar ook een minder boeiend leven denk ik.
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Geen idee meer

Bericht door Suikerklontje »

Wat Leen zegt is best een goeie, en leuk ook. Zie het als een gave ook al is dat misschien makkelijker gezegd als gedaan.

Veel mensen waarderen het juist als iemand zichzelf is. Weliswaar al wordt er een duidelijke trans stempel op gezet, dan schrikt iedereen opeens. Maar tot dan in de zelfontdekking dan zal je merken dat juist enorm veel respect voor je krijgen. Niet veel durven namelijk buiten de menigte te stappen en dat is dan wel wat je doet.

Dat is tegelijkertijd denk ik ook het enge er aan. Not sure what I am trying to say. Probeer het voor jezelf als een mooi iets te zien en dat zal ook afstralen naar de mensen om je heen. Misschien is het op den duur belangrijk om duidelijkheid te scheppen bij de mensen die dicht bij je staan. Al is het maar omdat, als je het aan iemand verteld en diegene reageert positief, dat een enorm goeie duw in de goede richting is. Verder zou ik als ik jou was er nu nog niet teveel bij stil staan. Gewoon ontdekken op je eigen tempo en doen wat per dag goed voelt.
Alexis
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2016, 11:14
Gender: Man

Re: Geen idee meer

Bericht door Alexis »

De insteek van Leen vind ik een hele mooie. Het is het geheel eigenlijk van een veel leuker perspectief bekijken. Ik ben benieuwd of dit me meer vrede zal brengen. Ik heb het vermoeden van wel, want ik zit dit al te tikken met een smile :)