zweten.. opvliegers.. hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
LiliFee
Berichten: 153
Lid geworden op: 20 jul 2016, 15:24
Gender: Vrouw
Locatie: Duitsland

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door LiliFee »

denceburnet schreef:heb je bericht net gezien @tanisha ! Mijn oestrogeen waarden zijn 250 pmol/l en mn testosteron 0.8nmol/l
Misschien dat mn oestrogeen waardes te laag zijn? Ik heb zelf het idee alsof het het vu weinig kan boeien. Ik kom elke keer weer terug met dezelfde klachten en ik heb niet het idee dat ze echt grondig onderzoek doen behalve even bloed prikken, resultaten kijken en zeggen oh probeer maar nog een pilletje erbij! en ze sturen je weer weg.
OK, maar 250 pmol/l is inderdaad vrij weinig. Schijnbaar is 400 de richtwaarde, als je daar te ver onder zit ga je dus wel richting overgangsklachten.

Betreffende de reactie van het VU: Eigenlijk hebben ze gelijk. De enige manier om erachter te komen of jouw hormonen in orde zijn is bloedprikken. En als die hormoonwaardes te laag zijn, zal je een pil extra moeten slikken. Dus ergens hebben ze wel gelijk... Ja ze kunnen een nauwkeurigere bloedtest doen, maar als daar ook telkens hetzelfde uit komt, dan gewoon een pilletje extra (wel met hen afspreken natuurlijk!) :D
Gebruikersavatar
denceburnet
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2016, 12:05
Gender: Trans MtF

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door denceburnet »

jaa misschien dat estrogel beter helpt idd? Misschien ook een optie voor de toekomst. Ik krijg dus ook niet zomaar uit het niets opvliegers, het is echt een ontregelde thermostaat waarbij je lichaam gewoon niet goed went aan verschillende temperaturen en je het te snel te heet hebt. Ja ik neem momenteel 6 mg progynova per dag. Als er geen vooruitgang is binnen een paar maanden misschien ook estrogel proberen..
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door Jer158 »

Hier een FTM pre-HRT, maar ik heb ook dat extreme zweten bij de minste of geringste inspanning heel lang gehad. Heb het een stuk minder sinds ik met de pil gestopt ben. Ik heb geen bloedwaarden, maar het is duidelijk dat mijn testosteron omhoog is geschoten, gezien de haargroei en spiermassa die ik voorheen nooit had. Niet helemaal vergelijkbare situatie, maar misschien heb je er toch wat aan.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door Eva »

tanisha schreef:Zullen we hier maar eventjes verder misschien willen Emma of Eva mijn berichten uit je introductie topic hier heen verplaatsen?
Op zich een logisch voorstel, Tanisha, ware het niet dat er dan twee draadjes zijn die een beetje het logische verband missen. Laten zoals het is is misschien het beste. Ik zal onderaan de introductie een verwijzing plaatsen naar dit nieuwe draadje.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
denceburnet
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2016, 12:05
Gender: Trans MtF

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door denceburnet »

jaa het blijft idd toch een soort probeersel en dan de goede cocktail vinden ofzo:p

testosteron niet te laag. Oestrogenen niet te laag maar ook weer niet te hoog:p

Maarja ik houd er hoop in dat ik de goede cocktail ga vinden haha
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door Hakuna »

Van opvliegers ed heb ik totaal geen last, maar ik zit dan ook pas 2 maanden aan de HRT. Het enige waar ik de eerste twee weken wel last van had was vermoeidheid, maar deze bleken na die twee weken van voorbijgaande aard te zijn.

Wel heb ik gevoelige tepels, zelfs zo erg dat als ik er even aankom of op ga liggen tijdens het slapen dat het best wel zeer doet. Maar ze steken wel al iets voor voren toe, dat verklaard al het een en ander.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: zweten.. opvliegers.. hormonen

Bericht door Robyn »

Ik heb ook last van overmatig zweten. Zit nu in de wachtkamer bij de dokter, en t zweet gutst overal uit.
Groetjes,
Robyn