Relaties

Pas ik nou in een hokje of niet?
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Relaties

Bericht door Harro »

Zit een beetje met hezelfde dilemma: ook al een tijd alleen, en nooit echt een relatie gehad. Merk dat ik nu zo met mezelf ben dat op zoek gaan naar een partner er niet van komt. Vind het eerlijk gezegd ook ingewikkeld: hoe doe ik me inderdaad voor? Ik wil niet dat iemand op me valt als vrouw (ben nog niet uit de kast naar de buitenwereld).....wordt een beetje ingewikkeld daten dus ;)

Enfin, Mark k sta er een beetje hetzelfde in als jij: eerst maar mn sociale netwerk wat uitbreiden. Enne mocht je het jezelf nog afvragen: jij/je avatar ziet er prima uit hoor
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Relaties

Bericht door Jessy »

Mark schreef:Mijn fout, ik pikte het persoonlijk op. Ik had al het idee dat ik een nieuwe avatar moest kiezen ;)
Ik zag het ook pas toen ik het nog eens overnieuw las :oops: Je avatar is prima hoor!
Ja werk zoeken helpt ook al enorm. Paar jaar geleden ook een tijd thuis gezeten, toen was mijn sociaal leven op het laatst gewoon dood.

Henrico, de situatie van in de kast zitten maar wel mensen willen leren kennen in je eigenlijke gender is natuurlijk helemaal niet zo gemakkelijk. Ik zou zelfs zeggen, pas ermee op om nu niet iemand tegen te komen die op jou valt in het geslacht dat je nog noodgedwongen leeft. Want dat leidt weer tot problemen op het moment dat je ervoor wil gaan. En dat moment komt toch wel een keer.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Relaties

Bericht door Aris »

Hallo allemaal.
Om even op het onderwerp contactsites en dergelijke in te gaan.
Inderdaad het pakket eissen die er staan gaan de realiteit ver te boven, vaak belachelijk gewoon.
Ik zit er al enkele jaren op, maar neem het allemaal niet zo serieus.
Dit heeft voor mij enkeel hele leuke en goede vriendschappen opgeleverd, 3x een relatie die tuusen 1 jaar en paar weken heeft geduurt.
Gewoon om dat die gene zich in het begin heel anders voor doet dan dat ze echt zijn, tja na verloop van tijd val je dan toch door de mand.
En is zeker niet leuk en weer een hele teleurstelling.
Ik ben zelfs 3 jaar getrouwd geweest met een Oekrainse, ook via internet leren kennen, dus geen dating site of buro.
Maar dat is een iets ander verhaal

Toch heb ik nu ook weer een vriendin zo leren kennen, ze is nu volledig op de hoogte van wat ik doe en me mee bezig hou.
Ze steunt me er volledig in en wil me absoluut niet kwijt.zo als ik al eerder beschreef, we delen kleding en gaan samen winkelen enz enz.

Maar !! ook ik kan niet in de toekomst kijken , zal het zo blijven?? geen idee.
En net wat Jessy ook zegt.
netwerk uitbreiden, via hobbys en interesses mensen leren kennen, uit gaan enz enz.
Dat doe ik al heel mijn leven en levert veel voordelen op in alle situaties, werk, hobby, spullen die je zoekt of kwijt wil, info je kan het zo gek niet bedenken........veel mensen om je heen, en dat betekent niet dat je bij iedereen elke dag op de koffie hoeft of een gesprekje moet hebben ;)
Het vergroot je kansen in alles

betaalde sites en buro,s kosten je bergen geld en leveren ook niet veel op, tja als je hun advertenties moet geloven ..........
dus pas daar voor op, kan je er veel over vertellen:(
als je dat wil zal ik dat doen
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Relaties

Bericht door Figó »

Ik heb nu een vriendinnetje en ik ben zielsgelukkig met haar. Het is eigenlijk een heel gek verhaal want ik ken haar al anderhalf jaar. Toen ik haar voor het eerst zag vond ik haar gelijk leuk en mooi alleen daar bleef het bij. Ik ging wel eens uit met een groepje mensen en zij was daar dan altijd bij. Ze was totaal niet mijn type, niet qua uiterlijk of innerlijk (dacht ik toen, zo zie je maar weer dat mensen je echt kunnen verbazen en niet altijd lijken wat ze zijn (op een positieve manier bedoel ik dit) !!!!!!!!)
We gingen steeds meer met elkaar om en uiteindelijk heb ik haar dus gezegd dat ik haar al die tijd heel leuk vind en het bleek nog wederzijds te zijn ook. Niet veel later had ik haar verkering gevraagd en ze zei ja. Ze weet ook dat ik transman ben en ze accepteert het en steunt me erin. Eigenlijk is ze gewoon de perfecte vriendin voor mij en ik had dat nooit verwacht!
Wat ik dus wil zeggen is dat het wel kan. Zoveel mensen kende ik toen niet eens waar ik woon maar ik ging gewoon naar dat feest toe en ik dacht ik zie wel. Daar is dit dus uitgekomen, het heeft wel anderhalf jaar geduurd maar dat geeft niks vind ik. Ik dacht ook altijd dat er niemand voor mij was en dat niemand mij ooit leuk zou kunnen vinden maar dat zijn juist de dingen die je dan gaat uitstralen. In ieder geval moet niemand de hoop opgeven want er zijn genoeg mensen op de wereld!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 jan 2013, 15:49
Gender: Onzeker

Re: Relaties

Bericht door Sebastian »

Fiegó schreef:Ik heb nu een vriendinnetje en ik ben zielsgelukkig met haar. Het is eigenlijk een heel gek verhaal want ik ken haar al anderhalf jaar. Toen ik haar voor het eerst zag vond ik haar gelijk leuk en mooi alleen daar bleef het bij. Ik ging wel eens uit met een groepje mensen en zij was daar dan altijd bij. Ze was totaal niet mijn type, niet qua uiterlijk of innerlijk (dacht ik toen, zo zie je maar weer dat mensen je echt kunnen verbazen en niet altijd lijken wat ze zijn (op een positieve manier bedoel ik dit) !!!!!!!!)
We gingen steeds meer met elkaar om en uiteindelijk heb ik haar dus gezegd dat ik haar al die tijd heel leuk vind en het bleek nog wederzijds te zijn ook. Niet veel later had ik haar verkering gevraagd en ze zei ja. Ze weet ook dat ik transman ben en ze accepteert het en steunt me erin. Eigenlijk is ze gewoon de perfecte vriendin voor mij en ik had dat nooit verwacht!
Wat ik dus wil zeggen is dat het wel kan. Zoveel mensen kende ik toen niet eens waar ik woon maar ik ging gewoon naar dat feest toe en ik dacht ik zie wel. Daar is dit dus uitgekomen, het heeft wel anderhalf jaar geduurd maar dat geeft niks vind ik. Ik dacht ook altijd dat er niemand voor mij was en dat niemand mij ooit leuk zou kunnen vinden maar dat zijn juist de dingen die je dan gaat uitstralen. In ieder geval moet niemand de hoop opgeven want er zijn genoeg mensen op de wereld!
Wat een ontzettend mooi succesverhaal. Dat is nou prachtig om te lezen. :D
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Relaties

Bericht door La-Clau »

Mijn idee is en blijft dat je geen relatie zoekt maar dat een relatie je overkomt.
Datingsites met allerlei volstrekt onzinnige eisen welke aan potentiele partners worden gesteld, tot in het belachelijke toe soms. Minimale opleiding, kledingstijl, huisdieren, ja zelfs je favoriete vakantiebestemming moet overeenkomen met wat die ander zoekt. Een kloon van die ander, maar dan zonder de minder leuke eigenschappen. En heb je dan een date verschijnt er een volstrekt nietszeggend persoon, waarbij je na een kwartier denkt: Kan ik hem met goed fatsoen al smeren? Maar goed dat is mijn ervaring.
Die andere bureaus, buiten het web om, zijn in feite nog ergere vormen van geldklopperij. Hier is niets gratis, mag je voor een bepaald bedrag maximaal zoveel potentiele partners uitzoeken, en niet zelden word je inschrijfgeld dankbaar in ontvangst genomen, en krijg je er niets voor terug. Bij de wel bonafide bureaus zitten dus mensen die profielen matchen. En als je niet "voldoende" matcht kun en mag je gewoon niet afspreken met zo'n persoon. De kosten zijn hoog, en het hoge percentage aan geslaagde matches bestaat alleen in hun advertenties. Ik heb zelf een neef die op die manier al enkele partners heeft versleten, die uiteraard vertrokken net na afloop van de inschrijving. Eigenlijk ken ik niemand met een positieve ervaring.
Dus in hemelsnaam, houd je ver van zulke bureaus en betaalde datingsites. Zit voor de lol op gratis sites, wie weet heb je nog eens een leuke avond, en anders kun je altijd nog genieten van de fotomodel-portretten van "partners" uit het voormalig Oostblok :D .
Verder is het toch meer een feit van: "Beter geen relatie dan een slechte relatie." Dat dat nog meer geldt voor een mislukte relatie die je geld heeft gekost lijkt mij duidelijk.

Claudia.
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Relaties

Bericht door TanteJuut »

Liever alleen dan in slecht gezelschap. Ben al 13 jaar single. Er is nou eenmaal veel slecht gezelschap als je een misantroop bent. Maar voor transen is het niet makkelijk. De vijver om uit te vissen is echt minder groot dan voor de gemiddelde Nederlander. Veel hetero's vallen af want die vinden je te vies om aan te raken. Blijft over: de ruimdenkende hetero's en bi's. Wat lesbo's en gay's (waar een aantal ook behoorlijk transfoob zijn) en de transen onderling. En dan maar hopen dat je "klikt" met iemand en de chemie gaat werken. Vind het wel prachtig als ik succesverhalen lees. Weet hoe eenzaam en moeilijk de liefdesmarkt voor transen kan zijn.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Relaties

Bericht door Arike »

La-Clau schreef:Mijn idee is en blijft dat je geen relatie zoekt maar dat een relatie je overkomt
Ik had niet mooier kunnen formuleren!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Relaties

Bericht door Eva »

Bij een aantal voorgaande reacties kan ik me wel aansluiten. Zelf heb ik geen klagen, maar mijn motto blijft toch: "Zoek niet; laat je vinden."
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Relaties

Bericht door TanteJuut »

Mooi motto Eva! Voor de optimisten zullen we maar zeggen.

Ik word al jaren niet meer gevonden ;) Liefde is markt, en mijn marktwaarde is 0,0. Niet leuk, maar wel rauw en waar. Die kleine vijver waar ik eerder over sprak klopt en als je niet in de uitverkoop wilt is single zijn een normale situatie. Er zijn geloof ik nu al 2,5 miljoen singles in Nederland. Ik denk dat van die 2,5 miljoen 75% nog te doen is, maar de overige 25% is gewoon contactgestoord, te freaky en niet lekker genoeg (val ik dus onder). Das een hard gelag, maar zo is het leven. En dan al die supertrieste uitspraken van koppeltjes die je het sneue single-bestaan zijn nog ff goed inpeperen: "snap er niets van, je ziet er toch leuk uit", "op ieder potje past een dekseltje", "je moet er wel voor openstaan hoor", "Je moet eerst van jezelf houden, voor je van een ander kan houden", "het komt vast wel goed hoor".... Blurgh, mag ik een teiltje denk dan alleen maar. Ik wil eigenlijk dan direct de mitrailleur erop loslaten.

Maar ik ben voor de rest best optimistisch en romantisch aangelegd ;) Kan er zelf nog om lachen gelukkig.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`