Nieuwe chat! Zie dit topic.

FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Anon20190122 »

Jessy je blijft altijd in de spiegel zien wat er ooit is geweest ook al ziet de rest je als de mooiste vrouw van de wereld!

Het is vrij simpel het zit tussen je oren kijk eens naar vrouwen die je van jou leeftijd op straat tegen komt (is makkelijker als je op middelbare leeftijd komt!) de meeste zijn verre van een schoonheidsideaal en dat is voor heel veel nog zwak uitgedrukt! ;)

Wat ik hier mee probeer te zeggen is dat de realiteit vaak minder erg is als dat wij het vaak zien!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

Jessy schreef:
Nuraya schreef:als ik het hier mee eens was zou ik niet depressief geworden zijn. Transgender vrouwen onderschatten de kracht van FFS.
Overschat het ook zeker niet. Geen enkele operatie brengt direct geluk, het geluk zal uiteindelijk van jezelf moeten komen. En dat is voor een deel compromissen sluiten. Niemand vindt zichzelf 100% perfect en er is altijd wel iets dat beter kan.
Als je echt FFS wil en er lang genoeg over nagedacht hebt, zul je nog even geduld moeten hebben en er voor gaan sparen.

tanisha schreef:Kijk naar de lichtpuntjes en maak het beste van je situatie dat is het beste advies wat ik je kan geven!
Een heel sterk advies. Negatieve zaken zijn geneigd zwaarder door te wegen, maar sta af en toe even stil bij de goede dingen en put daar je kracht uit om door te gaan.
Nuraya schreef:Nee ik heb nog geen groen licht. Ik zit nu 1 jaar en 3 maanden aan de blokkers. Ik weet dat vrouwelijke hormonen ook wat helpen qua gezicht maar het is bij mij niet de zachte delen die ik haat maar meer het neanderthaler achtige voorhoofd, grote adamsappel, groot en wijd neusbot, brede kaak, lange kin etc waar ik last van heb.
Probeer je over die "Ik wil FFS en wel nu" fase heen te zetten. Het kost wat tijd, maar je hebt nog een lange weg te gaan. Ik zou nooit beginnen met FFS, omdat er door de hormonen nog het een en ander verandert. Voor de een meer dan voor de ander, maar het kan ertoe leiden dat je dan uiteindelijk opnieuw niet tevreden gaat zijn na deze veranderingen.
Transitie is een lang en zwaar proces, neem deze reis stapje voor stapje en je komt er uiteindelijk wel door!

Overigens zijn er sommige zaken die ook anders opgelost kunnen worden. Eens je in het traject zit kan een adamsappelreductie worden uitgevoerd en die wordt vergoed.
Jouw kapsel kan wonderen doen om een groot voorhoofd te camoufleren, vraag hiervoor advies bij de kapsalon of zoek informatie op het internet over hoe kapsels bepaalde zaken in het gezicht kunnen accentueren of juist verbergen.
pauline schreef:Kijk nu naar Caitlin, meer dan een miljoen uitgegeven, en het resultaat... de leeuw van de Wizard of Oz.
Ik hou meer van echte mensen waarvan je in hun gezicht nog iets van de persoon herkent.
Ben trots op jezelf.
Al ben ik zelf ook niet bepaald tevreden met mijn uiterlijk, ben ik het met deze instelling 100% eens. Blijf echt!
Dat gaat echt heel lastig worden voor mij. Maar ik ga het proberen. :)

Dankje!
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Beardelady »

Hoi,

Ik wou toch nog even reageren. Want er bestaan veel mythes wat zogenaamd mannelijke eigenschappen en vrouwelijke eigenschappen wat betreft het gezicht.

Zo verschillen de haarlijn tussen vrouw en man haast niets, sterker nog vrouwen hebben in dat opzicht zelfs een hogere haarlijn, maar zit jouw haarlijn tussen 5,5cm en 6cm vanaf de bovenkant van je wenkbrauw dan zit je gewoon in de "menselijke reeks".

Ben je nieuwsgierig naar nog meer feitjes en weetjes over het verschil tussen man en vrouw. Lees dan "My Facial Feminisation Thesis" van Alexandria Hamar.

http://www.virtualffs.co.uk/My_Facial_F ... hesis.html
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: FFS

Bericht door Jessy »

tanisha schreef:Jessy je blijft altijd in de spiegel zien wat er ooit is geweest ook al ziet de rest je als de mooiste vrouw van de wereld!

Het is vrij simpel het zit tussen je oren kijk eens naar vrouwen die je van jou leeftijd op straat tegen komt (is makkelijker als je op middelbare leeftijd komt!) de meeste zijn verre van een schoonheidsideaal en dat is voor heel veel nog zwak uitgedrukt! ;)

Wat ik hier mee probeer te zeggen is dat de realiteit vaak minder erg is als dat wij het vaak zien!
Klopt als een bus. Het omgekeerde kom je ook tegen: bloedmooie dames (in mijn mening dan toch) die niet tevreden zijn met zichzelf en niets liever willen dan hun uiterlijk veranderen. Het "schoonheidsideaal" is een relatief gegeven, dat voor iedereen anders ligt. Daarnaast is het volgens mij wel menselijk om altijd net dat te willen wat je niet krijgen kunt ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.