Is dit het dan?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Is dit het dan?

Bericht door Marcella »

Rikki schreef:Weet je,met mijn 47 levensjaren ben ik verreweg jong,maar er zit wel een bang,onzeker pubermeisje in mijn hoofd.steun van familie hoef ik niet te verwachten,die lieten me voor mijn transitie al links liggen,omdat ik de enige vrijgezel in de familie ben.tja dan tel je niet meer mee he!van het vu moest er tijdens de diagnostische fase zonodig iemand mee uit mijn omgeving,zodat ze kunnen zien dat ik emotionele steun krijg.nou vergeet het maar!mijn bloedeigen broer zei letterlijk:dat moet je zelf maar regelen,dat is jouw ding!ding?ding?het is Geen hobby die ik heb opgepakt ofzo.bij het vu krijg ik pas vrijdag,een half jaar na de start van mijn hormonen weer een psycholoog te spreken!!!inmiddels zelf hier in mijn woonplaats maar een psychologe geregeld ,omdat ik inmiddels met zelfmoorgedachten rondliep.iedereen in mijn omgeving onderschat wat de hormonen met mij doen geestelijk.ach ik ben al 47,ik red mezelf wel toch???NOT!!!mijn psychologe vind het een goed idee dat ik trans vrienden en vriendinnen maak.dus please help me!ik kan het niet meer alleen.zelfs mijn hartsvriendin vroeg me wat te minderen,omdat mijn negatieve gevoelens ook effect op haar hadden.ik heb er vaak gewoon geen enkele controle over.ben wel superdankbaar voor mijn hartsvriendin ,zonder haar had ik hier waarschijnlijk niet meer rondgelopen.btw:dat passabel zijn waar IK het over had,geld blijkbaar alleen voor buitenstaanders die mij niet kennen hoor,ik zie zelf nog steeds dat mannenhoofd!
Rikki
Lieve Rikki,

Ik snap een heleboel van wat je hierboven hebt gezegd. Als ik jou kan steunen, dan wil ik dat best doen! Morgen (vrijdag) ben ik sowieso in T-Amersfoort, dan kunnen we wellicht een leuk gesprek hebben. Ik snap het zelfs van de zelfmoordgedachten, maar alsjeblieft, doe dat niet. Ik weet hoe pijnlijk dit voelt - de transitiefase zelf, en als je in de spiegel kijkt (ik heb er zelf ook last van), maar je bent veel te waardevol om er nu al mee te stoppen (naar mijn mening).
Ik weet niet van welke datum jouw profielfoto is, maar ik zie zelf duidelijk een vrouwengezicht daarop. (Ook al kan ik mij heel goed voorstellen dat je er nog veel vrouwelijker uit wilt zien!)
Ik ben ook heel blij dat je toch een hartsvriendin hebt die jou zo onvoorwaardelijk steunt.

Liefs en groetjes,

Marcella