Estrogel - waar te koop?

Psychologen en procedures
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190501 »

Shana schreef: 20 feb 2016, 02:39 Weet iemand waar ik het kan kopen zonder recept?
Niet in België! (Het heet in België overigens "Oestrogel", met de O en de e aan elkaar. Wordt dus "eu" uitgesproken.)

Maar ik was (*) er wel erg blij mee. Zoals Tanisha al meldde is het een erg gebruiksvriendelijke manier om Estradiol toe te dienen.

(*) Hier in SE is Oestrogel onbekend. Mijn SE endo schrijft me "Divigel" voor. Zelfde product, maar in zakjes van 1 mg estradiol verpakt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
soriel
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017, 12:22
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door soriel »

de in Belgie verkijgbare Besins Estrogel is een Oestrogel maar heeft als productnaam Estrogel, wat de naam betreft, het is dus maar hoe je het bekijkt. Prettig is ie zeker wel :)
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door AnnaNannette »

De 1e keer had ik 2 flacons bij de VU meegenomen en later 4 gehaald bij apotheek in Antwerpen, meteen een dagje uit. Nu ben ik helaas minder goed te been, maar zwager gaat weleens naar Baarle-Hertog, daar zit ook een apotheek, een keer vragen om me te mogen
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190501 »

soriel schreef: 14 aug 2017, 22:27 de in Belgie verkijgbare Besins Estrogel is een Oestrogel maar heeft als productnaam Estrogel, wat de naam betreft, het is dus maar hoe je het bekijkt. Prettig is ie zeker wel :)
Ik heb even in mijn medicijnkastje gekeken. Daar staat toch duidelijk Oestrogel als productnaam.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190501 »

ter verduidelijking een foto van de productverpakking waar het om gaat en uitleg over de ligatuur "Oe" (hetgeen dus niet gelijk is aan "E"):

https://nl.wikipedia.org/wiki/%C5%92

Afbeelding
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Emma »

Alleen is de ligatuur inmiddels zelfs in het Frans als ongewenst verklaard. Dus kan het ook een onhandig stijlelement zijn van de ontwerper van de verpakking, en kan alleen het geneesmiddelenregister nog uitsluitsel geven over de werkelijke naam van dit middel...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190122 »

AnnaNannette schreef: 31 aug 2017, 12:21 De 1e keer had ik 2 flacons bij de VU meegenomen en later 4 gehaald bij apotheek in Antwerpen, meteen een dagje uit. Nu ben ik helaas minder goed te been, maar zwager gaat weleens naar Baarle-Hertog, daar zit ook een apotheek, een keer vragen om me te mogen
Je kan het recept via de huisarts laten lopen en bij je eigen apotheek meteen 12 busjes in een keertje laten komen.
Zo heb je de import verklaring van je huisarts en betaal je maar één keer de transport kosten zodat je iets van 80 euro kwijt bent voor 12 busjes.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190501 »

Emma schreef: 01 sep 2017, 11:59 Alleen is de ligatuur inmiddels zelfs in het Frans als ongewenst verklaard. Dus kan het ook een onhandig stijlelement zijn van de ontwerper van de verpakking, en kan alleen het geneesmiddelenregister nog uitsluitsel geven over de werkelijke naam van dit middel...
Dank voor de suggestie. Kunnen we dit puntje afsluiten.

Aldus het Belgisch geneesmiddelenrepertorium: http://www.bcfi.be/nl/chapters/7?frag=5 ... mily=19653

Ook in de kopjes in de bijsluiter wordt overigens "OESTROGEL" gespeld. Hoofdletters. Zonder ligatuur.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door AnnaNannette »

12 flacons doe ik erg lang mee, heb nu recept voor 3 en heb net een nieuwe aangebroken en nog 1 dichte liggen, gebruik hooguit 1 per half jaar
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Estrogel - waar te koop?

Bericht door Anon20190122 »

Wat voor lage dosering heb je dan wel niet ik verbruik er toch echt makkelijk 12 per jaar dat is 3 pompjes per dag met minder zit ik meteen weer in de overgang en wordt ik er geestelijk behoorlijk onstabiel van.