Verward & wel/geen grs

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Bregje »

Hier nog iemand die geen srs hoeft. Het is een hele zware ingreep en die moet je graag willen en anders niet doen. Dat maakt je niet minder trans.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben zelf 20 jaar post op en eerlijk gezegd snap ik persoonlijk al die twijfels niet maar dat zal wel aan mij liggen is voor mijn ook vrij makkelijk ik heb zelf al lager een vagina al dat ik dat ooit een penis heb gehad!

Ik heb gisteren een leuke chat gehad met een jonge transdame op een andere chatsite zij had op een een of andere manier het idee dat het allemaal wat nep en behelpen zou worden.
Dat is in ieder geval niet mijn ervaring zij maakte er een punt van dat ze niet nat zou kunnen worden en was stom verbaasd dat ik dat wel werd ook dacht ze geen orgasme meer te kunnen krijgen ik krijg zelf meestal meerdere orgasme tijdens een vrijpartij! ;)

Zo achteraf terugkijkend staat de srs in het niks voor wat ik er voor terug gekregen misschien dat iemand toch nog wat aan mijn verhaal heeft.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Eveliene »

Ik ben blij dat ik de srs wel heb gedaan maar kan het anderen niet af of aanraden, daarvoor is de ingreep te groot. Het enige wat ik adviseren kan is om naar je hart te luisteren en je niet al te druk te maken over wat anderen zeggen wat je moet doen.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Cait »

Ik zit er nog middenin , behoorlijke ervaring ... Ik hoop dat uiteindelijk alles goed geneest . Maar zoals Eveliene al zegt , alleen doen wat je hart verteld
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door diederique »

Of je nu wel of niet voor HRT, GRP of BA opteert, het moet niet uitmaken voor de VU. Merkwaardig dat zij denken in zware en niet-zware gevallen (met of zonder streepjespak, wel of niet in een extra beveiligde inrichting). Laat je vooral niet gek maken. Iedereen moet zelf weten wat ie nodig denkt te hebben naar z'n/h'r sociale transitie.
Gewoon door gaan. Niet twijfelen over de VU, er komt nog genoeg aan om even over te twijfelen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Suikerklontje »

Klinkt alsof je dezelfde psychologe hebt.. vanaf dag 1 werd mij verteld dat ik geen trans zou zijn, ik droeg geen knalrode lippenstift. Probeerde geen hoge hakken en had niks met nep borsten. Pardon? Mijn psycholoog buiten het VU had haar overtuigd.

Meer dingen die je op het VU niet verwacht werden gezegd als; ik zal nooit een normale vrouw zijn en zal het altijd moeten uitleggen.. .. eh?

Misschien heb je mazzel, of pech. Voor mij voelde mijn contactpersoon altijd als de advocaat van de duivel. Stay true to yourself tho. Really. Twijfels zijn niet raar in een proces als deze. If anything zijn twijfels juist goed want je hebt veel om op een rijtje te zetten! 1 week voor mijn operatie twijfelde ik om het af te zeggen. Angst. Teveel gedachtes.. .. maar ik denk dat geen twijfels en er blindelings ingaan slechter is. Heb je er dan uberhaubt wel bij stil gestaan?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Veronica »

Suikerklontje schreef:Klinkt alsof je dezelfde psychologe hebt.. vanaf dag 1 werd mij verteld dat ik geen trans zou zijn, ik droeg geen knalrode lippenstift. Probeerde geen hoge hakken en had niks met nep borsten. Pardon? Mijn psycholoog buiten het VU had haar overtuigd.

Meer dingen die je op het VU niet verwacht werden gezegd als; ik zal nooit een normale vrouw zijn en zal het altijd moeten uitleggen.. .. eh?

Misschien heb je mazzel, of pech. Voor mij voelde mijn contactpersoon altijd als de advocaat van de duivel. Stay true to yourself tho. Really. Twijfels zijn niet raar in een proces als deze. If anything zijn twijfels juist goed want je hebt veel om op een rijtje te zetten! 1 week voor mijn operatie twijfelde ik om het af te zeggen. Angst. Teveel gedachtes.. .. maar ik denk dat geen twijfels en er blindelings ingaan slechter is. Heb je er dan uberhaubt wel bij stil gestaan?
Dat soort psychologen zorgen juist ervoor dat er transgenders zijn die over the top naar het VU gaan uit angst dat VU hun "niet trans genoeg" vindt.

Wees jezelf inderdaad.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Danielle »

Ik heb die vibe echt niet gehad bij het genderteam. Ik kreeg mijn behandelopties a la carte aangeboden. Kon gewoon mezelf zijn, meestal zonder make-up (als ik al make-up gebruikte was het enkel mascara) en in jeans met gympen. En ik ben moeiteloos door de diagnose heen gefietst.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Veronica »

Danielle schreef:Ik heb die vibe echt niet gehad bij het genderteam. Ik kreeg mijn behandelopties a la carte aangeboden. Kon gewoon mezelf zijn, meestal zonder make-up (als ik al make-up gebruikte was het enkel mascara) en in jeans met gympen. En ik ben moeiteloos door de diagnose heen gefietst.
Ik ook, gewoon mezelf geweest en vaak genoeg zelfs mascara maar overgeslagen.

Probleem is dat niet iedereen zo'n psycholoog heeft, mijn psycholoog is prima, psycholoog van mijn partner is zelfs super maar ik sprak ook met mensen die een psycholoog bij het VU hebben die vindt dat je wel degelijk over the top moet zijn.

Kwestie van wie je treft als psych, mocht een psycholoog iets verwachten wat je niet bent, geef dat aan het gaat erom hoe jij je het fijnst voelt en niet wat de psycholoog eist/verwacht.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Verward & wel/geen grs

Bericht door Suikerklontje »

Ik denk ook niet dat ze allemaal zo zijn. Zo ben ik ook wel eens geholpen door enorm lieve en medelevende mensen. Maar mijn contact persoon... urgh.. ben blij bijna van haar af te zijn.

Toppunt was dat ik vertelde dat een jongen mij op een feest had gekust. Beide dronken, achteraf nog wel contact. Dus voor er meer zou gebeuren heb ik hem verteld trans te zijn waarop hij enorm giftig reageerde want dit had ik moeten zeggen voor die kus (pardon me for not interupting someone starting to flirt with me). Haar antwoord was dat dat normaal was want ik ben geen biologische vrouw en moet mijzelf verantwoorden.. the fuck.

Velen denken er misschien zo over, andere niet maar als je je gevoelens op tafel legt over zijn reactie verwacht je geen klap na.

Kay. Frustratie.

Daarnaast heb ik ook eens in tranen opgebeld omdat ik er doorheen zat. Ik moest met iemand praten. Mijn psycholoog kreeg ik niet te pakken ivm vakantie en ik had het echt gehad als in.. gevaarlijk ver heen met mijn gevoelens. Ik belde het VU. Nee mijn contactpersoon kon mij niet helpen. Ze was er niet en anders had ze toch geen tijd. Iemand anders wist ze niet. Ik vroeg of ze een nummer had van een psycholoog aangesloten aan het VU. Ik kreeg een nummer en werd erna op de haak gegooid terwijl ik amper door tranen heen kon praten.. sorry maar voor een afdeling waarvan je verwacht waar ze weten wat een transitie inhoud verwacht ik anders.. maar nogmaals, er zitten ook super lieve mensen maar ik heb er ook meerdere malen nare ervaringen opgedaan die je er niet verwacht.