Nieuwe chat! Zie dit topic.

Forum en Chat-ontmoeting?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door La-Clau »

Ik mag toch niet hopen dat er om 10 a 20 transgenders een bescheiden feestje te laten vieren mensen nodig zijn om de sfeer te bewaken.
Als dat wel zo is, wordt het toch eens tijd dat ik me ga afvragen of ik dat feestje wel wil helpen organiseren.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Hedwich »

Dat was een geintje, Claudia. Ik had natuurlijk de groene smiley moeten gebruiken om dat duidelijk te maken...
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door jacqueline »

ik hoop dat dit feestje wel doorgaat want ik vind het heel leuk om de forumleden die ik nog niet gezien heb ook eens te ontmoeten. Bovendien je weet maar nooit welke geweldige tips ik nog kan krijgen op zo'n dag om aan mijn passabiliteit te werken....
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Anon20180501 »

De nadruk ligt op feestje Jacqueline maar af en toe wat T-geklets over onze 'probleempjes' zal niet bestraft worden maar ook niet aangemoedigd.

Liefs Daniela.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Jessy »

Gezien we allemaal "lotgenoten" zijn, en velen nog in of voor het transitieproces zitten, denk ik dat het onderwerp onvermijdelijk is. Maar niks moet natuurlijk ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Anon20180501 »

Is te snappen Jessy dat het met tijd en wijle een keer over T-gerelateerde issue's zal gaan.
Maar een keer los van alle problematiek en het samen gezellig maken is de opzet.
Zoals anderen het zeiden zou je als je het niet even los kan laten net zo goed naar een T&T-avond
kunnen gaan met vooraf T-gerelateerde aangekondige onderwerpen die het grootste gedeelte van de
bijeenkomst zullen overheersen.

Ik heb me trouwens aangeboden om de dag mede te organiseren mocht er iemand denken dat ik in ene
zo streng klink :)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Jessy »

Om daar nog even op in te gaan, T-avonden zijn ook niet overal hetzelfde. Ik heb er ooit een bijgewoond waar het een georganiseerd gesprek was, met zijn allen rond 1 grote tafel. Ik heb dan ook het idee dat je op dit principe doelt? Meer als 1 keer ben ik er niet naartoe geweest, vond het gewoon niet gezellig.
De T-avonden in mijn regio zijn doorgaans anders. Een avondje met zijn allen op café (een lokaal holebi café dat dan voor ons gereserveerd is), muziek staat aan, en ieder gaat zijn eigen gang zoals je ook zou doen als je met vriend(inn)en weg gaat. Geen centrale onderwerpen, iedereen praat met wie zij/hij zelf wil en over hetgeen zij/hij zelf wel. En dat vind ik dan weer wel leuk. Dusja, voor mij zijn de T-avonden hier altijd iets enorm positiefs geweest. Maar ook daar wordt natuurlijk veel over T-gerelateerde zaken gesproken, en dat is waar ik op doelde ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb in een ver verleden, voor mijn bewustzijn, een tijdje achter de bar van een COC gestaan waar ook T&T avonden op het programma stonden.
Zoals jij omschrijft, Jessy, zo ging het er daar ook aan toe en dat waren inderdaad hele gezellige vrijblijvende avonden. De T-onderwerpen werden
links en rechts in kleine groepjes uiteraard wel aangesneden. Meestal niet voor lang want je komt er voor een gezelllig avondje uit en om mensen
te ontmoeten.

Zoiets dus is inderdaad de bedoeling. :)

Liefs Daniela
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Tyler »

In Leiden in eht COC hebben ze nu ook regelmatig Gender Free Zone avonden. Niet alleen voor transen maar er wel op gericht. Misschien een idee om daar een keer af te spreken?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Forum en Chat-ontmoeting?

Bericht door Hedwich »

Dacht dat we eerst bij Claudia op bezoek gingen?