Vragen en gedachten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20210626 »

Voor onderzoek gelden ook andere maatstaven maar het bij elkaar brengen van onderzoek en behandeling is altijd een heikel punt met een heel groot grijs gebied .

De doelgroep is ook een heel belangrijk spectrum . Een terminale patient zal de grenzen van de ethische kant veel verder willen oprekken , de laatste strohalm .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Vragen en gedachten

Bericht door LunaWeisse »

5 jaar is wel erg weinig ja. Er kan veel in 5 jaar, maar niet dat. Ik weet zeker dat het ooit wel zal lukken, want voor elk probleem is een oplossing en de basis theorie voor stamcelgenetica is al gelegd, maar het gaat inderdaad nog wel even duren. Stel dat 20 jaar zou kloppen is dat overigens niet te laat voor me. Dan zou ik 42 zijn, en er zijn genoeg mensen die op die leeftijd ( of nog later ) aan kinderen beginnen wat dan ook gewoon goed gaat.
verder ga ik denk ik wel wat zaadcellen laten invriezen, je weet maar nooit.

Het Ethische gezever verschilt natuurlijk per gebied en behandeling. Een actueel onderwerp is een nieuwe techniek die moeders zeer vroeg op de hoogte kan stellen of hun kindje down syndroom heeft of niet, en zoja, of ze het willen aborteren of laten komen. Ik vindt dat de keuze bij de moeder licht en dat een embryo niet heel veel in te brengen heeft, maar vele zijn dat niet met me eens.
Edit* - niet denigrerend bedoelt. Downkinderen mogen er best zijn verder. De motivatie voor m'n mening wil ik best geven, alleen niet in dit draadje.

En dan is er nog het zorgverzekerings gezever. Als we dan al een nieuwe techniek hebben en door het ethische gezever heen is gekomen, is eerst niet te betalen voor een normaal mens, iets waar we in NL wel heel sloom mee zijn. Laatst was er een man met dwarslaesie die weer zelfstandig zou kunnen lopen met behulp van een exoskelet van 80K. Het mocht m lenen, wilde het daarna liever niet teruggeven, obviously, en de zorgverzekeraars wilde het niet vergoeden want het is 'niet per se nodig'. Uiteindelijk heeft hij het met crowdfunding kunnen betalen :) In de meeste andere landen, ook in de EU lopen er al tig mensen met die dingen rond, gewoon vergoed, zoals het hoort.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20190122 »

leonie schreef:Voor transsexuelen is het ongelooflijk moeilijk om een partner voor het leven te vinden.

Waar je als transsexueel vaak tegenaanloopt zijn 'admirers' en de zogenaamde 'bi-curious' mannen.

Dit zijn de mannen die een speciale voorliefde hebben voor sexuele experimenten met een transsexueel of shemale of de zogenaamde 'bi-schierige' mannen die 'het weleens zouden willen proberen met een transsexueel. Ze zullen echter NOOIT durven kiezen voor een echte relatie met een transsexueel, daar zij vaak al getrouwd zijn en een transsexuele vrouw meer zien als 'iets voor erbij' of gewoon simpelweg te laf zijn om een relatie zonder schaamte aan te durven met een transsexueel. Vaak wordt er als reden aangevoerd: 'Sorry ik kan geen relatie met je beginnen, want mijn familie keurt dat niet goed', of 'sorry, mijn cultuur, te moeilijk.' Het noodlot van veel transsexuele vrouwen is vaak dat zij tot niets anders dienen als slechts een sexueel experiment voor nieuwsgierige mannen.
Deze mannen vergeten echter dat transsexuele vrouwen net als alle andere vrouwen behoefte hebben aan liefde en genegenheid en net als alle anderen hunkeren naar gezelschap, romantiek en liefde. Vaak maken ze geen kans. Nadat er flink met ze is geexperimenteerd door die zogenaamde 'bi-schierige' mannen worden ze aan de kant gezet als oud vuil en kunnen ze weer verder gaan op hun zoektocht naar liefde. Vaak komt het voor dat zij hun levensverhaal en situatie eerst 100.000 keer moeten uit leggen aan diverse verschillende en geinteresseerde mannen, voordat er EINDELIJK EEN is die ervoor durft te gaan en die haar kan accepteren zoals zij is.
De man vindt het wel spannend, maar te eng om ervoor uit te durven komen. Vaak zijn transsexuelen ware meesteressen in de liefde! Met een transsexueel beleef je vaak wat je in je stoutste dromen nog niet met een 'echte vrouw' hebt meegemaakt. Omdat ze zelf man geweest zijn, weten ze ook waar een man van kan genieten en juist om die reden zoeken deze mannen vaak het gezelschap van een 'T-girl'.
Ik zou hier gister al op reageren maar toen was het topic net op slot.

De bi-schierige mannen zoals jij ze noemt zijn vaak gewoon hetro mannen die om wat voor reden dan ook willen kijken of hun grenzen niet wat verder lagen dan ze dachten dan ligt de keuze wel voor de hand om mee te beginnen.

Als je toch in een relatie met een hetro man beland duurt het niet lang voor ze gaan zoeken wat er nog allemaal manlijk aan je is wat een zeer deprimerende eigenschap is en wat dat bij een transvrouw doet hoeven we het niet eens over te hebben!

Een echte bi man kan ook voor een man gaan in zijn leven en dan word ons nadeel ineens een voordeel dat zijn mannen die echt helemaal 100% voor een transdame kunnen gaan en ja die zijn er echt!

Als je toch iedere keer tegen de verkeerde mannen aan blijft lopen is het tijd om krietiser met relaties te gaan worden!
Ik heb ook mijn deel van missers gehad ondanks dat ik mijzelf redelijk kritisch vind!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20210626 »

Niet in hokjes denken is ook een mooie . Soms moet je ook gewoon geluk hebben . Een beetje helpen kan nooit kwaad .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20190122 »

En soms vind je wel eens een speciaal iemand waarvan je dat niet had verwacht op een plek waarvan je enkel de hoop had een speld in een hooiberg te kunnen vinden! :happy-jumpeveryone:
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: Vragen en gedachten

Bericht door pauline »

tanisha schreef:En soms vind je wel eens een speciaal iemand waarvan je dat niet had verwacht op een plek waarvan je enkel de hoop had een speld in een hooiberg te kunnen vinden! :happy-jumpeveryone:
ja.... :clap:
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Suikerklontje »

Omdat ik een penis had weet ik hoe ik iemand met een penis kan verwennen? Dat ding is voor een reden verdwenen. If anything begrijp ik meer hoe de opwinding van een man werkt en seksuele frustratie.. maar dat transvrouwen beter weten hoe zij een man kunnen verwennen zou hetzelfde zijn als denken dat homoseksuele relaties per definitie succesvoller zouden moeten zijn dan heteroseksuele.

Eh waar is de quote waar ik op reageerde...? Zit ik in het verkeerde topic :/?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20180501 »

De man vindt het wel spannend, maar te eng om ervoor uit te durven komen. Vaak zijn transsexuelen ware meesteressen in de liefde! Met een transsexueel beleef je vaak wat je in je stoutste dromen nog niet met een 'echte vrouw' hebt meegemaakt. Omdat ze zelf man geweest zijn, weten ze ook waar een man van kan genieten en juist om die reden zoeken deze mannen vaak het gezelschap van een 'T-girl'.
Ik denk dat je hierop reageerde suikerklontje...
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Veronica »

Suikerklontje schreef:Omdat ik een penis had weet ik hoe ik iemand met een penis kan verwennen? Dat ding is voor een reden verdwenen. If anything begrijp ik meer hoe de opwinding van een man werkt en seksuele frustratie.. maar dat transvrouwen beter weten hoe zij een man kunnen verwennen zou hetzelfde zijn als denken dat homoseksuele relaties per definitie succesvoller zouden moeten zijn dan heteroseksuele.

Eh waar is de quote waar ik op reageerde...? Zit ik in het verkeerde topic :/?
Klopt, is net zo belachelijk als de stelling dat vrouwen beter kunnen koken dan mannen omdat het vrouwen zijn...

Je zou het eens moeten weten, ik heb van die keuken prinsessen gezien die zelfs voor elkaar kregen water in een waterkoker te verbranden...

Hetzelfde met transgenders, als trans kun je alleen weten hoe dat ding werkt als je dat ook hebt gebruikt, indien niet dan kun je moeilijk een "meesteres" (facepalm) zijn op dat gebied.

(sowieso waar slaat het woord "meesteres" op...)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Vragen en gedachten

Bericht door Anon20180311 »

Geboren als meisje, weet ik bij god "niet ( gelukkig) wat alle andere vrouwen leuk en opwindend vinden", daar iedere vrouw immers anders is ! En iedere man naar mijn menig ! Met andere woorden het is niet omdat ik geboren ben als meisje, dat ik me :" een meer geschoolde/kennisvolle man voel" tussen de lakens, omdat ik ,................was ! Eigen oude lichaam kennis !! Trouwens, het transman zijn is nu, voor mij persoonlijk, "eerder nieuw/opwindend/belangrijk te kunnen beleven" voor me, meer dan het belang/de oude kennis van mijn oude ongewenste ik, te weten/vast te houden !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .