Nieuwe chat! Zie dit topic.

Spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Spijtoptanten

Bericht door Amy »

tanja1977 schreef:Hoe kan het dat spijtoptanten op fora tot de grond toe afgefakkeld worden als ze zeggen dat ze spijt hebben?
Misschien omdat die andere mensen op die fora zich dan verraden voelen? Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik er ooit spijt van zou krijgen. Als dan iemand anders dat wel heeft dan zou ik in de eerste plaats vraagtekens gaan zetten bij waarom dat ze in transitie zijn gegaan, zijn ze wel echt transgender? Ik zal ze daar niet op aanvallen (tenzij ze ons aanvallen of proberen onderuit te halen) maar kan me voorstellen dat er genoeg andere mensen zijn die dat wel doen.

Ik heb ook eens wat gelezen over een wat bekender geval (kan me de naam niet meer herinneren) van iemand die na transitie toch weer terug ging en toen zelfs probeerde het hele gender dysforie concept onderuit te halen. Dat lijkt mij dus duidelijk een geval van iemand die andere redenen had om in transitie te gaan en dus niet zoals ons is.

Je hebt dan ook van die mensen in de media en zo die als ze ook maar iets over een spijtoptant horen van "zie je wel dat het onzin is" dus ik vind het niet vreemd dat er mensen op die fora in de verdediging gaan.
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: Spijtoptanten

Bericht door Bailey »

Amy schreef:Misschien omdat die andere mensen op die fora zich dan verraden voelen? Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik er ooit spijt van zou krijgen. Als dan iemand anders dat wel heeft dan zou ik in de eerste plaats vraagtekens gaan zetten bij waarom dat ze in transitie zijn gegaan, zijn ze wel echt transgender? Ik zal ze daar niet op aanvallen (tenzij ze ons aanvallen of proberen onderuit te halen) maar kan me voorstellen dat er genoeg andere mensen zijn die dat wel doen.

Ik heb ook eens wat gelezen over een wat bekender geval (kan me de naam niet meer herinneren) van iemand die na transitie toch weer terug ging en toen zelfs probeerde het hele gender dysforie concept onderuit te halen. Dat lijkt mij dus duidelijk een geval van iemand die andere redenen had om in transitie te gaan en dus niet zoals ons is.

Je hebt dan ook van die mensen in de media en zo die als ze ook maar iets over een spijtoptant horen van "zie je wel dat het onzin is" dus ik vind het niet vreemd dat er mensen op die fora in de verdediging gaan.
Dat heb je goed Amy. veel transgenders steken al zoveel energie in de verdediging van hun identiteit, in hun validatie dat een spijtoptant kan aanvoelen als een aanval.

Maar van een heel andere zijde zijn er ook erg veer transgenders die zich gewoon beter voelen dan anderen en hun validatie zoeken in dat ze beter zijn dan andere 'freaks'[sic]. Dit is de bron van de vijandigheid tegen non-ops, mensen die twijfelen over de operatie, mensen die niet stereotype mannelijk of vrouwelijk zijn en tegen transgenders die seks werk doen. vaak zijn mensen immers net accepterend genoeg om zichzelf te kunnen accepteren.