Fallo of Meta

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

Bedankt nog voor de reacties, allemaal. Het is toch wel leuk om te lezen hoe iedereen er anders over kan denken. Overigens werd bij de voorlichting aangegeven dat functieverlies, of gevoelverlies in de arm amper voorkomt.
Persoonlijk sla ik opereren nog over en als ik al een phallo zal willen dan wil ik toch echt dat er eerst met onderhuidse huidrekker meer huid wordt verkregen. Want dat kan tegenwoordig natuurlijk ook gewoon
Die rekkers worden niet meer gebruikt. was toch wel weer een operatie die blijkbaar wat complicatiegevoellig was, en het leverde amper extra huid op. Misschien als je het echt zou willen....maar je hebt er dus niet veel aan.

Ik zit nu zelf aan de phallo zonder plasbuisverlenging te denken. Staand plassen is voor mij niet zo heel belangrijk. Een vrij normaal uitziende penis met vooruitzicht op een erectieprothese vind ik dan wel weer belangrijk. Zonder plasbuisverlenging zijn de risicos ook nog te overzien, denk ik.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Nate_0 »

Goed om te lezen dat je iig een beter idee hebt van wat je wilt :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Fallo of Meta

Bericht door Simão »

@Minne Het was maar een voorbeeld, functieverlies is een heel ruim begrip en ik pakte maar wat. Helemaal omdat ik gewoon geen verhalen kon vinden van mensen die daadwerkelijk problemen met hun arm hebben gehouden. De kans blijft heel klein en nogmaals, als dat je grootste angst is, zou je kunnen overwegen om niet voor een phallo te gaan, of de draft uit het been te laten halen.
Gelukkig ben je in de gelegenheid om zelf te gaan vragen hoe en ander zit en hoe dat functieverlies zich dan (het vaakst) uit bv. en het is erg fijn dat je dat her ook wil doorgeven!
Sigy schreef: Dat is nogal een roekeloze aanname IMHO. De meeste mensen die (ook al is het maar als hobby) een muziekinstrument bespelen (en dat zijn er nogal wat) zouden daarmee meteen de mogelijkheid om hun passie te beoefenen gedeeltelijk of volledig verliezen...
Ja, je hebt gelijk, niet echt bij nagedacht, maar omdat ik een neef heb die saxofonist en fluitist is en een stuk van zijn pink mist, en zijn instrumenten gewoon laat aanpassen en ook gewoon nog alle snaar instrumenten bespeeld, leek het mij zelf niet het einde van de wereld.
(Ik ken trouwens ook iemand die met als kind zijn hand tussen de roltrap heeft gekregen en later pianist is geworden...). Maar, goed dat je me er op wijst!
Iedereen moet sowieso voor zichzelf inschatten wat onoverkomelijk is en niet en, wat ik zeg, vandaaruit maar prioriteiten stellen.
Mr.X schreef: Die rekkers worden niet meer gebruikt. was toch wel weer een operatie die blijkbaar wat complicatiegevoellig was, en het leverde amper extra huid op. Misschien als je het echt zou willen....maar je hebt er dus niet veel aan.
Ow, dat wist ik niet, ik houd het allemaal niet zo nauwlettend bij omdat het niet bovenaan mijn wenslijst staat en wellicht er nooit van komt.
Maar ik zou dat ECHT willen. :D En in elk geval al been en niet arm. Ik vind het, ook na jaren, nog erg zichtbaar en lelijk. Maar voorlopig houden de dingen die ze nog niet echt goed opgelost hebben, en dat is dan vooral het plasbuis probleem, me nog tegen.
En ik wordt niet jonger, en relaties komen er niet meer, en ik hoef ook niet onder een openbare douche ofzo, dus ik settle wel voor een nepper. :lol:

Ik heb trouwens plenty huid over op mijn buik, kan dat ook?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Citizen Erased »

Simão schreef: Ik heb trouwens plenty huid over op mijn buik, kan dat ook?
Dr Kanhai deed phalloplastiek uit de buik, alleen die schijnt nu dus een stop te hebben. Qua gevoel kan je daar echter het minste van verwachten.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Citizen Erased schreef:
Simão schreef: Ik heb trouwens plenty huid over op mijn buik, kan dat ook?
Dr Kanhai deed phalloplastiek uit de buik, alleen die schijnt nu dus een stop te hebben. Qua gevoel kan je daar echter het minste van verwachten.
Hoi Citizen Erased,

In " België " kende de buik-fallo met plasbuis verlening, eveneens geen succes ( idd. geen aanrader).

"Verlies gevoel in de buikstreek en weinig/geen gevoel in de Fallo. Bij die lotgenoot in "België" was de plasbuis verlening eveneens afgestorven".( Ps. deze lotgenoot ken ik niet persoonlijk, enkel via een "Forum).

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Fallo of Meta

Bericht door Simão »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb al geen gevoel meer in de buikstreek door de hysterectomie die via de buik is gegaan en gevoel in de piemel vind ik totaal onbelangrijk.
Wellicht is dat belangrijker in mensen met seksuele gevoelens, maar die heb ik niet, ik ben aseksueel.


Maar nogmaals, het is iets dat ver van mijn bed is.Ik denk dat een meta ook prima is, maar voor nu weet ik niet eens of ik wel aan hormonen begin. Ik heb wel vrede met mezelf, behalve dan de borsten.
Ik mis een piemel, als in het gevoel gemis, maar een nepper voldoet voorlopig.

Een en ander ligt toch al ingewikkeld omdat ik in Portugal woon. Volgens mij is hier nul komma nul ervaring met falloplastiek.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Ik kende mijn hysterectomie eveneens via de buik of op bikini-lijn. Gevoel verlies in de buikstreek ken/kende ik totaal niet, wel zwakkere buikspieren en een litteken van zo'n 10 cm. (dat laatste is der verloop van jaren nog nauwelijks zichtbaar).

Sowieso, denk ik dat iedere operatie keuze/herstel, individueel ook anders is.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Fallo of Meta

Bericht door Simão »

Zo zie je maar. Mijn litteken was flink groter omdat mijn baarmoeder ook buitenproportioneel was, maar dat is goed genezen en moet je echt zoeken met je vingers, want zien doe je het niet en mijn buikspieren zijn nog even krachtig (ik heb altijd paardgereden en rijd nog, wellicht is dat een factor), maar ik mis wel gevoel.
Kan er niet mee zitten. Ik heb wel meer gevoelloze delen op mijn lichaam.

Voor een meta moet je wel mazzel hebben dat een en ander flink ontwikkeld door de hormonen. Vooralsnog weet ik niet eens of ik wel hormonen wil...
Ik zie er niet direct voordelen van voor mij.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Simão,

:hug2: yep paardrijden doe ik eveneens, het is idd o.a. goed voor de buikspieren vandaar.

En idd, de meta is jammer genoeg niet voor alle trans-mannen. De groei der testo kent hier een zeer belangrijke rol in, net zoals bij trans-vrouwen de borstgroei der oestro ook jammer genoeg niet altijd het gewenste effect/voldoening kent.

(Ps. mijn berichtje i.v.m. gevoel en littekens der buikoperatie, was eerder algemeen ;) ).

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20190712 »

Ik lig al 3 jaar op rij in het ziekenhuis voor correcties van de borstoperatie (werd bemoeilijkt door kanker) dus ik heb heel weinig zin in nog tig keer onder het mes moeten...maar toch twijfel ik over verdere operaties. Ik heb veel nare verhalen over de colpectomie gehoord, dat is ook een obstakel voor me. De meta is klein maar mooi, de phallo mooie vulling maar te veel complicaties...ik ken een man die al 5 jaar loopt te kloten met operaties aan z'n lul, dat staat me enorm tegen. Ik weet het echt nog niet...en ergens durf ik niet in gesprek te gaan erover met de VU, omdat ik verwacht dat die de druk zullen opvoeren te kiezen.
Weet iemand of het onderhand al/weer zo is dat de beneden operatie zonder colpectomie mogelijk is?