Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Vertrokken01 »

Jer158 schreef:Ik snap dat het lastig voor je is. Op de korte termijn, zou een bloedtest je gerust kunnen stellen, of blijf je dan alsnog malen als de resultaten goed terugkomen? Op de lange termijn, kun je hulp kunnen van een gendertherapeut voor het leren omgaan met je transitie en medicatie? Lijkt me niet fijn voor jou om je steeds zo druk te maken.

Wat betreft het libido, ook vrouwen hebben een libido, al is dat gemiddeld genomen wat minder dan bij mannen. Zelf (pre-T transman, dus nog volledig biovrouw) heb ik een behoorlijk libido.

Ik heb mijn eerste gesprek met een genderpsycholoog al gehad. Mijn huisarts heeft mij naar daar gestuurd voor de psychische ondersteuning. Ik ben in behandeling bij Anthe in Kontich ( België ). Ik heb ook constant angst dat mijn hormonen mij afgenomen gaan worden. Dat mijn huisarts omwille van één of andere reden als arts stopt en ik dan zonder hormonen zit.

Allerlei ongegronde angsten die mijn levenskwaliteit verzieken. Het enige dat mij gelukkig maakt is vaak in de spiegel kijken. Dan kalmeer ik. Of naar mijn borsten ofzo kijken kalmeert mij ook. Veel buitenkomen helpt ook.
////
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Anon20230219 »

Over melk wordt veel geschreven.

Maar ik moet sinds anderhalve week bloedverdunners slikken en de apotheek gebeld of ik na inname van die pijnlijke tabletten yoghurt drank mag nemen omdat de pillen ontzettend veel pijn veroorzaken in mijn keel en maag.
Volgens haar had dit geen invloed op de werking van het medicijn.
En het scheelt enorm in de pijn in mijn keel en maag.

En een ander ding is dat de koffie het slijm van de melk voor een deel neutraliseert.
Als ik verkouden ben kan ik zonder problemen koffie met volle koffiemelk nemen zonder dat mijn neus gelijk vol gaat lopen.
Neem ik een glas pure melk dan heb ik wel een zakdoekje nodig om mijn neus te snuiten..
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook rook en dat heeft ook negatieve invloed op de productie van slijm in de neus.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Cait »

Je maakt je zorgen om niks. Melk heeft 0 invloed of het medicijn opgenomen word of niet, en zeker niet als het om zo weinig gaat....
Melk in koffie cmon. Er is maar 1 ding bekend dat er voor KAN zorgen dat het minder goed opgenomen word qua drinken.....alcohol. En zelf dan, ik ben niet zuinig met alcohol en mijn bloedwaarden zijn goed. Wellicht wel beter voor de gezondheid om je medicijnen met water in te nemen ipv cola trouwens. Een libido hebben als vrouw is normaal en prettig, hoe zie je het anders voor je in een eventuele relatie ?

Ik snap dat sommige dingen je continu dwars liggen, ook in samenwerking met het gevoel van defeminalisatie. ik heb dat ook wel eens, maar blijf er niet te veel op hangen, niet goed voor jou en voor anderen.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Veronica »

Heel simpel Elissa, nee het heeft absoluut geen effect op je.

Sterker nog, in melk zit zelfs een extreem lage hoeveelheid oestrogenen in (er zit zo extreem weinig in dat mocht je 20 liter per dag drinken je nog steeds niks van merkt).

Verder is koffiemelk niks meer dan geëvaporeerde melk, dus gewone melk waar een deel van het vocht uitgehaald is.

Fabeltje, broodje aap verhaal en ik kan zo doorgaan.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Anon20190122 »

Ik zou als ik jou was alleen nog maar zwarte koffie drinken en het liefst ook nog koude daar schijnt je namelijk knap van de eorden!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Veronica »

tanisha schreef:Ik zou als ik jou was alleen nog maar zwarte koffie drinken en het liefst ook nog koude daar schijnt je namelijk knap van de eorden!
Zwarte koffie moet je maar net kunnen drinken, heb het zelf geprobeerd maar vond het vreselijk en dat hele platte lepeltje suiker doet wonderen qua smaak.

Arabica of bazillian... yummie :dance: :violin:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Venusss »

Stel je vraag aan de dokter!
Mijn advies is "Eet en drink gevarieerd en matig". Melk in koffie of thee is geen probleem. Een of twee koppen koffie is ook geen probleem. Maar zoals bij veel dingen is teveel van het goede wel een probleem. Koffie en energy drank moet je in grote hoeveelheden vermijden. Wat betreft melk dat bevat vet en calcium die je goed kan gebruiken. Zowieso raadzaam om minder koffie te gaan drinken. Zeker in combinatie met bloedverdunners want dan neemt je lichaam het caffeine nog steller op wat niet gezond is voor je hart. Het beste is om juist meer water te drinken zodat je nieren worden gespoeld.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Danielle »

ElissaMtF schreef: Ik neem de medicatie in met cola en dan nog eens een glas cola zodat ik 100% zeker ben dat het volledig weg is.
Dan ga ik een uur naar bed, sta ik weer op en begin met mijn koffie om goed wakker te geraken.

Het is mijn libido dat aanwezig is dat me er bang voor maakt. Libido hebben is een slecht teken wanneer je met anti-androgenen bezig bent.
Van mijn huisarts hoorde ik dat dat wel weer een slechte gewoonte is: medicijnen innemen met cola. Dat zou volgens haar aan de zuurgraad liggen. Heb het nooit in bijsluiters gezien als waarschuwing, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik ken net als Nate alleen de grapefruitwaarschuwing bij sommige medicatie (antihistamines).

Anderzijds de dag beginnen met 2 glazen cola heeft nog wel andere nadelen: voor je gebit bijvoorbeeld en als je geen light drink ook nog een heleboel suiker. En 'veel koppen koffie', dat is bij mij meer dan 6, heeft ook zo zijn uitwerking. Niet voor de feminisatie, wel je algehele gezondheid.

Van een paar donkere gezichtsharen moet je in elk geval geen schrik hebben. Dat haar is hardnekkig en is niet zomaar weg. De enige juiste indicatie vindt je in je bloedwaarden, alle anderen zijn veel te subjectief. Je kan niet objectief naar jezelf in de spiegel kijken en daar een feitelijke voortgang van je feminisatie zien, dat beeld zal altijd gekleurd worden door je gemoedstoestand en zelfbeeld.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Anon20190516 »

Wat Danielle zeg,wilde ik ook zeggen.
Waarom je medicijnen innemen met cola?
In cola zit extreem veel suiker wat slecht voor je lichaam en gebit is.
Wat is er mis met een glas water voor je medicijnen??
Verder is het misschien verstandiger wat minder koffie te drinken,ikzelf drink ook teveel koffie en probeer wat vaker thee in de plaats te drinken.
En ik zou me niet zo'n zorgen maken verder.ik snap je,ik ben ook een enorme zenuwlijer.maar je doet daar je omgeving,maar vooral jezelf er geen plezier mee!
In andere woorden:don't worry,take it easy chick..everything is gonna be alright
Gr.Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Melk in je koffie na je pillen tegenwerkend?

Bericht door Cait »

tanisha schreef:Ik zou als ik jou was alleen nog maar zwarte koffie drinken en het liefst ook nog koude daar schijnt je namelijk knap van de eorden!


lekker gevatte opmerking, houd ik van. Renee kan daar ook wat van :P laten we lief zijn tegen Elisa.

Elisa, zoek niet op internet naar redenen om minder zeker over jezelf te worden, heb je niks aan. Als je je ergens naar bij voelt en je gaat er heel GERICHT naar zoeken op internet dan blijf je zoeken tot een of andere drol iets heeft gepost wat totale onzin is, maar jij hebt dan een drogreden gevonden en voelt je daarna minder fijn...niet doen