Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef:Robin kan nog steeds bij je passen als je niet voor transitie kiest, hè?

Maar goed. Ik ben dus door Britse en Amerikaanse namenlijsten van 1991 gegaan (mijn geboortejaar) om iets te vinden en toen zag ik "Nathaniel" staan en dat was een 'ja' momentje.
Nathaniel is ook een erg mooie naam
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Thanks :D
meerdere zakken met zaagsel
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Isabelle »

Vond Isabel altijd al een mooie naam, had mijn dochter zo willen noemen.

Mijn moeder zei dat ik als meisje Nathalie had geheten, van een frans liedje.

Dus toen Isabelle, als Isabel uitgesproken op zijn frans gespeld :D
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Elise »

Nate_0 schreef: Maar goed. Ik ben dus door Britse en Amerikaanse namenlijsten van 1991 gegaan (mijn geboortejaar) om iets te vinden en toen zag ik "Nathaniel" staan en dat was een 'ja' momentje.
Wat een ontzettend leuk idee. In mijn geval zou ik dan uit dezelfde selectie namen kiezen als mijn ouders ook gedaan hebben. Dat heeft inderdaad wel wat. :)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Het is meer omdat ik wel iets passend wilde (dus niet iets heel ouderwets maar ook niets te nieuw; wel in gebruik op het moment dat ik geboren werd en ook niet te weinig gebruikt) maar omdat ik een passie heb voor de Engelse taal dus er bewust voor gekozen niet de Nederlandse lijst in te duiken :) En daarnaast wilde ik als roepnaam toch het liefst iets van vier letters hebben, omdat mijn gegeven naam dat ook heeft.

Ben zelf dus idd in 1991 geboren ;) Niet helemaal uit de selectie die mijn ouders hadden (ik weet overigens dat ze er qua jongensnamen sowieso al 100% uit waren, alleen qua meisjesnamen niet), en ook totaal niet wat zij hadden gekozen, maar het gaat er om waar ik me nu goed bij voel en bij mijn meisjesnaam heb ik zo lang twijfels/nare gevoelens gehad. Deze naam staat in de Amerikaanse/Britse/Canadese namenlijsten van 1991 dus dat is fijn :D
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Ik vind Nathaniel (met roepnaam Nate) ook een heel mooie naam idd.

Hier heb ik nog geen definitieve naam gekozen. Ben een aantal jaar online doorgegaan voor Jeffrey. Verder vind ik Joseph ook wel bij mij passen, maar de Nederlandse variant daarvan vind ik dan weer niets. Hier ben ik nu Jer, kort voor Jerome. Weet nog niet of dat een blijvertje is. Ik wil graag iets wat op mijn geboortenaam lijkt, maar allicht moet ik daar niet zo aan vasthouden.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Jerome vind ik leuk, doet me alleen wel een beetje aan Suske en Wiske denken (maar goed, ik ken dan ook niemand anders die Jerome heet).

Je kunt ook op die baby sites kijken naar namen die met dezelfde letter beginnen als je geboortenaam. Dan heb je toch nog iets wat daar aan terug refereert en houd je je oude initialen...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Wat vinden jullie van de naam Jude?
Hung her from the branches of a mango tree
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Stephen »

Mijn meidennaam komt van een computerspel op de ps2 en ik vind Jude een moooi naam alleen is dat duits voor een persoon die joods is?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Idd Alischa. Das een beetje jammer.

Die naam komt overigens uit de serie the Fosters, over een gezin met twee moeders en een combi van biologische, geadopteerde kinderen en pleegkinderen. Er zijn ook twee minor FtM karakters. Een aanrader!
Hung her from the branches of a mango tree