Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

Renée schreef:laat maar , dit was gewoon als grapje bedoeld . Ik dacht dat dat wel duidelijk was
Dan ben ik de enige die het grapje moeilijk begrijpt maar ik ben traag van begrip moet ik wel zeggen.
////
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

Nate_0 schreef:Hangt waarschijnlijk af van de soort medicatie, hoewel ik hier nog nooit van gehoord heb (enkel dat melk het maagzuur neutraliseert, dus wellicht heeft het invloed als je medicatie neemt die onder invloed van het maagzuur moet ontbinden--maar dan zou je het ook mét melk moeten innemen).

Die pil is na een uur echt wel door je lichaam opgenomen.

Bovendien... Als je echt geen melk zou mogen, zou dat vermeld staan in de bijsluiter ("pas op met gebruik van melkproducten" of "pas op met gebruik van melk producten binnen [x tijd] na inname"--en believe me, dat zou duidelijk zijn, bij mijn medicatie staat zelfs op het label op het doosje dat ik moet oppassen met grapefruit). Je dokter had het dan waarschijnlijk ook wel vermeld.

Ik neem de medicatie in met cola en dan nog eens een glas cola zodat ik 100% zeker ben dat het volledig weg is.
Dan ga ik een uur naar bed, sta ik weer op en begin met mijn koffie om goed wakker te geraken.

Het is mijn libido dat aanwezig is dat me er bang voor maakt. Libido hebben is een slecht teken wanneer je met anti-androgenen bezig bent.
////
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

MichelleB schreef:"wordt gezegd"? Door wie dan? En waar?
Op Reddit las ik het. En ik voel ook mijn libido weer. Wel geen ochtenderecties maar een constant zeurend libido.
Ben doodsbang.
////
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Jer158 »

Ik denk dat je moeder gelijk heeft, Elissa. Uit je berichtjes hier denk ik op te maken dat je je erg druk maakt over allerlei dingen die heel niet aan de orde zijn en alleen maar ooit-potentieel-zouden-kunnen-gebeuren. Gevalletje een mens lijdt het meest van het lijden dat zij vreest. ;) Ik snap je gevoelens wel, maar ze zijn niet productief, zeg maar.

Als je bloedwaarden daadwerkelijk veranderen merk je dat vanzelf (of pas bij de volgende test), en dat is vroeg genoeg om er wat aan te doen. Je hebt het nu over toegenomen libido. Zou best kunnen dat nu je oestrogenen normaal zijn i.p.v. veel te hoog, en dat je daarom nu meer libido hebt. Als je echt denkt dat je bloedwaarden verkeerd zijn, kan alleen je arts je verder helpen. In elk geval gaat speculeren over dit soort dingen je niet verder helpen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Jer158 »

ElissaMtF schreef:Ben doodsbang.
Chill, meis! Je gaat er niet dood aan. Zet die angst om in actie als je er anders mee blijft zitten.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Jer158 »

Het gaat dus blijkbaar heel niet op melk in je koffie, maar om je toegenomen libido waar je je zorgen om maakt. :P Daar kunnen we ons hier wat meer mij voorstellen.
Hung her from the branches of a mango tree
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

Jer158 schreef:Ik denk dat je moeder gelijk heeft, Elissa. Uit je berichtjes hier denk ik op te maken dat je je erg druk maakt over allerlei dingen die heel niet aan de orde zijn en alleen maar ooit-potentieel-zouden-kunnen-gebeuren. Gevalletje een mens lijdt het meest van het lijden dat zij vreest. ;) Ik snap je gevoelens wel, maar ze zijn niet productief, zeg maar.

Als je bloedwaarden daadwerkelijk veranderen merk je dat vanzelf (of pas bij de volgende test), en dat is vroeg genoeg om er wat aan te doen. Je hebt het nu over toegenomen libido. Zou best kunnen dat nu je oestrogenen normaal zijn i.p.v. veel te hoog, en dat je daarom nu meer libido hebt. Als je echt denkt dat je bloedwaarden verkeerd zijn, kan alleen je arts je verder helpen. In elk geval gaat speculeren over dit soort dingen je niet verder helpen.
Ik had weer enkele zwarte mini gezichtshaartjes . Daardoor ben ik verontrust tesamen met dat hoger libido.
Ik zie er nu nog vrouwelijk uit en alles verloopt goed maar ik ben bang dat ik aan het achteruitgaan ben. Ik moest mijn Cypro halveren van 50 naar 25 en mentaal was dat wel goed want ik ben wakkerder en energetisch maar dat libido maakt me bang en dat gezichtshaar. Dan denk ik van als ik koffie met melk drink dat ik het misschien minder effectief maak door dat te drinken. Mijn vader en moeder vinden het een ziekelijke obsessie maar ik durf het niet aan anderen vragen van die koffie met melk want die gaan me voor gek verklaren. Ik zou gewoon dat libido weg willen hebben. Als de anti-androgenen goed werkten zou ik toch geen libido mogen hebben?
////
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

Jer158 schreef:Ik denk dat je moeder gelijk heeft, Elissa. Uit je berichtjes hier denk ik op te maken dat je je erg druk maakt over allerlei dingen die heel niet aan de orde zijn en alleen maar ooit-potentieel-zouden-kunnen-gebeuren. Gevalletje een mens lijdt het meest van het lijden dat zij vreest. ;) Ik snap je gevoelens wel, maar ze zijn niet productief, zeg maar.

Als je bloedwaarden daadwerkelijk veranderen merk je dat vanzelf (of pas bij de volgende test), en dat is vroeg genoeg om er wat aan te doen. Je hebt het nu over toegenomen libido. Zou best kunnen dat nu je oestrogenen normaal zijn i.p.v. veel te hoog, en dat je daarom nu meer libido hebt. Als je echt denkt dat je bloedwaarden verkeerd zijn, kan alleen je arts je verder helpen. In elk geval gaat speculeren over dit soort dingen je niet verder helpen.
Kijk : Ik heb een lichte vorm van autisme . Ik kan bepaalde dingen niet loslaten en word er dan ziek van. Het is een dwang. Ik wil het loslaten maar kan dat niet. Bij die koffie met melk ga ik me druk maken, bij dat hoger libido, bij die enkele gezichtshaartjes.

De laatste dagen heb ik gevraagd aan mijn moeder mijn Cypro op te bergen. Ik ben niet meer met medicatie te vertrouwen. Mijn arts zei 25 mg en enkele dagen geleden kon ik de drang niet weerstaan om 100 te slikken. Het was sterker dan mezelf. Ik was bang van vermannelijking en heb 4 keer geslikt wat ik mocht om zeker te zijn dat het goed was. Daarna aan mijn moeder gevraagd om alles bij te houden en nu legt zij mijn pillen klaar zodat ik niet weet waar ze zijn.

Mentaal heb ik enorm veel moeite om dingen los te laten.
Ik ben doodsbang dat ik terug een mannengezicht ga krijgen.
////
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

Jer158 schreef:Je laatste bloedtests lieten zien dat je hormoonwaarden goed zijn nu, toch? En daarvoor was je oestrogeen zelfs te hoog. Ongeacht of je melkconsumptie eventueel van invloed zou zijn, heeft het dus wel voldoende effect om goede bloedwaarden te bewerkstelligen. Lijkt me dan ook een non-issue.
Ik kan het niet loslaten, het is een dwang :(
////
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Jer158 »

Ik snap dat het lastig voor je is. Op de korte termijn, zou een bloedtest je gerust kunnen stellen, of blijf je dan alsnog malen als de resultaten goed terugkomen? Op de lange termijn, kun je hulp kunnen van een gendertherapeut voor het leren omgaan met je transitie en medicatie? Lijkt me niet fijn voor jou om je steeds zo druk te maken.

Wat betreft het libido, ook vrouwen hebben een libido, al is dat gemiddeld genomen wat minder dan bij mannen. Zelf (pre-T transman, dus nog volledig biovrouw) heb ik een behoorlijk libido.
Hung her from the branches of a mango tree