Hormoontherapie met pleisters

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Hormoontherapie met pleisters

Bericht door Vertrokken01 »

Daniéla schreef:Misschien heb je hier wat aan Elissa

Opsite Flexifix (plak folie)
Hoeveel zou zoiets kosten :-) ?

Te duur zou het voor me zijn als dat 35 , 40 euro voor een rol kost , een euro of 10 kan er nog vanaf :)
////
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hormoontherapie met pleisters

Bericht door Nate_0 »

Quote uit het originele artikel: Nu heb ik deze folie ook besteld in de apotheek (is niet los te koop in de apotheek, alleen per 6 in verpakking) en heb 6 rollen gekocht voor 35 euro (samen iets van 80 meter tape)
meerdere zakken met zaagsel
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Hormoontherapie met pleisters

Bericht door Vertrokken01 »

Dankuwel allemaal voor mee te helpen zoeken naar een optie om het af te dekken. Ik ga eens zien voor die Opsite-FlexiFix of een goedkope variant ervan.
////
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Hormoontherapie met pleisters

Bericht door Petra-S »

Hallo Elissa, Ik heb pleisters gekregen van Sandoz, je zou er mee moeten kunnen zwemmen en douchen. Echter wanneer ik de badkamer inloop valt de pleister er al bijna af. Ik heb de Opsite FlexiFix gekoct en is een perfecte oplossing. Onder de douche of in bad, het maakt niet uit. Alles zit vast en waterdicht afgesloten.
Het is idd niet goedkoop, ik heb een rol gekocht van 10cm x 10 meter via de aphoteek in het ziekenhuis en die kost € 42,-. Bedenk echter wel dat je iedere keer maar een stukje nodig hebt van ongeveer 5 cm en dat 2x per week dus 10 cm per week van een rol van 10 meter. Je doet er dus erg lang mee.
Op deze website vindt je meer info maar is wel duurder dan wat ik heb betaald.
https://www.viata.nl/ehbo/verbanden-ple ... C1kpPnhCUk

Je hebt overigens ook kleinere rollen die zijn uiteraard goedkoper maar per meter duurder.

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Hormoontherapie met pleisters

Bericht door NaomiClareNL »

Ik heb pleisters van Systen, PCH en Novartis gebruikt. Die plakten bij mij allemaal. Meest prettige waren die van Novartis, lekker klein en nog het meeste resultaat, hoe schamel ook. Bij pleisters die niet standaard zijn de arts wel laten vermelden dat het medisch noodzakelijk is en bij de apotheek hier in Nederland dat ook nog eens extra vermelden (gaat op voor alle medicijnen) anders krijg je alsnog generieke rotzooi.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF