Het stomme gestaar!!!!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Michelle »

Rikki schreef:Ja,sorry hoor dat ik me zo liet gaan.af en toe zit het me gewoon hoog.overigens presenteer ik me bijna een jaar als vrouw en de starende blikken(ik bedoel dus:what the fuck is dat blikken)heb ik al die tijd al,dus lang voor mijn hormonen.toen ik me nog als man moest presenteren had ik dit nooit en was overal volledig anoniem en werd nooit aangestaard.overigens vorige week ook nog even door een groepje marokkaanse medelanders uitgelachen,omdat ik een dag niet kon scheren toen ik de volgende dag laser/electrische epilatie had,dan voel je je ook behoorlijk klein.maar goed ik stop met zeuren,want iedereen heeft zo zijn probleempjes,toch?fijn weekend ieder1
Nuja zeuren, het is terecht zeuren.. Het is en blijft jammerlijk dat we niet op elke plaats onszelf kunnen zijn... En ja als man is het makkelijker maar ik zou dan heel m'n leven lang ongelukkig zijn...

Echt jammer dat er veel mensen zijn die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is...

Als iedereen nu eens elkaar in z'n waarde liet..

Eigenlijk kunnen we beter hun uitlachen :D :P
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Rikki schreef:Ja,sorry hoor dat ik me zo liet gaan.af en toe zit het me gewoon hoog.overigens presenteer ik me bijna een jaar als vrouw en de starende blikken(ik bedoel dus:what the fuck is dat blikken)heb ik al die tijd al,dus lang voor mijn hormonen.toen ik me nog als man moest presenteren had ik dit nooit en was overal volledig anoniem en werd nooit aangestaard.overigens vorige week ook nog even door een groepje marokkaanse medelanders uitgelachen,omdat ik een dag niet kon scheren toen ik de volgende dag laser/electrische epilatie had,dan voel je je ook behoorlijk klein.maar goed ik stop met zeuren,want iedereen heeft zo zijn probleempjes,toch?fijn weekend ieder1
Ik heb het niet als zeuren beschouwd hoor ;)

Gewoon je hart luchten als je daar behoefte aan hebt.
Irene
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Mayke »

Ja dat staren is niet leuk.
Al heb ik er zelf geen last van .

Niet omdat ze mij bijna de broek van de bips kijken ,
maar omdat ik het fijn vind om mij nu als vrouw te mogen laten zien.

Voor mij is het een jaar geleden dat ik met hormonen gestart ben
en langzaam begin ik mij steeds meer als een (mooie) vrouw te zien.

Hoop dat ook jij meer het fijne gevoel mag hebben dat ik nu elke dag mag ervaren.

Lieve groetjes Mayke
leef geeft liefde voor al wat leeft
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Anon20190516 »

Hoi allemaal,even een update wat betreft het personeelsuitje.het was enorm gezellig,ik heb gebowld ,steengrillen en daarna nog dansen.iedereen was superlief.de vrouw van een collega kwam even naar me toe om te zeggen hoe mooi ik er uit zag en ook de vrouw van de directeur kwam nog kletsen,ze vond dat ik een mooi mens ben van buiten en binnen en dat ze zag dat ik er veel gelukkiger uitzag.heb haar een dikke knuffel gegeven voor de lieve woorden.het voelde als een warm bad.zo happy met al die mensen die om mij geven..voldaan thuis gekomen......iedereen hier op het forum ook bedankt voor de lieve woorden en steun!!!! :hug:
Offline
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Ylse »

Rikki schreef:Hoi allemaal,even een update wat betreft het personeelsuitje.het was enorm gezellig,ik heb gebowld ,steengrillen en daarna nog dansen.iedereen was superlief.de vrouw van een collega kwam even naar me toe om te zeggen hoe mooi ik er uit zag en ook de vrouw van de directeur kwam nog kletsen,ze vond dat ik een mooi mens ben van buiten en binnen en dat ze zag dat ik er veel gelukkiger uitzag.heb haar een dikke knuffel gegeven voor de lieve woorden.het voelde als een warm bad.zo happy met al die mensen die om mij geven..voldaan thuis gekomen......iedereen hier op het forum ook bedankt voor de lieve woorden en steun!!!! :hug:
Fijne dat je een mooie avond hebt gehad. Ik hoop ook dat er meer van dit soort momenten zullen komen. Kleine stapjes nemen en dan kom je er wel.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door anne-nienke »

@ Rikki,

Mooi om te lezen dat het je zo goed bevallen is. Heb je zelf niet zoiets van: een paar dagen geleden zat ik met mijn ziel op de bank, boos op van alles en nogwat....en waar was het nu voor nodig?
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Anne V »

Rikki > mooi dat jij je eerste gevoel (om niet te gaan) niet hebt gevolgd en nu een top avond hebt gehad die een echte opsteker voor je is.

- - - - -

En voor dat stomme gestaar > Ik merk dat mensen ook wel extra naar mij kijken. Maar dat komt omdat ik toch de mannelijke kenmerken nu nog niet verberg maar wel met haar en kleding afwijk van het standaard mannenbeeld. Dan bedenk ik dat ik zelf ook wel eens extra naar iemand kijk omdat die gewoon wat opvalt. Voel mij wel ongemakkelijk worden als ze echt lang kijken; dan twijfel ik over wat ik heb aangetrokken: of beter dat ik mij erger dat ik niet gewoon kan aantrekken wat ik prettig vind en er in mijn ogen gewoon goed uitziet maar weer eens buiten het hokje valt.
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Patricia »

Hoi Rikki, het is echt geen zeuren wat je doet. Ik herken zelfs al vrouw zijnde je gevoelens volkomen ik heb deze gevoelens en emoties zelf heel sterk tegen de tijd dat mijn maandelijkse vrouwen ding eraan komt (de hormonen spelen echt wel mee). Ik ben heel blij dat je boost hebt gekregen van je personeelsuitje zodra je je nu eens ronduit K** voelt kun je daaraan terug denken en weet je ook dat je je na nachtje slapen wss weer veel beter voelt

Het staren heeft mijn partner die MtF is ook "last" van maar in de meeste gevallen lachen we erom. Ze heeft zelfs sjans van een Chinese man hier uit de buurt die de friet tent runt het is gewoon vermakelijk. Maar je hebt ook de minder vermakelijke dingen enige wat ik kan zeggen probeer je eroverheen te zetten en te negeren. Mensen zijn helaas in dat opzicht niet allemaal tolerant en respectvol

Liefs Isla
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Anon20190516 »

Hoi,Isla-baby.leuk dat je even reageert op mijn berichtje,inmiddels plak ik al bijna 4 maanden hormoonpleisters.schijnbaar is mijn gezicht ondertussen al zo vervrouwelijkt,in combinatie met het steeds beter worden in makeup,combineren van kleding(ben ook heeeel goed in huilen geworden,lol)plus beweginkjes,stem enz word ook steeds beter.dat ik nu inmiddels nooit meer word nagestaard.mannen beginnen ook steeds vaker met mij te flirten en vrouwen beginnen vaker spontaan een praatje.zelf zie/hoor/beleef ik mezelf niet zo,zie nog steeds mijn mannelijke trekjes.anderen zien het blijkbaar anders.mijn collega's op de werkvloer,allemaal mannen,gebruiken wel mijn naam,maar het"hij en hem"lijkt er bijna niet uit te bannen.verder ben ik zeer tevreden met mezelf,vind mezelf veel mooier nu.alleen wacht nog op de borsten/billen/heupen!!!!
Gr.Rikki
Offline
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Hakuna »

Dat ''gestaar'' had ik voordat ik ruim 1 jaar voordat ik aan de hormonen begon best wel last van. De reden hiervan kon zijn dat ik nog vrij veel onzekerheden uitstraalde en nog niet de juiste kledingstijl had gevonden die bij mijn figuur en lichaam paste. Maar nu zie je mensen (vooral vrouwen) met verwondering soms beetje jaloers kijken als ze mij zien. Dan kijken ze soms nog eens even om. Maar dan wel op ene manier die op mij overkomt dat ze het wel bijzonder vinden een lange slanke vrouw met heel lang roodachtig eigen haar in een vlecht. Pas geleden nog diverse complimenten gehad van twee vrouwen op een rommelmarkt die vonden mij wel erg goed uitzien voor mijn leeftijd. Ze gaven mij 33 en35 jaar maar waren verbaast toen ik zij dat ik 51 jaar ben. Ze vonden dat ik een mannequin figuur had. Ik draag dan ook graag jurkjes en strikvestjes die mijn figuur min of meer accentueren.
Nu in officieel in de RLE fase zit en aan de hormonen geeft mij dit alleen maar meer zelfvertrouwen en dat straal ik dan ook uit, wat voor 1 en zeker 2 jaar terug wel even anders was.
Plaats reactie