Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door 82c65d4a »

Jer158 schreef:Wat vinden jullie van de naam Jude?
Judas, gewaagd. In ieder geval niet alledaags.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Jude doet mij niet meteen aan Judas denken... eerder aan Hey Jude van de Beatles. Dat het Duits is voor joods lijkt me alleen een probleem als je van plan bent daar te gaan wonen.

Ik vind het een mooie naam. :)
meerdere zakken met zaagsel
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door 82c65d4a »

Nate_0 schreef:Jude doet mij niet meteen aan Judas denken... eerder aan Hey Jude van de Beatles. Dat het Duits is voor joods lijkt me alleen een probleem als je van plan bent daar te gaan wonen.

Ik vind het een mooie naam. :)
Ja, vindt ik ook wel. Hey Jude van de Beatles was ook mijn associatie, de engelstalige wikipedia bracht me met Jude naar Jude the Apostle => Judas.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Nice! Wanneer het zover komt ben ik van plan om mijn ouders ook een stem te geven.

De referentie naar Judas (niet Judas Iscariot, de verrader, overigens) vind ik geen bezwaar. De kans is echter aanwezig dat ik ooit in een Duitstalig land ga wonen. :S Hmm... Al met al moet ik rekening houden met de uitspraak en betekenis in Nederlands, Engels, en Duits. Verder dan dat ga ik niet hoor :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Je kunt ook ff op een Duitse namensite kijken of jude daar wel of niet gebruikt wordt.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20210626 »

Nate , wat betekend Jude in Duitsland......... De associatie met een gele ster met die naam ' is vrij sterk vrees ik
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Renée schreef:Nate , wat betekend Jude in Duitsland......... De associatie met een gele ster met die naam ' is vrij sterk vrees ik
Als je echter opzoekt of de naam in Duitsland wordt gebruikt, kom je er achter dat de naam wellicht niet vaak wordt gebruikt maar hij wordt wel gebruikt...

Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat voor ons de connectie wellicht nog groter is aangezien "Jude" niet alleen op de sterren stond maar ook nog steeds gewoon hun woord voor "Jood" is. (Sterker nog, er zijn meer Duitsers die Jude heten, dan Nate).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Thanks voor het meedenken allemaal!

In het Duits gaat het alleen om de schrijfwijze die hetzelfde is. Ik zou namelijk de "gewone" Engelse uitspraak gebruiken, dus "djoed" als in Hey Jude. Het Duitse woord wordt uitgesproken als "joede".

Ik moet nog even bedenken wat ik hiervan vind...
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Uhu. Dit is waarom ik even kijken naar eventuele reacties op een Duitse babynamensite adviseer. Dan heb je immers vaak ook de reacties op die naam er meteen bij staan, en de reactie van daadwerkelijk Duitse mensen lijkt me hier vrij belangrijk. Het is nog steeds een overweging die je moet maken maar... ja.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20190516 »

Mijn naam Rikki is de vrouwelijke versie van mijn oude naam en ik ben er op gekomen door "goede tijden,slechte tijden(Rikki de Jong)2e naam,Petra is een vervrouwelijking van mijn oude 2e voornaam en er is een 3e bijgekomen namelijk:Johanna,omdat dat een vernoeming is naar mijn moeder die in 2000 overleden is en waarmee ik een hele sterke band had
Offline