Transgender zijn en Gelovig ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Lydia schreef:Letterlijke interpretatie van elk vers in het OT heeft weinig zin; zo is het ook een zonde om kleding te dragen dat uit twee verschillende materialen bestaat.

En als je echt je best doet dan is er vast wel een vers te vinden waarvan je niet naar de wc mag.

We schieten weinig op met welles/nietes versen onder onszelf.
Ja precies, daarom vraag ik me zo vaak af waarom mensen quotes uit dat boek gebruiken. Alles is zo tegenstrijdig dat je er eigenlijk niets aan hebt.
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

Lydia schreef:Letterlijke interpretatie van elk vers in het OT heeft weinig zin; zo is het ook een zonde om kleding te dragen dat uit twee verschillende materialen bestaat.

En als je echt je best doet dan is er vast wel een vers te vinden waarvan je niet naar de wc mag.

We schieten weinig op met welles/nietes versen onder onszelf.
Inderdaad :D trusten ;)
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Precies, je kunt dan ook maar beter de Principia Discordia aanhouden, die is ten minste duidelijk.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Eva »

Religie en politiek...

Complete veldslagen zijn vaak het gevolg en ik ben er nogal huiverig voor op een forum als dit. Zoals al gezegd biedt Jacqueline een mogelijkheid om het aangeroerde onderwerp elders te bespreken. Doe dat alsjeblieft en liever niet hier. De wrevel is al voelbaar.

Nog iets meer wrevel en we sluiten dit topic. OK?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door anne-nienke »

Eva schreef:Religie en politiek...

Complete veldslagen zijn vaak het gevolg en ik ben er nogal huiverig voor op een forum als dit. Zoals al gezegd biedt Jacqueline een mogelijkheid om het aangeroerde onderwerp elders te bespreken. Doe dat alsjeblieft en liever niet hier. De wrevel is al voelbaar.

Nog iets meer wrevel en we sluiten dit topic. OK?
Het is en blijft een gevoelig onderwerp, vooral voor die gene die er in geloven. Als zo'n onderwerp zich aandient, dan moet er nu eenmaal even gezegd worden waar het op staat. En dat is dat het hoogtijd is dat de mensheid zijn laatste goden begraaft samen met die 1000 andere goden die we verzonden en begraven hebben.

Vandaar de boeken tip voor iedereen (ook voor TG's). Heb je moeite met je geloof en je TG gevoel....lees: God is not great, how religion poisons everything.

Ik ben niet geïnteresseerd in een discussie daarover, ik wil mensen die daarmee worstelen alleen maar de kans geven om juist van het geloof af te komen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Anon20210626 »

Iemand raken die op de een of andere manier gelooft is erg makkelijk en het gebeurd heel regelmatig
Iedereen wil worden geaccepteerd als de persoon die hij of zij is. Men eist het zelf soms. maar zodra er iets van religie ter sprake komt dan mag men daar blijkbaar vrijwel ongenuanceerd op afgeven. Ik heb hierboven helaas meerdere berichten gezien die in die richting gaan

TS geeft aan dat er een gespreksgroep is en gelijk een aantal mensen die even gaan vertellen hoe dom die mensen zijn en dat ze wel even willen helpen om iemand van een levensvorm af af te helpen .

Zou tolerantie op dit vlak ook niet iets zijn om over na te denken ?

ps ik ben niet diep gelovig , maar heb het een vrij bescheiden plekje in mijn leven gegeven .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Anon20180501 »

Een bekend cabaretier zei ooit; "ik geloof in alles...", en dat doe ik ook, en dan vooral in de mens 'achter het geloof', die laten zich heus niets wijsmaken en ik heb respect voor ieders keuze en het is niet aan mij/ons denk ik om die in twijfel te trekken of te veroordelen. Maar helaas gebeurt dat maar al te vaak, zeer zeker irl, en daarom sta ik wel achter het initiatief/de uitnodiging, het is jammer genoeg nodig en niet alleen op dit vlak...
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Voor zover ik terug lees zijn er hier geen persoonlijke aanvallen gemaakt. Het klinkt misschien vreemd maar het is best mogelijk om een discussie over geloof te hebben, wat zeer interessant en belangrijk voor zover religieuze als niet religieuze lgbt, zonder daar een veldslag van te maken. Je hoeft je ook niet direct aangevallen te voelen als iemand een andere invalshoek presenteert, dat is nergens voor nodig.

Ik ben niet tegen de supportgroep in OP, maar geen fan van het daarbij behorende geloof, en ik zie niet wat het zo fout maakt om dat te uiten, want het betekent niet dat ik degene met dat geloof gelijk dom of minder vind.

The enlightened take things lightly, mensen.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Renée schreef:Iemand raken die op de een of andere manier gelooft is erg makkelijk en het gebeurd heel regelmatig
Iedereen wil worden geaccepteerd als de persoon die hij of zij is. Men eist het zelf soms. maar zodra er iets van religie ter sprake komt dan mag men daar blijkbaar vrijwel ongenuanceerd op afgeven. Ik heb hierboven helaas meerdere berichten gezien die in die richting gaan

TS geeft aan dat er een gespreksgroep is en gelijk een aantal mensen die even gaan vertellen hoe dom die mensen zijn en dat ze wel even willen helpen om iemand van een levensvorm af af te helpen .

Zou tolerantie op dit vlak ook niet iets zijn om over na te denken ?

ps ik ben niet diep gelovig , maar heb het een vrij bescheiden plekje in mijn leven gegeven .
Er is helemaal niet gezegd dat er iemand dom is of zo. En als mensen beledigd zijn door anders gelovigen of niet gelovigen dan ligt dat probleem volgensmij bij henzelf.
Wat ik meer als een probleem zie is dat bepaalde gelovigen het altijd zo mooi proberen te brengen alsof hun geloof het enige geloof is en hun god de enige god is en dat vind ik ook heel erg respectloos naar andere mensen. Als ze dat eens afleren dan is een groot probleem al opgelost volgensmij. Specificeer welk geloof en welke god je over praat en er is niets aan de hand. En kom dingen uit je geloof ook niet als feiten brengen want dan vraag je er ook om.

Leuk dat je over tolerantie begint want volgensmij zijn het vooral de christenen die dat eens moeten gaan tonen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Anon20210626 »

I rest my case ......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.