Estrogel - waar te koop?

Psychologen en procedures
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Estrogel - waar te koop?

Bericht door Shana »

Estrogel wordt niet vergoed werd me verteld door endo van de vu, maar ze zei dat het zonder recept in Belgie te koop is. Ik heb net eens gegoogled, maar niks gevonden. Weet iemand waar ik het kan kopen zonder recept?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190122 »

Ik heb estrogel eerst via een recept van het VU en nu via de huisarts het kan dus gewoon geleverd worden in Nederland.
Het moet wel iedere keer via de huisarts omdat je apotheker er een import verklaring voor nodig heeft en die kan je huisarts afgeven!
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Shana »

Dank je! Weet je toevallig hoeveel je ervoor betaalt? Het wordt niet vergoed toch?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190122 »

Ik neem ze af per 8 flacons de transport kosten zijn het duurste namelijk en met 8 ben ik maar 67 euro kwijt.
Als ik ze per 2 af zou nemen ben ik 25 euro kwijt.
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door TanteJuut »

Ik woon dicht bij de Belgische grens en ontvang van mijn huisarts (in overleg met het VU) recepten voor Estrogel. Ik betaal 72 euro voor 12 bussen gel. Ik gebruik 1 bus per maand ongeveer. De Vlaamse Apothekers doen niet moeilijk over Nederlandse recepten. Meestal haal ik ze in Zandvliet of Putte op.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Bregje »

Wat is het nut eigenlijk van estrogel?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Emma »

Bregje schreef:Wat is het nut eigenlijk van estrogel?
Estradiol, maar dan een andere manier van toedienen. Het is nogal persoonlijk wat er het beste werkt, tabletten, pleisters,gel...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190122 »

Wat Emma zegt!

De estrogel werkt gewoon fijn je smeerd het op je bovenarm, heup, borst of buik even in laten trekken en klaar je hebt er verder geen last meer van.

Een plus voor mij is dat dit wel de prettigste zijn tot nu toe ik ben hoogstens wat feller geworden onder estrogel in tegenstelling tot progynova dan ben ik bij het agressieve af.
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Shana »

Heb van het genderteam het recept voor Estrogel en de artsenverklaring voor de importeur ontvangen. Was er blij mee, totdat ik zag dat er op de artsenverklaring 'patient(e) lijdende aan TRANSSEKSUALITEIT' staat. Wat??

Waarom word ik jaren na dato nog lastig gevallen met een al behandelde diagnose en moet ik er dan ook nog mee naar de apotheek? Volgens het genderteam is dit noodzakelijk wegens 'import- en verzekeringskwesties' en is er geen andere oplossing. Kan echt niet..

Alsof Estrogel niet door vrouwen wordt gebruikt ter hormoonaanvulling.. En hoe kunnen er verzekeringskwesties ontstaan als het medicijn niet vergoed wordt?

Ik ben niet van plan om de rest van m'n leven verklaringen te overhandigen aan apothekers waar transseksualiteit op staat. En ik neem aan dat zo'n verklaring niet eenmalig overhandigd hoeft te worden, maar iedere keer als Estrogel besteld moet worden?
Gebruikersavatar
soriel
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017, 12:22
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door soriel »

superblij met de Estrogel, geen huidklachten en jeuk door de pleisters :) kost +/- 12,- per 2flac a 100g (ex verz) Recept zonder datum (geen artsenverklaring) gehad in de VU en ooit 1 mail gemaild naar een Belgische apotheek die het mij al 7 jaar toestuurt. Vroeger maakt Organon de Sandrena gel en Meno-implant maar beide door bedrijfseconomische redenen van de markt :( Ga toch maar eens achter een artsenverklaring aan want je weet nooit hoe lang het nog goed gaat hoe ik het nu doe.