Vragen en gedachten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Pipdenotter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2016, 10:42
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Bosch

Vragen en gedachten

Bericht door Pipdenotter »

Hoi lieve medezielen,

Even een hele gekke vraag. Zouden er ook mannen zijn, die verliefd kunnen worden op een vrouwenziel in een mannenlichaam? En waar zou je die überhaupt tegen komen? En stel dat ik echt fysiek als vrouw zou gaan leven, hoe gaat het dan met mannen. Op dit moment leef ik niet meer als homo, want ik ben transgender. Alles veranderd nu. Ik ben nu 43 en ben gewend om als zijnde homo door het leven te gaan. Daar kan ik mezelf niet meer in vinden. Ik denk dat ik als transgender minder kans maak op de liefde. Nu zit ik denk ik tussen wal en schip. Het belangrijkst voor mij is toch zekers wel, dat ik tenminste eerlijk ben tegenover mezelf. Maar ik wil in de toekomst toch echt graag een leuke lieve man. :hbeat:

Groetjes,
pip :drool:
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20190122 »

Een man vinden als transvrouw is helemaal niet zo'n probleem hoor het zal je verbazen hoe veel mannen zich aangetrokken voelen tot een transvrouw!
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: Vragen en gedachten

Bericht door pauline »

Ik denk da mannen vooral seks gericht denken. heb je ze wat te bieden, dan is er keuze genoeg. Maar ik denk dat een relatie gebaseerd op een emotionele band een echte relatie is die lang stand zal houden.
Zulke relaties bestaan ook, alleen voordat je een Emotionele zielsverwant vind gaat daar lange tijd van ontmoeten aan vooraf.
Het is maar wat je wil.
Pipdenotter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2016, 10:42
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Bosch

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Pipdenotter »

Dank jullie wel voor de reacties.
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Vragen en gedachten

Bericht door leonie »

Voor transsexuelen is het ongelooflijk moeilijk om een partner voor het leven te vinden.

Waar je als transsexueel vaak tegenaanloopt zijn 'admirers' en de zogenaamde 'bi-curious' mannen.

Dit zijn de mannen die een speciale voorliefde hebben voor sexuele experimenten met een transsexueel of shemale of de zogenaamde 'bi-schierige' mannen die 'het weleens zouden willen proberen met een transsexueel. Ze zullen echter NOOIT durven kiezen voor een echte relatie met een transsexueel, daar zij vaak al getrouwd zijn en een transsexuele vrouw meer zien als 'iets voor erbij' of gewoon simpelweg te laf zijn om een relatie zonder schaamte aan te durven met een transsexueel. Vaak wordt er als reden aangevoerd: 'Sorry ik kan geen relatie met je beginnen, want mijn familie keurt dat niet goed', of 'sorry, mijn cultuur, te moeilijk.' Het noodlot van veel transsexuele vrouwen is vaak dat zij tot niets anders dienen als slechts een sexueel experiment voor nieuwsgierige mannen.
Deze mannen vergeten echter dat transsexuele vrouwen net als alle andere vrouwen behoefte hebben aan liefde en genegenheid en net als alle anderen hunkeren naar gezelschap, romantiek en liefde. Vaak maken ze geen kans. Nadat er flink met ze is geexperimenteerd door die zogenaamde 'bi-schierige' mannen worden ze aan de kant gezet als oud vuil en kunnen ze weer verder gaan op hun zoektocht naar liefde. Vaak komt het voor dat zij hun levensverhaal en situatie eerst 100.000 keer moeten uit leggen aan diverse verschillende en geinteresseerde mannen, voordat er EINDELIJK EEN is die ervoor durft te gaan en die haar kan accepteren zoals zij is.
De man vindt het wel spannend, maar te eng om ervoor uit te durven komen. Vaak zijn transsexuelen ware meesteressen in de liefde! Met een transsexueel beleef je vaak wat je in je stoutste dromen nog niet met een 'echte vrouw' hebt meegemaakt. Omdat ze zelf man geweest zijn, weten ze ook waar een man van kan genieten en juist om die reden zoeken deze mannen vaak het gezelschap van een 'T-girl'.
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: Vragen en gedachten

Bericht door pauline »

daar heb je mijn inziens 100% gelijk in Leonie.
Vaak zijn transsexuelen ware meesteressen in de liefde! Met een transsexueel beleef je vaak wat je in je stoutste dromen nog niet met een 'echte vrouw' hebt meegemaakt. Omdat ze zelf man geweest zijn, weten ze ook waar een man van kan genieten en juist om die reden zoeken deze mannen vaak het gezelschap van een 'T-girl'.
Het is een misopvatting dat een transvrouw eerst man is geweest, je bent vrouw of man, dat je in het verkeerde lichaam geboren bent wil niet zeggen dat je man bent geweest. Als je man bent geweest, dan moet je vooral man blijven, en dit jezelf niet aandoen. Anders is een geslachtsverandering naar mijn inzicht voor die man ook een seksueel avontuurtje...
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Danielle »

Je bent niet óf man óf vrouw. Dát is pas een misvatting (en een achterhaald concept). Je definieert jezelf ergens op het genderspectrum en die plek staat naar mijn idee ook nog eens niet als in steen gebeiteld.

Man ben ik nooit geweest, ik heb mezelf voor mijn transitie altijd gedefinieerd als jongen.

In die tijd hadden ik nog een penis en was ik daar comfortabel genoeg mee om 'm te gebruiken. De hardware Was nu eenmaal aangesloten, kon ik er net zo goed nog een beetje plezier aan beleven. Niet dat ik zo'n enorme expert was in het gebruik ervan, ik heb wel wat vriendinnen tips en wat uitleg kunnen geven die ze nog niet van hun partners zelf hadden gehoord.
Mijn transitieblog: Fading Gender
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: Vragen en gedachten

Bericht door pauline »

Als je plezier hebt beleefd aan je aangesloten hardware, dan ben je wellicht Bi. Niet dat dat slecht is, maar dan wankel je ergens tussen het man en het vrouw zijn totdat de drang naar het vrouwzijn de overhand heeft genomen. Maar wat net de overhand? het verlangen? of het zijn?
Nu kan ik me niet in jou psyche verplaatsen, en omdat ik het medisch gezien alle 2 ben geweest al heel mijn leven zou ik daar iets van moeten weten. Echter niets is minder waar. voor mijzelf ben ik altijd vrouw geweest. Nooit 1 seconde plezier beleefd aan de aangesloten hardware. want het hoorde er niet te zijn. dus alleen de gedachte al dat.
Dat is puur seksistisch... Niet dat dat weer slecht is hoor, iedereen moet dat zelf weten, maar in mijn optiek klopt er dan iets niet.
Dan is het echt een pure psychische aandoening. Als je die kunt verhelpen met een Geslacht aanpassende operatie dan moet je dat zeker doen, want genezing staat dan boven aan. Maar als ik dan ook maar heel even plezier had kunnen beleven aan het mannelijk lid, dan had ik zeker voor man zijn gekozen.
Het heeft namelijk niets te maken met je lichaam of de drang die je testosteron jou oplegt om de hardware te moeten gebruiken. Het heeft te maken met de walging die je hebt over dat mannelijk lid. Gelukkig ken ik die drang niet want ik weet niet wat testosteron met je doet. maar als ik de verhalen lees dan kan ik dat er wel uit opmaken. Maar je gender indentiteit is man of vrouw, en geen positie in een spectrum. Wel kan de ene vrouw vrouwelijker zijn als de andere en de ene man mannelijke als de andere, maar dat veranderd niets aan de het feit of je man bent of vrouw.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Eva »

Dat is een mening Pauline. Een mening die niet geheel de mijne is, maar dat doet er even niet toe. Je baseert die mening onder andere op persoonlijke ervaringen. Ervaringen die niet iedereen deelt. Niet alleen je mening, ook je conclusies zijn daarop gebaseerd. Prima, dat geldt dan voor jou. Maar beslist niet voor iedereen.
Uitvallen als "Dat is puur seksistisch" houden een oordeel in over mensen die hun leven en lichaam anders ervaren dan jij. Het is niet aan jou een dergelijk oordeel te vellen.
Ook verder in je bijdrage lijk je de basisgedachte 'ik ben meer trans dan andere transen' met enige moeite te kunnen ontwijken. Zie daarvan af, alsjeblieft. Je helpt er niemand mee, jezelf misschien nog wel het minst. Wel kunnen mensen zich gekwetst voelen en dat is het laatste waar we op dit forum behoefte aan hebben.

Okee?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Amy »

pauline schreef:...
Gelukkig ken ik die drang niet want ik weet niet wat testosteron met je doet.
...
Zie je wel, je weet nog niet half waar wij doorheen gaan. Vind het wel een beetje vreemd dat je ondanks dat ons probeert de les te lezen met van die bekrompen meningen...