Hoe nu verder!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Jeste »

Colin schreef:Ik woon inderdaad nog thuis en inderdaad zou dat een optie kunnen zijn. Wat voor kleding raad jij aan dat niet opvalt? Heb wel een legging en een rokje al maar die trek ik alleen aan als ik zeker weet dat er niemand is of snel thuiskomt. Maar zou graag kleding hebben die ik langer kan dragen dan dat.
Als je het past, dan kan je beginnen met het dragen van kinderkleding. Daarmee kan je er al androgyner uit gaan zien. En verder gewoon t-shirts voor vrouwen. Het gaat er daarbij voornamelijk om dat de maat dan wat kleiner is. Mannenkleding is vaak nogal wijd. Met wat kleinere, strakkere, kleding zie je er al minder mannelijk uit. Als je een beetje wil gaan experimenteren met kleding dan is het aan te raden om naar kringloopwinkels te gaan. Daar is vaak de uiteenlopendste en verrassendste kleding te koop. Voordeel daarbij is dan nog eens de lage prijs.
Het heeft echter wel een nadeel om langzaam te gaan veranderen met kleding. Mensen zien dan niet zoveel, omdat het in kleine stapjes gaat. Dan wordt er op die manier niet zo snel iets duidelijk. Daarentegen kan het voor jezelf wel prettig zijn om langzaam gewend te raken aan een ander uiterlijk.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Nate_0 »

Jeste schreef: Het heeft echter wel een nadeel om langzaam te gaan veranderen met kleding. Mensen zien dan niet zoveel, omdat het in kleine stapjes gaat. Dan wordt er op die manier niet zo snel iets duidelijk. Daarentegen kan het voor jezelf wel prettig zijn om langzaam gewend te raken aan een ander uiterlijk.
Ja, wat dat betreft... Soms denk je ook dat mensen meer zullen zien dan jij denkt?

Ik bedoel, ik droeg altijd vrouwenkleding die al redelijk androgyn was. Toen ik een tijdje geleden switchte naar mannenkleding viel dat... helemaal niemand op. Ik werd wel gevraagd of ik nieuwe kleding had, maar ik was zelf doodnerveus omdat het als uit de kast komen voelde en niemand had ook maar iets door.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Jeste »

Nate_0 schreef:Ja, wat dat betreft... Soms denk je ook dat mensen meer zullen zien dan jij denkt?
Of maak ervan "soms verwacht je dat mensen meer zullen zien". Maar ze zien het gewoon niet. Het is natuurlijk wel zo dat het onopvallender is wanneer iemand die geboren is als vrouw opeens overduidelijke mannenkleding aantrekt. Bij iemand met het geboortegeslacht man zal het wel opvallender zijn, wanneer die een jurk aantrekt.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.