Minoxidil

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Leuk te zien! Heb er zelf wel eens aan gedacht het te gebruiken voor de patchy delen van m'n baard, maar ben toch erg huiverig voor de bijwerkingen...Wat jij nu hebt aan baard hebt had ik na +/- 4 maanden testo. Leek allemaal flink rap te gaan maar het bleef tot nu (!) super patchy, en de bakkebaarden sloten niet aan op het haar op de kaaklijn. Nu begint nu pas een beetje op te vullen ook op de wangen donkere haren te worden. Ben heel benieuwd of de Minoxidil dat proces bij jou gaat versnellen, of het minder patchy wordt en of je sneller connectors groeit. :D
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Lucas schreef: 07 sep 2017, 14:45 Leuk te zien! Heb er zelf wel eens aan gedacht het te gebruiken voor de patchy delen van m'n baard, maar ben toch erg huiverig voor de bijwerkingen...Wat jij nu hebt aan baard hebt had ik na +/- 4 maanden testo. Leek allemaal flink rap te gaan maar het bleef tot nu (!) super patchy, en de bakkebaarden sloten niet aan op het haar op de kaaklijn. Nu begint nu pas een beetje op te vullen ook op de wangen donkere haren te worden. Ben heel benieuwd of de Minoxidil dat proces bij jou gaat versnellen, of het minder patchy wordt en of je sneller connectors groeit. :D
Het kan dus wel na 4 maanden testo. ;) Er zijn natuurlijk ook mannen die pre-T al meer snor en baard hebben dan ik nu. Denk dat ik wel wrsch redelijke baardgenen heb, aangezien een aantal ooms en een opa weelderige baarden hebben/hadden. Aan de andere kant had ik pre-T echt helemaal niets ondanks toch vrij hoge testolevels voor pre-T, maar of deze vooruitgang echt aan de minoxidil ligt zullen we natuurlijk nooit weten.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Overigens sluiten mijn bakkebaarden wel aan op de kaaklijn (niet helemaal te zien op de foto omdat die net wat anders is gefocust), maar zit er juist op de kaaklijn zelf nog vrij weinig haar.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Ender »

ik kom er bij hoog en laag niet uit wat de eerste foto betreft =x lijkt mij nog het meest op een schouder, maar dat is dan wel een hele rare plek voor haar?
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Jer158 schreef: 08 sep 2017, 01:52 Overigens sluiten mijn bakkebaarden wel aan op de kaaklijn (niet helemaal te zien op de foto omdat die net wat anders is gefocust), maar zit er juist op de kaaklijn zelf nog vrij weinig haar.

Met aansluiten bedoel ik het verschil tussen dons, harde blonde haren en echt donker baardhaar, dat proces duurt bij mij vrij lang vind ik... Heb lang gedacht dat mn baardhaar 'gewoon blond' was, alles wat stugger werd bleef blond, maar begint nu echt mooi donker te worden. Geeft wel een snor-probleem...die is nu half donker half blond, ziet er niet uit van een afstandje :fpalm: Zoals ik al zei, bij mij was het hetzelfde als op jouw foto toen ik 4 maanden aan de t zat, ook die kleur, dus wat het effect van de minoxidil is vraag ik me wel af. Twijfel nogsteeds of ik het zal proberen om de patches op te vullen en te zien of dat blonde eerder donker wordt :think:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

@ Ender: Je bent niet de enige die moeite had die foto te plaatsen, haha. Het is een foto van mijn kin van onderaf.

@ Lucas: Na 4 maanden is natuurlijk nog geen enkele haar helemaal volgroeid. Over echt dons haar heb ik het niet want dat zit overal. Mijn bakkebaarden sluiten dus wel aan op de kaaklijn in de zin dat het haar wat daar zit ongeveer even volwassen is als op de bakkebaarden zelf. Dat in tegenstelling tot de kaaklijn zoals van voren gezien (niet van onderen in de nek), bijv. tussen snor en sik. Daar zit bijna niets (lees: alleen donshaar).

Overigens is het niet fair om mij als maatstaf te nemen aangezien ik slechts 1/6e van de aanbevolen dagelijkse dosering gebruik.

Verder denk ik dat jij (en ik misschien ook, dat zullen we nooit weten) geluk hebt met het tempo waarin je gezichtsbeharing op gang kwam. Zichtbare baardgroei na een paar maanden is absoluut niet de norm voor trans mannen. Dat wil ik even duidelijk hebben ook voor de meelezers e.d. Volgens de richtlijnen kun je het begin van baardgroei verwachten met 6 tot 12 maanden en het maximum na 4 tot 5 jaar (aldus observaties uit de praktijk van the Endocrine Society).
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Echt nice dat je sowieso goede bakkebaarden hebt!! Dat is wel heel prettig, ook voor de type kapsels die dan mogelijk zijn. Ik zit echt zo te dubben of het spul ook zal proberen...
Heb een fotootje in het verborgen deel gezet van m'n baardgroei nu na een dag of 4 niet scheren. Denk dat mijn wens voor een baard zo enorm is (altijd ook geweest) dat het resultaat voor mn gevoel tegenvalt haha
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Wat heb je te verliezen? Welke bijwerkingen houden je tegen?

Als ik jou was zou ik gewoon die baard rocken, patchy of niet, maar misschien denk ik daar over een paar jaar wel anders over. :P
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Duizeligheid en hartkloppingen...heb ik al last van, dus een verergering zie ik niet zo zitten... Die baard gewoon rocken, I don't know!! Misschien gewoon eens proberen ja...
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Dat zijn idd geen fijne dingen. Je kunt beginnen met een minimale dosis (1/6e mL ;) ) en omhoog gaan zolang het goed gaat? Dat kan ik aanraden over er direct vol voor gaan met 1 mL en er dan achterkomen dat de bijwerkingen te heftig zijn (zoals ik had)
Hung her from the branches of a mango tree