schaken

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: schaken

Bericht door Nate_0 »

Hierbij stel ik voor een petitie op te richten waarin Donald Trump naar de maan gaat :)

En ik snap dat er ook mannen betrokken waren bij het Apollo project, maar hoeveel geschiedenis is al wel niet gericht op mannen... Hoeveel belangrijke rollen van vrouwen zijn weggepoetst in de loop der eeuwen. Ik vind dat er best wat meer focus mag zijn op wat vrouwen hebben gedaan etc. zonder daar meteen een mannelijke tegenpool bij te zetten ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: schaken

Bericht door janine2363 »

>> Ik vind dat er best wat meer focus mag zijn op wat vrouwen hebben gedaan etc. zonder daar meteen een mannelijke tegenpool bij te zetten
Ah sorry, dat is waar, zo bedoelde ik het niet hoor.

Het Kalman filter is dat geweldig mooie stukje wiskunde (en het daarvan afgeleide numerieke algorithme) dat door de dame in kwestie
geprogrameerd is ! Nu zit het in elke GPS overigens.

Janine
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: schaken

Bericht door Nate_0 »

Hahaha oh nee ik snap het maar ik vind dat we daar allemaal wel wat scherper op mogen zijn :) Mag me dan wel man voelen, maar ik blijf feminist, haha.

Oooh dat wist ik niet! Hoe stoer! 8-)
meerdere zakken met zaagsel
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: schaken

Bericht door Lydia »

En als iemand niet vergeten moet worden (Imho)
--
Grace Brewster Murray Hopper (December 9, 1906 – January 1, 1992), née Grace Brewster Murray, was an American computer scientist and United States Navy Rear Admiral.[1] She was one of the first programmers of the Harvard Mark I computer in 1944,[2] invented the first compiler for a computer programming language,[3][4][5][6][7] and was one of those who popularized the idea of machine-independent programming languages which led to the development of COBOL, one of the first high-level programming languages.

https://en.wikipedia.org/wiki/Grace_Hopper

Gewoon het grondwerk voor bijna al het IT.
--

En als kersje op de taart: Lynn Conway

Een trans die in haar carriere van IBM doorgroeide naar DARPA, chip-architectuur ontworp en één van de pioniers is van super-computers.
http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/conway.html

Op de site is ook een boel informatie te vinden over trans-dingen, als je er tijd voor hebt :)
Sapere Aude
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: schaken

Bericht door Emma »

En Lynn Conway is de laatste jaren een van de actiefste transactivisten, niet te vergeten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
vh-Forlove
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 feb 2016, 18:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Onze Aarde

Re: schaken

Bericht door vh-Forlove »

Ik hou het bij dammen. is dat ook goed ?
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: schaken

Bericht door Ender »

Forloveandhappyness schreef:Ik hou het bij dammen. is dat ook goed ?
Haha natuurlijk is dat goed, maar daar heb ik geen website voor ;) misschien Nate wel, die houdt ook van dammen
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: schaken

Bericht door 82c65d4a »

Forloveandhappyness schreef:Ik hou het bij dammen. is dat ook goed ?
Mhh, dammen, als ik even niet oplet zijn al m'n stenen verdwenen. Als ik wel oplet ook trouwens.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: schaken

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb al jaren geen partij schaak meer gespeeld. Simpelweg alleen maar omdat degene waar ik dat altijd mee deed (mijn vader) kwam te overlijden. Het moet gezegd worden dat ik natuurlijk geen wereldster erin was, maar leuk vond ik het altijd wel.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: schaken

Bericht door Ender »

Charlotte_C schreef:Ik heb al jaren geen partij schaak meer gespeeld. Simpelweg alleen maar omdat degene waar ik dat altijd mee deed (mijn vader) kwam te overlijden. Het moet gezegd worden dat ik natuurlijk geen wereldster erin was, maar leuk vond ik het altijd wel.
Ik ben ook zeker geen wereldster, maar als je zin hebt, laat maar weten of je het weer eens wil proberen :) schaken verleer je nooit
NB wat doe jij wakker om 4 uur?