Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Gendereuforie

Bericht door Nisha »

Qua stem is die van mij toch al wat hoger geworden. Moet nog veel aan gewerkt worden, en als ik moe ben val ik terug. Maar is toch mooi meegenomen.
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door moonlight89 »

Ik ben naar de buitenwereld (nog) niet uit de kast, maar had vandaag wel een happy moment. Ik had het vandaag met iemand over schoenen.
Ik wou dus schoenen kopen maar die waren te groot en deze hadden ze wel kleiner maar dan met roze erin. Waarop ik dus tegen deze persoon zeg: ''schei uit, ik moet geen schoenen met roze hoor! " :shock: :lol: Waarop de persoon bij mij zegt: "oohw, maar je ziet tegenwoordig wel vaker mannen in roze schoenen en kleding lopen hoor!''. :happy-jumpgreen:
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Gendereuforie

Bericht door Charlotte_C »

En roze is zoooooo superleuk.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Gendereuforie

Bericht door Janna »

Jer158 schreef:Mijn stem is lekker laag vandaag. Helaas heb ik niemand om tegen te praten. Misschien maar beter ook, want hoe meer ik praat hoe hoger mijn stem wordt. :P
Gewoon oefenen. Ik klets hele tijden tegen mezelf. Dat helpt zeker. :-)
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Stem is weer lekker laag vandaag, 105 Hz. Waar het in november nog altijd 120-140 Hz was, zit ik nu standaard in 105-125 Hz. Best een groot verschil, ondanks dat ik het idee had toen al in de laagste regionen van mijn stem te spreken.
Hung her from the branches of a mango tree
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Gendereuforie

Bericht door Nisha »

Eindelijk de vergoeding rondgekregen voor laser hair removal op de kaak.
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

Janna schreef:
Jer158 schreef:Mijn stem is lekker laag vandaag. Helaas heb ik niemand om tegen te praten. Misschien maar beter ook, want hoe meer ik praat hoe hoger mijn stem wordt. :P
Gewoon oefenen. Ik klets hele tijden tegen mezelf. Dat helpt zeker. :-)
Ik tegen Koko, als ik hoog genoeg praat gaat hij vanzelf terug praten omdat hij het vreemd vind klinken vermoed ik.. :lol:
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Gendereuforie

Bericht door Nisha »

Papierwerk is binnen om de naam en geslachtswijzing officieel te maken. :D
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gendereuforie

Bericht door Eva »

Mijn meissie heeft een mooi contract veroverd. Flinke klus, in Amersfoort, of all places...
Woon- werkverkeer tussen de 3,5 en 4,5 uren per dag. Zonde van de tijd. Tijd die we het liefst met elkaar doorbrengen.
Onlangs ontdekte ik het fenomeen seats2meat. Een gratis werkplek met 230V, wifi en een zeer betaalbare lunch. Geweldig! In Amersfoort zijn er zelfs drie van die locaties. Vandaag had ik een plekje bij Peer, op vier kilometer afstand van Emma's werkplek.
Na de lunch kwam ik in gesprek met een van de andere aanwezigen. Toen ze mijn visitekaartje vroeg (ik heb er tegenwoordig alleen maar één, namelijk van T-Nederland) viel er een kwartje...

Ze werkte twee tafeltjes bij me vandaan, we hadden schuin tegenover elkaar gezeten bij de lunch en ook met elkaar en anderen gesproken. Toch, toen er twee werktafeltjes bij haar vandaan een kuchje klonk had ze even gedacht "Hee, dat klinkt als een man..."
Ik was duidelijk niet 'gelezen'.

Het is geen verdienste, dat besef ik. Mijn leeftijd (bij die 47 jaar moet je honderden maanden optellen) is in dit geval geen nadeel. Naarmate mensen - zowel mannen als vrouwen - ouder worden, gaan ze in hun gelaat meer op elkaar lijken.
Zoals een groot filosoof ooit sprak: "Elluk nadeel hep zun voordeel".

Het was vandaag mijn momentje van gendereuforie.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gendereuforie

Bericht door Eva »

Met vijf vrouwen zaten we aan de lunch en een man voegde zich daarbij. Een ietwat wonderlijk type, met een vrij laag niveau van beschaving. Wat er van de kaas overbleef nadat hij zich daaraan had vergrepen is dan ook in de kliko beland.
Hij bleek ook alles van vrouwen te weten, met name wat die denken, voelen en ervaren.

Waar ik nou zo enorm veel genoegen aan beleefde waren die verstolen blikken onderling. Blikken van verstandhouding. Een van mijn disgenoten weet dat ik niet als meisje geboren ben, maar voor alle vijf gold dat ik gewoon een van hen was.
Gendereuforie weer, ja. Kan heel verkwikkend werken :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Plaats reactie