Hoe wisten jullie het?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Simão »

Als ik het allemaal zo lees besef ik ineens dat mannen het makkelijker hebben dan vrouwen. Ik bedoel een meisje in jongens of unisex kleren is niet opvallend te noemen, maar een jongen in meisjes kleren wel, tenzij je in een land woont waar mensen allemaal in draperingen lopen, uiteraard. ;)
(Of je hebt zo´n toffe pap)

Moet zeggen dat er tegenwoordig, in de modewereld althans, niet zo heel gek meer gekeken wordt naar mannen op hakken. De bekendste mensen die runwaymodellen en celebs goed op hakken leren lopen (en het voordoen) zijn mannen...
(Namie Wihby, Jay Alexander)
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Dinges12
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2012, 17:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Dinges12 »

@Simão, daar heb je volgens mij wel gelijk in. Als meisje wordt je dan snel gezien als skater chick, hip-hop, tomboy. Als of het qua mode gezien meer oké is om je als vrouw of meisje zo te uiten. Ik kon mij ook een kleine periode herinneren in de jaren 90 dat mannen ook rokken droegen, en nu ook nog wel. Maar meestal is het een variatie op de kilt... En is de rest van de outfit toch best mannelijk... Persoonlijk vind ik, dat mensen moeten dragen waar zij zich lekker in vinden, als ik een man in een jurk zie lopen, lach ik hem alleen maar toe. Meestal word ik er ook best wel vrolijk van :).
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Aliss »

Oké,

De eerste herinneringen die ik heb zijn van toen ik jaar of vier was. Mijn (half)zus, die vijf jaar ouders is dan mij en ik waren altijd goede buddies. We speelden samen, en haar favoriete spel was om mij om te kleden in een meisje. Ik had zo'n ontzettend blij gevoel...maar natuurlijk, wat wist ik er vanaf, lekker erin lopen, want niemand let er toch op.

Toen ik jaar of 8-9 was ik vond het heel interessant om voor een grote spiegel naakt te staan met me penis en ballen verstopt achter me benen. En dan ogen dicht doen, aanvoelen, en doen net alsof ik een meisje ben.

Later, toen ik jaar of twaalf was en mijn moeder op haar werk was ging ik iedere dag rond snuffelen in haar make-up. En dan hele dag rond lopen ermee, en een uurtje ofzo van tevoren eraf halen. Mijn moeder merkte dat wel ongetwijfeld, maar hechte er niet al te veel waarde aan.Toen wij samen in de winkel waren, wou ik heel graag iets roze uitkiezen. Mijn moeder vroeg nog of alles oké is. Ik wetende dat het niet het geval is, heb ik het weer genegeerd.

Toen ik op mijn vijftiende een eerste "echte" relatie kreeg, was er niets wat ik kon merken dat er iets mis met mij was. De relatie duurde 4 jaar en 10 maanden, toen ik 19 was. De relatie was over, maar wij hebben geen sex hehad, want zij was er nooit klaar voor.

Mijn vriendin erna was ontmaagd op haar twaalfde. Wij kenden elkaar al ruim een jaar voordat wij hebben besloten om het naar het volgend niveau te brengen. Een week later lagen wij in bed, en ze zei dat als ik wil vrijen dat ik dan wel moet zeggen, anders gaat ze slapen. Noodgedwongen, nog maagd, maar heel nieuwsgierig heb ik toch besloten om mijn kans te grijpen. Veel jongens van mijn leeftijd waren al lang geleden ontmaagd, maar als ik geen actie onderneem, word ik volgende acteur voor "40 year old virgin".

Ten eerste, ik kon geen stijve krijgen. Dit en dat geprobeerd, maar toch niet gelukt. Nou, de tweede nacht is het toch gelukt. Ik was ontmaagd. Maar waarom zijn zo veel mensen opgewonden als het om sex gaat? Ik heb niets gevoelt, behalve mijn penis in een onbekend ruimte zwemmen. Raar gevoel.

Mijn eerste relatie in Verenigde Staten begon toen een van oudere meiden vroeg of ik verkering met haar wilde hebben. Zij was de voorzitter van de vereniging, en terwijl ik pas ben aangekomen in VS, zij was op de helft van haar studie. In het begin was alles oké. Maar het duurde niet lang totdat ik MOEST, ik herhaal MOEST mezelf in het lichaam van mijn partner voorstellen, en proberen te voelen wat zij voelt. Anders kon ik niet klaar komen. Mijn favoriete standje? Ik onderaan. Er was geen verklaring voor dit, en ik negeerde het weer.

Later, toen ik (onverwacht) tweede relatie kreeg, begon ik langzaamhand te realiseren dat er toch iets aan de hand zijn. Alweer, heb ik de signalen genegeerd, en voortgezet met de relatie. Tot een avondje net na vrijen me vriendin vroeg of ik mezelf ooit als een meisje voelde. Dat was de dag die in mijn hoofd steeds opnieuw afspeelt, tot de dag van vandaag.

Ik heb opmerkingen gehad van me vrienden dat ik stil ben, en aan mijn houding, lichamstaal etc. is het niet zo moelijk te bepalen dat ik geen 100% macho man ben. Laatste wat ik kwijt wil is dat meiden zijn voor mij een rol model, iets waar ik op aan kijk, wat ik wil worden. Het is nooit geweest van: lekkere kontje of grote tieten. Stiekem heb ik er altijd van gedroomd om dat meisje te zijn.

Aliss
:hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Ronny
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 dec 2013, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Ronny »

Ik denk dat ik een jaar op 7 was toen ik met de hoge hakken van mijn moeder ervandoor ging. Ze kwam er vrij snel achter dat ze wat spulletjes miste en ik kwam er snel genoeg achter dat een jongentje dat schijnbaar niet hoort te doen. Ik speelde veel met mijn oudere zus. Verhaaltjes verzinnen met poppen, karaoke, supermarkt spelen etc. Daarna kwam een periode van veel jongensdingen. Met name door de invloed van mijn vader. Ik wilde in die periode meer geaccepteerd worden dan mijn eigen gevoel volgen en mezelf zijn. Ik deed aan bodybuilding, vechtsporten en andere meer macho achtige activiteiten. Later werk als beveiliging, beroepsmilitair. Niet de dingen die je verwacht van iemand die zich geen jongen voelt. Toch bleef in die periode mijn vrouwelijke gevoel heel sterk bij me.

Mijn relaties met vrouwen was vrij lastig. Ik heb het nooit lang volgehouden. Ik kreeg toch snel het gevoel dat ze een type macho man verwachtte en ik kon niet aan dat beeld voldoen. Ik zocht veel meer het contact in het emotionele, sensuele. Ondanks dat voel ik mij seksueel nog steeds het meest aangetrokken tot vrouwen.

Ik ben nu 33 en terugkijken op mijn leven kan ik zeggen dat het niet allemaal zo pijnlijk was. Ik was succesvol als man. Toch na al die jaren ben ik nooit mezelf geweest. Nooit echt gelukkig geweest. Altijd zoekende. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik het voor mezelf heb geaccepteerd en dat ik de volgende stap durf te nemen om mijn uiterlijk en lichaam te matchen met mijn innerlijke. Ik stond op het punt om het mijn ouders te vertellen. Toen werd mijn moeder ernstig ziek. In die periode heb ik 2x op het punt gestaan om mijn moeder voor het laatst gedag te zeggen. Gelukkig heeft ze het gered en na meerdere operaties is zij op weg naar een langdurige revalidatie.

Ik vindt het nu dus extra moeilijk om het te gaan vertellen. Zo kort na deze emotionele en zware periode voor de familie en mezelf. Toch weet ik dat het moet gaan gebeuren. Begin volgend jaar wil ik me aanmelden bij het genderteam in Amsterdam en als dat balletje eenmaal gaat rollen dan word het erg moeilijk om het nog voor me te houden.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Aliss »

Hoi Ronny :hbeat:
Ronny schreef:Ik kreeg toch snel het gevoel dat ze een type macho man verwachtte en ik kon niet aan dat beeld voldoen. Ik zocht veel meer het contact in het emotionele, sensuele.

Dat is precies wat bij MIJ het geval was. :hbeat:

. Begin volgend jaar wil ik me aanmelden bij het genderteam in Amsterdam en als dat balletje eenmaal gaat rollen dan word het erg moeilijk om het nog voor me te houden.
Ik moet wel zeggen dat het heel moelijk wordt om nu nog door te breken. Zover ik weet, neemt Genderteam in VUMC geen nieuwe patienten meer aan. Ik zou je hierover naar andere mensen op het forum verwijzen.

Sterkte :hug2:
Aliss :hbeat:
Laatst gewijzigd door Aliss op 28 dec 2013, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Anon20210626 »

volgens mij zijn er alleen aankondigingen dat er aanname stops gaan komen , niet dat het al gebeurd is .
Ik zou me dus gewoon aanmelden ........ baat het niet dan schaadt het niet
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Ronny
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 dec 2013, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Ronny »

Inderdaad. Ik ga het gewoon proberen en dan zien we wel hoe het verder gaat. Duimen. Het heeft zo lang geduurd om tot dit besluit te komen met alle emotionele ups en downs die er bij komen kijken dat het teleurstellend zou zijn als je dan nergens terecht kan.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Aliss »

Ronny schreef:Inderdaad. Ik ga het gewoon proberen en dan zien we wel hoe het verder gaat. Duimen. Het heeft zo lang geduurd om tot dit besluit te komen met alle emotionele ups en downs die er bij komen kijken dat het teleurstellend zou zijn als je dan nergens terecht kan.
Ge ervoor, Ronny! We zullen je steunen! :hug: :hbeat:

Aliss
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Janneke »

Ik kon jongens kleren aantrekken maar dan werd ik nog als meisje aangesproken, het was zo overduidelijk dat de vraag 'hoe wist je het' is niet echt van toepassing.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Hoe wisten jullie het?

Bericht door Anon20180730 »

Janneke schreef:Ik kon jongens kleren aantrekken maar dan werd ik nog als meisje aangesproken, het was zo overduidelijk dat de vraag 'hoe wist je het' is niet echt van toepassing.
Bijzonder Janneke en wel erg fijn voor je (lijkt me).

Wil je er mogelijk aan ons nog iets meer over vertellen, met name hoe en wanneer je 'het' voor jezelf zeker wist (als je er al ooit zo zeker over was)?