Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anne V »

Ik heb al heel lang iets met de naam Anne; zeker ook door Herman van Veen die het sterker heeft gemaakt. De naam vond ik al bijzonder in de tijd van oud minister Anne Vondeling.
Wel eens gedacht aan een S ervoor waardoor de klank weer anders wordt; maar vind zonder toch net iets mooier.

Daarna realiseerde ik mij dat de naam ook goed bij mij aansluit. Het is bijna de naam die ik zou hebben gekregen als ik als meisje was geboren (Anna). Maar het is ook een naam die niet alleen voor meisjes is maar ook voor jongens kan worden gebruik. Het niet direct in hokjes M/V denken.

Deze naam staat dus al een tijd vast maar omdat ik twee voorletters heb en het praktisch is om dat zo te houden heb ik kort geleden "gezocht" naar de tweede naam. Dat is Veerle geworden. Bij het doorlezen van het lijstje met namen met de V kwam die er al heel snel uitspringen omdat ik dat al een lang een mooie naam vind om te horen.

Ik heb nog even gedacht om mijn gegeven namen naar meisjesnamen om te zetten. Reden is dat ik vernoemd ben naar een omgekomen broer van mijn vader. Maar mijn nichtje is ook al zo vernoemd.
Gebruikersavatar
Amber
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jun 2016, 23:33
Gender: Onzeker
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Amber »

Ik wil denk ik de naam Amber omdat de letters A M & S erin zitten zoals in mijn (jongens)naam die ik nu heb: Mats. en het is gewoon een mooie naam.
Defying Gravity :mrgreen:
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20190122 »

WickedFan2003 schreef:Ik wil denk ik de naam Amber omdat de letters A M & S erin zitten zoals in mijn (jongens)naam die ik nu heb: Mats. en het is gewoon een mooie naam.
Als je dat wil kunnen Eva en Emma je forumnaam in Amber veranderen als je het aan ze vraagt! ;)
Gebruikersavatar
Amber
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jun 2016, 23:33
Gender: Onzeker
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Amber »

Oh dat is wel een leuk idee!
Defying Gravity :mrgreen:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Emma »

Betekent wel dat je voortaan daar mee in moet loggen...Naam is nog wel vrij. Dus roep maar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Amber
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jun 2016, 23:33
Gender: Onzeker
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Amber »

Ja hoor graag eigenlijk!!
Defying Gravity :mrgreen:
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door janine2363 »

Grappig, nu ik er over nadenk, ik heb er nooit over nagedacht.
Iemand vroeg hoe ik heette, ik antwoorde: "Janine", want,...
dat is/was mijn naam.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Ik weet wel de naam die mijn ouders me hadden gegeven als ik als jongen was geboren, Edwin... maar die naam hebben ze dus bewaard en toen kreeg ik een broertje (ze hebben de naam op het laatste moment nog een beetje veranderd omdat twee gezinnen in de omgeving hun zoontjes ook zo noemden).

Daarnaast ben ik een ontzettende anglofiel dus ik neig meer naar Britse namen. Iets wat regelmatig voorkomt, maar niet té vaak... En iets wat bij mijn achternaam past, ik ga niet van mijn initialen iets ongemakkelijks als S.O.B. maken :D
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Ender »

Ik was er al een tijdje mee bezig, maar vond niet echt iets dat ik dacht "ja dat ben ik!" of "ja dat kan ik wel worden!" Mijn ouders hadden geen naam voor een jongen voorhanden toen ik werd geboren, naar wat ik begrijp is dat ik sporadisch mijn meisjesnaam heb gekregen. Ik zat zelf een beetje te dubben tussen Jason en Martin, maar toen kwam een inval dus en zou ik, als ik ooit man word (want geen vrouw is man?) dan graag de naam Robin nemen. Robin past bij mij.

Ender ben ik jarenlang geweest toen ik nog schietspelletjes speelde ^^ het is de naam van de hoofdpersoon uit het fictieve boek 'Ender's Game'.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Robin kan nog steeds bij je passen als je niet voor transitie kiest, hè?

Maar goed. Ik ben dus door Britse en Amerikaanse namenlijsten van 1991 gegaan (mijn geboortejaar) om iets te vinden en toen zag ik "Nathaniel" staan en dat was een 'ja' momentje.
meerdere zakken met zaagsel