Nieuwe chat! Zie dit topic.

Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik het

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

Daar heb je gelijk in, Jessy, In welk stadium van een realatie je ook zit, nooit vertellen als je alleen met iemand bent. Je kan het in een uitgaansgelegenheid vertellen of in bijzijn van iemand die jij ieder geval vertrouwd. Hoeft niet perse iemand te zijn die jullie beide vertrouwen maar dat zou wel nog beter zijn.

Veel liefs. Daniela
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

We kunnen het wel hebben over wat mensen allemaal kunnen denken. Maar als je iemand leuk vindt dan weet je dus eigenlijk niet wat iemand denkt. Ik heb wel minder leuke dingen meegemaakt. Vrouwen bij wie het maar niet binnen wil komen, of rare dingen gaan denken. Ik kan er niets aan doen, maar als ik daar teveel van merk dan haak ik ook af. Maar wat iemand denkt weet je niet. Dat is altijd een sprong in het diepe en heel eng. Maar ik heb gelukkig veel meer positieve ervaringen dan negatieve.

Maar het gaat me ook meer om hachelijke situaties. Stel, ik word bevriend met een lesbisch stel. Ik blijf ook logeren want ze wonen wel ver. Het is een hecht stelletje, ze zijn eerlijk enzo, maar je merkt toch dat een van de twee je leuk vindt. Maar ze weet van niks van mijn verleden. Dan kan het ook gebeuren dat ze allebei vinden dat als je verliefd wordt op een ander dat je de relatie sowieso maar beter kunt beeindigen. Dat is niet gebeurd hoor. Maar stel, en dat die mevrouw mij dan opzoekt en haar liefde verklaart. En dat ik dan moet zeggen hoe de vork in de steel zit? Daar laat je het natuurlijk niet zomaar op aankomen. Je wilt ook niet zomaar in een relatie morrelen, dus haak je af. Maar volgens mij zou ieder ander (als die verliefd is tenminste) het wel gewoon proberen. Ik weet niet of dit het beste voorbeeld is. Ik weet eigenlijk ook niet of ik dit wel precies bedoel.
Maar is die afwijzing feitelijk anders dan een afwijzing die een ander krijgt vanwege te dik, rood haar, te kleine borsten, te weinig intellectuele bagage, of wat dan ook?
Die afwijzing is wel anders want als iemand je eerst wel leuk vindt dan wijst die persoon je niet af vanwege uiterlijk of karakter. Maar ik zie dan ook wel weer dat er iets voor de vergelijking te zeggen valt. Ik denk dat ik het lastig vind om er precies mijn vinger op te leggen, maar het is wel anders als je het mij vraagt. Als er geen klik is kune je bijvoorbeeld zeggen: “het intellectuele verschil is te groot." Maar als je een klik hebt met iemand en die is ineens foetsie als je het vertelt dan is dat toch wel anders. Iemand die afgewezen wordt omdat die weinig geld heeft zou je gerust kunnen horen zeggen: “Je moet bij mij niet beginnen te zeuren over dat ik weinig geld heb want daar kan ik niet tegen! Voor mij is iedereen gelijk." Maar kun je als transseksueel zeggen: “Ik heb een hekel aan mensen die transseksuelen niet moeten, ik neuk gewoon alles wat los en vast staat en vertel niemand wat!" ? Zoiets.... denk ik
Je verteld, Merel, dat je een vriendin met een smoesje duidelijk wilde maken dat je het toch niet zag zitten om dat je er achter kwam dat ze nog thuis woonde en bang was met een blauw oog thuis te komen. In de meeste gevallen gaan juist dit soort dingen juist goed, voeg je er aan toe
Neenee, ik haal zelf verhalen door elkaar. Bij dat meisje was ik wel geschrokken omda ze bij haar ouders inwoonde, maar dat is geen smoes geweest om te zeggen 'het wordt niks.' Het bedenken van dat soort smoesjes is iets wat ik in het algemeen veel doe.

@Jessy,

Ik weet niet of het over ontwijken heb. Misschien ook wel voor een deel. Maar ik heb het vooral over timing denk ik. En zodra het over relaties gaat ook wel over vermijden en de confrontatie aangaan. Het is en blijft natuurlijk moeilijk, hoe sterk je ook vind dat je partner het weten moet.

Waarom kun je het niet vertellen als je alleen met iemand bent? Ben je dan bang voor agressie, of is dat omdat je graag wil dat die persoon een aanspreek punt heeft voor het geval die er erg over inzit en met iemand praten moet?

Als ze het er moeilijk mee heeft dan kan het handig zijn als er iemand bij is. Maar die persoon kan het dan maken, maar ook breken. Uiteindelijk is het toch iets tussen twee personen.

En nog een hele rare. Maar waarom vertellen als het je gebeurt dat ze je hele verhaal niet gelooft en achteraf zegt dat je een pathologische leugenares bent: “Ik had het nota bene geaccepteerd godverredomme en dan hou je me gewoon vierkant voor de gek!" Ik weet het niet. Misschien werd ik wel voor de gek gehouden, ging het om een one night stand en wilde ze me niet kwetsen.

Maar de vraag is eigenlijk of je dingen wel duidelijker maakt door het te vertellen. Ik heb altijd het gevoel dat je totaal niet duidelijk maakt wat je dan bent omdat mensen zo vol zitten met vooroordelen. Is het eigenlijk nog wel vertellen als je eigenlijk alleen maar het gevoel hebt dat je iemand zand in de ogen hebt gestrooid? Tenminste, dat houdt me wel bezig.

Nog een. Wat als je iemand ontmoet en je wilt het eigenlijk wel vertellen. Je kunt ook helemaal verliefd worden en opgaan in het moment. Ik maak dan gauw mee dat ik alles vergeet. Dan denk ik op een gegeven moment: “Er was iets dat ik nog wilde zeggen." Maar ik kan er dan niet meer bij wat dat dan is. Dank denk ik: “Als ik er niet op kan komen is het ook vast niet belangrijk." Maar dan verbeter ik mezelf want ik herinner me vagelijk dat er iets is wat wel degelijk belangrijk is. Dan denk ik even heel goed na en dan weet ik het weer. Tenminste totnogtoe wel. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je zo verliefd bent dat je het echt niet meer weet. Dat is 1 keer gebeurd eigenlijk. Dat was achteraf ook niet leuk want het was de 1e keer dat iemand het niet accepteerde.

Ik vind het eigenlijk sowieso gewoon kut dat je verleden je altijd achtervolgd met dit soort dingen. Je kunt nooit eens gewoon zomaar losgaan. Niet als anderen tenminste. Er is altijd wel weer die spanning.

O ja, ik ben wel een voorstander van vertellen hoor. Vrijen hoort ook fijn te zijn. Als ze het niet weet dan heb je toch last van spanningen en dat is het niet waard. Maar een andere reden kan ik eigenlijk niet verzinnen. Dus wat als je wel ooit op je gemakt bent als je het niet verteld?

Ik snap dat het een raar onderwerp is, maar het houdt me echt bezig.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

Nee hoor Merel, het is geen raar onderwerp maar ik wordt wel lacherig omdat je het jezelf zo moeilijk maakt. Goed, ik ben niet de aangewezen persoon om goede adviezen te geven, wat dat betreft heb ik al teveel meegemaakt en stap daarom altijd recht op mijn doel af. Het enige advies wat ik kan geven is dat je iets minder moet piekeren over hoe anderen zullen denken over je en je moet vergeten dat er geen universele gebruiksaanwijzingen voor mensen zijn. Dat wil zeggen, jij moet je niet proberen aan te passen aan de anderen maar gewoon jezelf wezen dan trek je de mensen aan die op jou, zoals je bent, vallen. Als dan het moment een keer daar is dat je over je verleden wilt of moet vertellen zal die persoon niet meteen weglopen omdat jij haar interesse hebt gewekt en niet andersom. Scheelt een hoop gedoe, :D

Veel liefs. Daniela
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Jessy »

Of je dingen duidelijk maakt door het te vertellen, is onvoorspelbaar. Dat ligt voor een groot deel bij de persoon die naar jouw verhaal luistert.
Mensen zitten vaak vol vooroordelen, maar lang niet iedereen. Als iemand negatief reageert hoeft dat ook niet per definitie een vooroordeel te zijn, het kan ook een schrikreactie zijn door een verkeerd beeld, of totale onwetendheid.
Wat telt is hoe die persoon daarmee om gaat. Is die bereid te luisteren? Wil die graag meer weten over jouw situatie? Kan die de situatie accepteren? (vergeet niet hoeveel tijd dit voor onszelf heeft gekost, dus ook dit gaat niet van vandaag op morgen) Accepteert die jou nog steeds als de persoon die je bent?

Timing is een lastige... Maar als er iets is dat ik heb geleerd, dan is het wel dat er geen "perfect moment" is. Veel mensen wachten daarop (ik zeg overigens niet dat dat bij jou zo is) maar da's uitstel van executie, als ik het zo mag verwoorden.
Wat is dan wel het goede moment? Ik denk dat dat onmogelijk te zeggen is. Elke situatie is anders, elke mens is anders, en er zijn teveel variabelen waarvan we de uitkomst niet weten.

Ben ik een voorstander van eerlijkheid, en vertellen? Ja!
Zou ik het zelf kunnen/durven? Ehmmmm :oops:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

Of ik het mezelf moeilijk maak? Tja dat wordt me wel vaker gezegd. Maar het is niet zo dat ik altijd zo denk als het bovenstaande. Natuurlijk, als ik iemand ontmoet dan stap ik er ook wel op af en dan zie ik wel van hoe en wat. Maar op de achtergrond spelen toch wel vaak allerlei onhandige gedachten op de achtergrond. Is dat raar? :?: Een beetje flirten, kletsen, dat gaat me wel goed af. Ik ben alleen meer van de praatjes, en niet zo van de daadjes. En dat is nu eenmaal ook niet handig als je op vrouwen valt (dat laatste dan). ;) Ik vind het prettig als ik met iemand ben die de neiging heeft om het initiatief over te nemen. Maar als al die dingen je bezig gaan houden, dan vraag ik denk ik nog wel iets meer dan dat eigenlijk.

Maak ik het me echt te moeilijk dan? Waarom klopt het bovenstaande dan niet? Is het allemaal onzin? :?: Ik zie het niet hoor. Maar als je het me uit kunt leggen dan ben ik een en al oor. Serieus. :idea:

Kijk, ik leg hierboven natuurlijk ook heel erg de nadruk op het probleem. Maar als je iemand leuk vindt dan ga je er maar voor en je ziet wel hoe het gaat. Doe es gek, zo denk ik dan.

@Jessy, Klopt. Vooroordeel, onwetendheid, verkeerd beeld... en natuurlijk als ik het gesprek aanga dan ga ik ook niet als een feeks om de haverklap roepen van 'dit mag je niet zeggen' en 'dat mag je niet zeggen', 'ombouwen is geen aardig woord' en weet ik veel allemaal. Dat gaat zeker niet werken. Zelf onbegrip tonen gaat ook gewoon niet werken. Ik denk dat ik wel heel goed weet hoe ik zo'n gesprek voeren moet eigenlijk.

Nee ik wacht niet op een perfect moment want die bestaat niet. Maar ik laat heus wel een of twee goede momenten schieten omdat ik eigenlijk nog bezig was de moed bij elkaar te rapen. Uiteindelijk dan zeg ik het maar gewoon.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

Merel, lieverd, ik heb ook niet gezegd dat het onzin is wat je allemaal verteld. Het klopt allemaal maar ik blijf het raar vinden dat juist jij, met zoveel jaren ervaring, het 'spelletje' nog niet helemaal onder de knie hebt. Hoe ben je in hemelsnaam de afgelopen 13 jaar doorgekomen. :o Ik was eigenlijk van plan om advies aan jou te vragen als voor mij die tijd aanbreekt.
Ik heb wel veel ervaring opgedaan in mijn vorige leven maar dat is niet een op een vergelijkbaar met een post-op leven. Alles wat je op dit gebied leest van mij grijp ik wel aan als richtlijn voor mijn toekomstige omgang met mensen en flirts. Dat ik daarbij dan wel iets moet uitleggen of niet is niets iets wat me onzeker zal maken. Ik besef wel dat ik tegen meer afwijzingen zal aanlopen maar he...genoeg slachtoffers hoor. :D

Word ik heel erg verliefd dan zal dat ook alleen maar zijn op iemand die mij toch blijft achternalopen terwijl zhij toch van mijn verleden weet. Ik kijk graag naar mooie verschijningen maar zal er nooit meteen verliefd op worden. Ik ga dan wel subtiel met diegene flirten en misschien hebben we diezelfde dag/nacht wel een one-night stand maar om mij verliefd te krijgen moet je me toch echt wel blijven achtervolgen terwijl je weet dat ik een transvrouw ben.

Ik leg de bal bij de ander neer die moet maar beslissen wat die ermee doet.

Veel liefs. Daniela
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

Hoe ik het spelletje ben doorgekomen. Gewoon door dingen niet uit de weg te gaan. Ik denk dat de drive om me ergens in te mengen, ergens bij te horen dan groter is dan de angst voor afwijzing. Maar soms heb je van die perioden dat de angst het wint, soms heb je van die perioden dat je heel open bent. Zo is het meer. Zo heb ik dus ook perioden dat ik heel lang droog sta, gevolgd door een actieve periode. Zo gaat het eigenlijk. Maar qua seksueel gevoel ben ik gematigd, zoek ik liever intimiteit dan seks. Ja dat is het eigenlijk. Ik zit eigenlijk nooit waar ik wil: ergens tussen die extremen in.

Wat ik al zei. Ik ben nooit echt afgewezen op een keer na. Maar het is wel vaak gebeurd dat omstanders zich ermee zijn gaan bemoeien, dat ik cafe's niet in mocht, dat soort dingen. Je moet dan telkens jezelf voor houden dat je niet minder bent, dat je net zoveel recht hebt op intimiteit als ieder ander... zoiets.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

ehm... dat klinkt ook wel fout: tussen extremen in. Nou ja, dat valt allemaal nog wel mee hoor.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

Je lijkt Kitty wel, Merel, die kon ik af en toe ook niet meer volgen. :)

Zullen we het bij het midden houden? :roll:

In die cafe's zou ik dus nooit meer komen. Dat je eens een keer tegen een vervelende opmerking van een klant of een groepje aanloopt alla, maar dat een uitbater dan niet voor je opkomt slaat alles. Die man of vrouw is dan niet geschikt om een cafe uit te baten. Voor je eigen veiligheid kan je beter dat cafe voortaan mijden.

Veel liefs. Daniela
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

O nee, niet de cafe eigenaar. Klanten. Dan kijken ze even of de baas niet kijkt, of 'die' niet kijkt en of 'die' niet kijkt en dan komen ze op me af en zetten me buiten. Dat waren meestal van die extreme potten. Mannen konden ook eng doen, dat was meer omdat ze denken dat je een soort goedkope hoer bent ofzo en geen 'nee' van een minderwaardig schepsel als ik konden accepteren. Maar dat is allemaal hartstikke lang geleden. Maar wegens omstandigheden woon ik dus wel weer in de plaats waar ik mijn transitie heb meegemaakt dus ik durf hier niet uit. Het is ook in meerder cafe's gebeurd. Het was eigenlijk iets wat er gewoon een beetje bijhoorde eigenlijk. Ik merk dat ik een beetje gefrustreerd raak als ik het hier over heb. Ik denk er niet zo erg graag aan eigenlijk.

Maar ik merk zelf ook een beetje in de war raak met wat ik precies wil zeggen. :(