Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Mirthe_s »

Gek genoeg werd ik een keer wakker midden in de nacht. Ik herinnerde mij mijn droom en daarin heette ik Mirthe. Daarna werd ik nog 5 keer met een blij gevoel wakker. Wat voor mij de prikkel was weet ik niet. Ik ken ook niemand persoonlijk met deze naam. Maar het voelde meteen goed :). Het is voor mij nog niet definitief maar ik ga ook niet meer hard op zoek ;).
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door LunaWeisse »

Ik heb mezelf Luna genoemd. Die naam deed altijd al iets met me voor de een of andere reden. Het kan te maken hebben met dat ik altijd al een nachtuil ben geweest, en hoe klote ik me ook overdag voelde, in de nacht kwam ik weer tot rust. En de afgelopen vier/vijf jaar was ik consistent 's nachts aan het crossdressen om me een beetje als m'n echte zelf te voelen.
"The moon shines alone at night, with no-one to witness her light."

Heb nu drie voornamen. De eerste wordt Luna, De tweede en derde weet ik nog niet heel zeker, maar ik zit aan 'Hemera' te denken, dat Daglicht, zonneschijn betekend, met als symboliek dat ik me niet 's nachts meer hoef te verschuilen.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Toreshinbo
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2016, 18:54
Gender: Onzeker

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Toreshinbo »

Allemaal hele mooie namen :) En bedankt voor het vertellen.
(En Luna, ik herken je verhaal heel erg, en echt mooie naam! Niet dat ik ook opeens Luna ga heten haha :lol: )
Ik heb al een naam in gedachten, Bianca.
Dat zou mijn gegeven naam zijn als ik een meisje geboren zou zijn. ;) (ff aan mijn moeder gevraagd)
Weet nog niet zeker of ik deze naam ook ga gebruiken maar ik zie nog wel allemaal.
Meiboom
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 mei 2016, 20:37
Gender: Anders

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Meiboom »

Dat lijkt me echt super een meisjesnaam! Hoe kom je eraan?
Het zal voor iedereen persoonlijk zijn. Ik heb ooit een naam gekregen van mijn moeder en ik denk dat ik dan opnieuw een naam zou krijgen van iemand die mij benoemd. Ik denk dat het spontaan moet gaan?

Op mijn boerderij van Big Farm heet ik Wiggeltje en mijn boerderij heet Woepie :lol:

~Hey!! :)

Maar nee, dat is een nickname,. toch liever dat iemand mij een naam geeft.... denk ik dan...
Gebruikersavatar
Jennifer-Fernanda
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 nov 2013, 23:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Arnhem

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jennifer-Fernanda »

Mijn jongensnaam begon met een 'R' , maar ik had allang de naam Jennifer in mijn gedachte, waar ik als roepnaam JENNY van heb gemaakt.
Ik heb dus mijn handtekening ook moeten aanpassen. Op chatsites gebruikte ik de naam Jenny Fernandez als pseudoniem, en met het veranderen van mijn geboorteakte heb ik mijn (doop-)namen veranderd in Jennifer Fernanda (Fernanda klinkt vrouwelijker). Ik ben tevreden met mijn naam en zou ook geen andere naam meer willen. Ik had nog 3 mooie meisjesnamen, maar die heb ik gegeven aan mijn dochters.
Gebruikersavatar
AnjaE
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:54
Gender: Transgender
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door AnjaE »

Jennifer-Fernanda schreef:Ik heb dus mijn handtekening ook moeten aanpassen.
Goh da's waar ook natuurlijk, realiseer ik me nu pas. Zo leert een mens nog eens wat ;)
Qua naam... Mijn mannelijke doopnamen zijn twee hele saaie doorsnee Hollandse voornamen, die je wel kunt vervrouwelijken maar dan niet echt de schoonheidsprijs verdienen. Ik dub nog over wat mijn mijn meisjesnaam zal zijn... Waarschijnlijk een afleiding van mijn roepnaam (die anders is dan mijn voornamen).
Gebruikersavatar
MonseMorales
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2016, 13:57
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door MonseMorales »

Mijn naam is degene dat mijn ouders zou kiezen als ik was een vrouw.

I don't know if it's the most appropriate thing tho... (Sorry for bad dutch, work in progress)
Never stop improving :hbeat:
Gebruikersavatar
AnjaE
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:54
Gender: Transgender
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door AnjaE »

MonseMorales schreef:Mijn naam is degene dat mijn ouders zou kiezen als ik was een vrouw.
Prima te lezen, goed bezig!

Heb het nog even nagevraagd bij mijn ouders tijdens mijn "coming-outgesprek" verleden week, maar zij hadden geen meisjesnaam op de plank liggen. Alleen een jongensnaam, dus blijkbaar waren ze nogal zeker van hun zaak ;)

Ik ben er 90% zeker van dat mijn forumnaam Marjanne ook mijn damesnaam zal zijn. Zelf gekozen, omdat mijn twee doopnamen niet te vervrouwelijken zijn zonder lachstuipen te krijgen.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Cait »

De naam die ik zou hebben gekregen bij geboorte was Caroline . Verder heb ik door de tijd heen melanie en Pauline geheten . Ik heb ondertussen een hekel gekregen aan die namen en vooral dat Nederlandse ' liene ' toen heb ik mijn ouders gevraagd om namen . Mijn familie komt uit zuid Duitsland dus die namen zijn erg Germaans : imggard , Inge , ingrid Suzanne en zo . Toen heb ik gekeken naar mijn oude naam wat uit Ierland komt , naar een veel gekozen meisjes namen gekeken uit mijn geboortejaar uit Ierland en toenkwam ikmijn huidige en deffinitieve naam tegen . Meteen verliefd en past bij mij . Ik heb er al lang geen omkijken meer naar .
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jeste »

De eerste letters van mijn oude voornaam + de eerste letters van mijn achternaam. Daar kwam Jeste uit. Naar mijn idee nogal twijfelachtig of het een meisjesnaam of een jongensnaam was. Het bleek na goed zoeken wel een meisjesnaam te zijn, maar later kwam ik er nog achter dat het in Friesland wel een jongensnaam is. Past goed bij een androgyn persoon zoals ik.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.