SRS vraag

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: SRS vraag

Bericht door Ylse »

Rikki schreef:Ok,dat klinkt hoopgevend.hoewel ik mij afvraag hoe dat zal gaan bij mijn zorgverzekeraar(defriesland).daar ik nu al veel gezeik heb gehad en nog steeds heb omtrent mijn gezichtsontharing.heb een machtiging thuis op papier dat mijn ontharing word vergoed staat daar ook gewoon in de computer,maar ben genoodzaakt steeds een kopie van die machtiging mee te sturen met de nota van de ontharing,daar de medewerkers daar niet met computers om kunnen gaan en ik doodleuk de nota terug krijg met de mededeling:u krijgt het niet vergoed,omdat u geen aanvullende verzekering heb(notabene door dezelfde persoon die de machtiging afgaf).ik verwacht zeker weerstand van hun bij een mogelijke ffs
Liefs Rikki
Rikki, ik zit ook bij de Friesland en heb geeist dat ik een vast contactpersoon kreeg, gewoon om dat gezeik tegen te gaan. Mijn huidtherapeut dient de rekeningen zelf in en krijgt ze ook gewoon vergoed. Ik zie daar niks meer van, behalve de bevestiging dat ze weer eens een verlenging sturen. Overigens blijken ze geen dbc te hebben voor de ontharing daar waardoor ze zeggen zo moeilijk te doen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Een vast contactpersoon zal lastig worden denk ik,daar ik in de kop van noord-holland woon.directeur van het bedrijf waar ik werk komt uit friesland evenals een deel van de rest van de directie.bedrijf staat gewoon in Hoorn.(via het bedrijf door de friese directeur,collectief verzekerd bij de friesland,omdat goedkoper
Offline
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: SRS vraag

Bericht door Ylse »

Rikki schreef:Een vast contactpersoon zal lastig worden denk ik,daar ik in de kop van noord-holland woon.directeur van het bedrijf waar ik werk komt uit friesland evenals een deel van de rest van de directie.bedrijf staat gewoon in Hoorn.(via het bedrijf door de friese directeur,collectief verzekerd bij de friesland,omdat goedkoper
Gewoon de Friesland bellen en eisen dat je een vast contactpersoon wil. Ze zullen enorm gaan sputteren maar gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat je geen zin hebt om elke keer als je belt of als er wat is het hele verhaal opnieuw te moeten vertellen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Ik zit er zeer sterk aan te denken over te stappen naar Unive.daar er in mijn woonplaats een kantoortje zit,zodat ik daar makkelijk even heen kan als er iets speelt.alleen kijken wat dat qua kosten gaat schelen
Offline
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS vraag

Bericht door Emma »

Rikki schreef:Ik zit er zeer sterk aan te denken over te stappen naar Unive.daar er in mijn woonplaats een kantoortje zit,zodat ik daar makkelijk even heen kan als er iets speelt.alleen kijken wat dat qua kosten gaat schelen
Ik heb een bang vermoeden dta dat je niks gaat helpen. De zorgverzekeringen zijn redelijk geïsoleerd. En ik geloof dat Univé niet de meest transvreindelijke verzekering had.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Oh,ok dank je
Offline
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: SRS vraag

Bericht door Nate_0 »

Is het dan misschien een idee om een draadje te maken waarin mensen hun positieve of juist negatieve ervaringen kunnen delen m.b.t. het transgender zijn/de vergoedingen van hormonen en de verschillende operatieve ingrepen (m/v)?
meerdere zakken met zaagsel
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: SRS vraag

Bericht door JustMe »

Nate_0 schreef:Is het dan misschien een idee om een draadje te maken waarin mensen hun positieve of juist negatieve ervaringen kunnen delen m.b.t. het transgender zijn/de vergoedingen van hormonen en de verschillende operatieve ingrepen (m/v)?
Goed idee. Er zal wel wat verschil per persoon zijn (het is mischien maar net wie je helpt bij een bepaalde verzekeraar), maar je leert altijd wel wat van ervaringen van anderen.

Transvisie heeft ook nog wat tips staan, maar het komt er helaas wel op neer dat je er flink in zal moeten duiken:

http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... erzekering

Zou eigenlijk mooi zijn als ze eens onderzoek naar dit onderwerp zouden doen.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: SRS vraag

Bericht door Cait »

Ook stem word vergoed. Mits de juiste plan van aanpak.
Verder doet verzekering altijd lastig omdat velen niet veel weten van de handelingen omtrent genderdysforie
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door J1nny »

Rikki schreef:Ik woon in Hoorn,Jinny.momenteel ben ik 3,5 maand in de hormoonfase,heb volgende week gezicht en genitaal ontharen voor de vierde keer en eind november heb ik de derde afspraak bij de endo en weer eens een afspraak bij de psycholoog.is natuurlijk een idee om te vragen aan mijn huisarts of zij kan verwijzen naar kanhai,kan ik lastige vragen bij de vu vermijden en gewoon zeggen dat ik al op de wachtlijst sta in Alkmaar.voor alle duidelijkheid ik kan dus in principe met een verwijzing nu al Alkmaar bellen?
Gr Rikki
Hmm, ik kijk hier niet iedere dag dus...
Ja, dat kan je.