partner's gevoel

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: partner's gevoel

Bericht door jacqueline »

ga er in de meeste gevallen maar van uit dat als je in transitie gaat dat het met het huwelijk over en uit is. Heel soms gaat het goed maar dat zijn echt uitzonderingen. Met mijn vrouw was het niet eens bespreekbaar dat ik tussen de 4 muren als vrouw zou lopen laat staan op straat.....
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: partner's gevoel

Bericht door Claire »

In dit huis zijn mijn vrouw en ik ons uiterste best aan te doen om te bewijzen dat het wel kan om getrouwd te blijven.
Ik heb dan ook een engeltje van een vrouw.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: partner's gevoel

Bericht door Engel »

Hoi Claire
fijn dat je een engelje van een vrouw heb.
Wij proberen ook ons best te doen om getrouwd te blijven. Zijn al 33 jaar getrouwd en mijn vrouw zei "we hebben al zo veel meegemaakt dit zullen we ook wel overleven"

@jacqueline
Echt rot voor je dat je dat het niet bespreekbaar was met je vrouw.
Ik besef heel goed dat ik geluk heb gehad(tot nu toe) met de reactie van mijn vrouw.
Weet en lees helaas dat het heel vaak tot een breuk komt.
Aafke schreef: want jouw partner gaat nu door een hele moeilijke tijd en liefde overwint niet alles tenzij jij een engeltje van een partner hebt en dat liefde het geslacht overwint.
Hoop inderdaad dat liefde het geslacht overwint, gelukkig is liefde iets anders dan sex.
Het verschil tussen "houden van" en "geven om" is mij na zo'n lange tijd(35) niet meer duidelijk.
Engel
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: partner's gevoel

Bericht door Jannet V »

Bij ons is het mislukt. Zij zocht een man en ik een vrouw. Een lesbische relatie was geen optie. Wel heel grappig dat ik nu ook een relatie heb met een hele lieve vrouw die niet lesbisch is. Voor velen onbegrijpelijk en voor ons heel erg logisch. Misschien doe ik er ooit nog een boekje over open maar nu nog niet.
Liefs Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: partner's gevoel

Bericht door Ted »

Toen ik het aan mijn partner (man) vertelde, was ik bang dat mijn hele leven in duigen zou vallen. Dat hij, en misschien de kinderen ook wel, me zouden afwijzen.
Dit bleek vooral angst te zijn. We zijn nu een half jaar verder, en hebben al veel overwonnen. Ik ga ervan uit dat we hier samen doorheen komen (29 jaar samen en volwassen kinderen). Het lukt steeds beter om open te zijn, over wat 40 jaar een geheim is geweest. Dit weekend voor het eerst een binder gedragen, terwijl ik niet alleen thuis was.
We kunnen niet in de toekomst kijken, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in!
4 juni intake VUmc. En zo steeds een stap erbij.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: partner's gevoel

Bericht door velouria »

Het eerste wat er in me opkomt als ik dat lees is de oprechte vraag hoe je zoiets basaals als een genderidentiteit zolang voor een ander kunt verbergen, zeker wanneer je het van jezelf al wist en meedroeg als geheim. Ik blijf me daarover verbazen.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: partner's gevoel

Bericht door velouria »

Jannet V schreef:Bij ons is het mislukt. Zij zocht een man en ik een vrouw. Een lesbische relatie was geen optie. Wel heel grappig dat ik nu ook een relatie heb met een hele lieve vrouw die niet lesbisch is. Voor velen onbegrijpelijk en voor ons heel erg logisch. Misschien doe ik er ooit nog een boekje over open maar nu nog niet.
Liefs Jannet
Dat is dan wel jammer. Ik ben wel benieuwd hoe dat nu gaat.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: partner's gevoel

Bericht door Holden »

velouria schreef:Het eerste wat er in me opkomt als ik dat lees is de oprechte vraag hoe je zoiets basaals als een genderidentiteit zolang voor een ander kunt verbergen, zeker wanneer je het van jezelf al wist en meedroeg als geheim. Ik blijf me daarover verbazen.
Het zelf weten en zelf accepteren zijn twee heel verschillende dingen. Heel veel mensen hebben het niet eerder kunnen zeggen tegen zichzelf, laat staan aan hun partner. Andere mensen kwamen er pas heel laat achter en dan is er natuurlijk ook die angst dat diegene waar jij zoveel van houdt je niet meer in zijn/haar leven wilt. Voor mij is het eigenlijk best logisch dat zoiets zo lang verborgen bleef/blijft.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: partner's gevoel

Bericht door Merel77 »

Hedwich schreef:Ik las eens een fictief verhaal over een vrouw wiens man travestieneigingen had. Zij had het daar best moeilijk mee, voor zichzelf en voor de sociale omgeving. De man leefde als man en ging eens in de zoveel tijd als vrouw naar "bepaalde feestjes" waar geen details over werden beschreven behalve dat er (te) veel drank was. Eigenlijk vond de vrouw haar man beter te genieten in girlmode en ze gingen stappen in den vreemde, maar ze moest er niet aan denken dat bekenden er achter zouden komen, inclusief hun dochter. Ze ondersteunde haar partner in zhaar behoeften op T-gebied, maar deed dit met grote tegenzin en overwoog een scheiding. Ze had een hekel aan de T-gerelateerde vrienden van haar partner, maar tolereerde hen in haar leven. Vanuit lezersperspectief werd gesuggereerd dat de T-partner ook vreemd ging.

Het was voor mij een omgekeerd perspectief. Dit keer werd de T als "boef" beschreven. Meestal hoor ik namelijk ijselijke verhalen over partners van T's die gemene streken uithalen, vol onbegrip zijn, rancuneus zijn. Of van partners die vol begrip zijn en accepterend.

Ik kon het verhaal goed begrijpen, maar het was ook bevreemdend.
Ik denk dat heel veel t-mensen hun verhaal mooier maken (moreel gezien) dan de werkelijkheid. Waarschijnlijk omdat zijzelf vinden dat ze dingen hebben gedaan die niet uit te leggen zijn. Eigenlijk wel jammer. Ik denk dat het er dan ook wel een beetje bij hoort (kan horen) en dan doe je dingen die minder fraai zijn. En ja, dan heeft een partner, of familie een soort van een argument achtig iets dat ze tegen je willen gebruiken. Het zal wel. Misschien is het ook een manier om hun emoties te ventileren. Dat moet ook kunnen denk ik. Of dit nou allemaal getuigt van tolerantie, wederzijds begrip en goede communicatie..
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: partner's gevoel

Bericht door Freetouch »

Het is ook niet niets wat je je partner aandoet... in ons geval nam ze het goed op, maar tegen de OK kijkt ze wel erg op... Als dat ding er niet meer zit is ze bang dat ze het geet missen... Aangezien dat ze niet Lesbisch is kan ik me dat ook heel erg voorstellen. Ik denk at heel veel praten helpt, toch is het een proces voor samen.
Daarnaast denk ik dat het voor je partner makkelijker is voor haar/hem zelf te kiezen als je nog jong bent en samen nog niet de bagage hebt van samen grote problemen op te lossen. Als je al jaren samen bent, kindertjes hebt enz. is het ook erg moeilijk om zomaar een leven dat je samen hebt opgebouwd achter je te laten.. dan is het kiezen een stuk moeilijker...
In ieder geval zullen er veel traantjes vloeien, maar in ons geval vielen voor haar veel puzel stukjes op zijn plaats. En ziet ze het als een nieuw begin. :hug2:
“good enough”