Is dit het dan?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Thanx iedereen voor de steun gisteren,vandaag ziet er zonniger uit.
De hormonen waren aan het "bitchen"
Liefs Rikki
Offline
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190122 »

Niet zo druk maken je ziet er prima uit Rikki!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20230219 »

Graag gedaan Rikki,

Hopelijk blijft het nu beetje stabiel.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Dank je Tanisha.
Lisa er komt vast wel weer een breakdown,hoort er een beetje bij inmiddels!
Offline
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het dan?

Bericht door NaomiClareNL »

Sigy schreef:@NaomiClareNL: heeft men dan nooit pogingen ondernomen om de oorzaken van de niet-werkende hormonen op het spoor te komen?
Nee Sigy, op geen enkel moment heeft men dat ook maar in overweging genomen. Ik heb meermaals aangeboden om alle mogelijke onderzoeken te ondergaan die ze maar konden bedenken maar het hielp geen zier. Wat de facto het laatste gesprek was met die incompetente bende, eind voorjaar 2015, had ik net aan professor van-lik-me-vestje uitgelegd wat er sinds het laatste gesprek gebeurd was toen de psychologe mevrouw Peters binnen kwam fladderen. Haar op de hoogte gesteld. Kwam ze met de opmerking: 4,5 jaar eerder (op dat moment dus), nog voordat je aan de hormonen zat, zag je er vrouwelijker uit dan nu. Mijn mond viel open van verbazing en ik herinner me nog dat ik dacht hoe kan je dat zeggen tegen iemand die zoveel problemen heeft. Ik keek naar links en zie den Heyer in de verte staren. Hij heeft nooit gereageerd op de opmerking van de psychologe. Had graag met de psychologe in het volgende gesprek over die opmerking willen praten maar zowel den Heyer als Peters kwamen niet opdraven en de afspraak was niet afgezegd.

Ik hield het droog tot ik in de trein van Schiphol naar Rotterdam zat en toen heb ik zitten janken. Het duurde 3 maanden voordat ik naar foto's durfde te kijken die gemaakt zijn vlak voordat ik aan de hormonen begon en ook in het eerste jaar. Ze had gelijk. Wat me nog veel meer pijn deed.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het dan?

Bericht door NaomiClareNL »

Voor de goede orde, ze willen graag dat je iemand meeneemt maar het is niet strikt noodzakelijk nodig. Althans, niet toen ik door de diagnose ging in 2010. Ik heb nooit iemand meegenomen. Heb botweg gezegd dat dat niet ging gebeuren, ik ben ziek, iemand anders niet. Bovendien had ik nooit iets aan iemand laten blijken dus wat zou het toevoegen aan mijn verhaal? Dat is geaccepteerd. Misschien is de procedure nu weer anders, ik weet het niet. En de enige reden waarom het bij mij 7 gesprekken duurde in plaats van 6 of zelfs maar 5 was dat ik 2 dagen voor het 5e gesprek totaal onverwachts te horen kreeg dat ik ontslagen zou worden. Toen moest de psychologe even een noodverband leggen...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Is dit het dan?

Bericht door Ender »

NaomiClareNL schreef:
Sigy schreef:@NaomiClareNL: heeft men dan nooit pogingen ondernomen om de oorzaken van de niet-werkende hormonen op het spoor te komen?
*snip veel tekst maar.. *.
Jemigggg!! hoe durven ze :o ik snap dat echt niet, snappen ze niet dat ze met echte mensen te maken hebben? wow
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Veerle Mertens »

Heel herkenbaar allemaal. Ook al heb ik mijn lichaamsbouw mee, een smal vrouwelijk gezichtje, een volle A Cup (wat mooi bij mijn postuur past) toch was ik dood ongelukkig met mezelf. In de spiegel zag ik een mooi meisje maar het innerlijk.... Gelukkig gaat het nu een heel stuk beter. Het stoppen van de T blokker cyproteron was van doorslag. Mijn testosteron was al heel laag dus waarom zo zwaar onderdrukken?
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Is dit het dan?

Bericht door Ilse »

NaomiClareNL schreef:
Sigy schreef:@NaomiClareNL: heeft men dan nooit pogingen ondernomen om de oorzaken van de niet-werkende hormonen op het spoor te komen?
Nee Sigy, op geen enkel moment heeft men dat ook maar in overweging genomen. Ik heb meermaals aangeboden om alle mogelijke onderzoeken te ondergaan die ze maar konden bedenken maar het hielp geen zier. .
Naomi heb je wel eens overwogen om een doodgewone officiële klacht in te dienen over onder andere het niet willen onderzoeken van waarom de huidige medicatie niet bij jou aanslaat?
Persoonlijk vind ik ook dat ze verder moeten kijken en niet hun handen in de lucht kunnen steken als de huidige medicatie niet bij jou aanslaat.

Een klacht via de officiële weg wil nog weleens "iets" helpen dat ze iets of even wakker schrikken en je hebt anders niet veel meer middelen dat ze je eens serieus gaan nemen.

Het verhaal wat je verteld over de opmerking van mevrouw Peters en professor waarschijnlijk DH, lijkt er best wel op dat het zou kunnen dat dit van te voren is besproken tussen deze 2 personen. Anders zit DH niet in de verte te staren en wist hij waarschijnlijk wat komen ging.
Wel een rot manier hoe men dan toch met sommige van hun patiënten omgaat.
Groetjes,
Ilse
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Nu zat ik even tussen de oude berichten op het forum te lezen en kwam een stuk tegen over cyproteronacetaat.
Bijwerkingen enzo.depressiviteit,stemmingswisselingen enzenz.
Kunnen mijn emotionele uitbarstingen hier iets mee te maken hebben?
Eerste 3 maanden had ik PCH dat ging eigenlijk met uitzondering van af en toe een emotionele bui best goed
Daarna bij de vokgende afspraak kreeg ik cypro van Mylan en plots heb ik de afgelopen maand veel last van negatieve buien,huilbuien,momenten van emotieloos-heid(niks boeit me dan)kan het zijn dat Mylan negatieve bijwerkingen heeft bij mij?heb nu weer via een herhaal recept via mijn eigen apotheek weer PCH ,gisteravond voor het eerst weer zo eentje ingenomen en ik voel me nu beduidend beter!
Btw:Naomi-Claire:wat vervelend voor je dat de hormonen slecht aanslaan bij jou en vooral dat er geen actie ondernomen wordt om dit op te lossen.kan me heel goed voorstellen als je na 5 jaar nog steeds wordt ge-meneerd en je totaal geen verschillen ziet dat de moed je in de schoenen zakt.ben het er mee eens met de opmerking dat het misschien een optie is om een officiele klacht in te dienen,omdat er niets met je problemen wordt gedaan.
Groetjes Rikki
Laatst gewijzigd door Anon20190516 op 24 nov 2016, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Offline