Eerste dag HRT

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Janice »

Kan ik me wel iets bij voorstellen, iig gefeliciteerd Blue :)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Ylse »

Ik heb 3 maanden spironolactone gebruikt, mijn libido was volledig de deur uit. Daarna alleen de oestrogeen pleisters gebruikt. Libido was na ruim een jaar nog steeds niet hersteld. Van vermoeidheid was bij mij geen sprake.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Nisss »

Ik ben zo benieuwd hoe het bij jou zal werken. Wat is je leeftijd als ik vragen mag?

Ik begin hopelijk 18 jan 2017. Het kon niet eerder (laat de dagen aub snel voorbij gaan).

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Naast de 50mg cypro heb ik Estradiol pleisters (Systen-100) Ik merk wel dat ik sneller moe ben maar dat hersteld zich vrij snel weer. Ook ongeveer een uur na inname heb ik even een dipje en moet ik een half uurtje liggen.
Verder gaat het goed en voel me veel rustiger, libido is wel afgenomen en is nu eigenlijk ietsje boven gemiddeld (ik was voorheen bijna hypersexueel) dus dat is ook wel prettig in mijn geval omdat ook dat voor meer rust zorgt. Ik kan me wel voorstellen dat als je een normaal of laag libido hebt voordat je ermee begint, dat er dan niets van over blijft. Ik verwacht dat het nog wel iets verder afneemt totdat ik de maximale hoeveelheid in het bloed bereikt heb (Cypro heeft een half-life van ongeveer 36 uur dus dit is na een dag of 6 bereikt)

Oja ik ben trouwens 44 (vandaar ook de keuze voor pleisters)
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Nisss schreef:Ik ben zo benieuwd hoe het bij jou zal werken. Wat is je leeftijd als ik vragen mag?

Ik begin hopelijk 18 jan 2017. Het kon niet eerder (laat de dagen aub snel voorbij gaan).

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik ben zelf ook erg benieuwd, het werkt tenslotte bij iedereen anders. Misschien dat het in mijn voordeel kan werken dan ik altijd al een redelijk androgyne look heb gehad (ook een rond vrouwelijk kontje en bovenbenen van mezelf).
Vanaf mijn 39e begon ik er tot mijn verdriet mannelijker uit te zien (en ging me realiseren dat er iets niet klopte)

Maar ik kan wel passabel zijn met make-up en kleding, in veruit de meeste gevallen had men niets in de gaten (met makeup is het altijd mevrouw). Ik heb geen wonderbaarlijke metamorfose nodig, maar ik hoop wel dat hormonen voldoende doen om zonder makeup passabel te kunnen worden.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Elise »

Even 2 vraagjes uit nieuwsgierigheid

Blue schreef:Oja ik ben trouwens 44 (vandaar ook de keuze voor pleisters)
Wat is de link tussen je leeftijd en de keuze voor pleisters? En vanaf welke leeftijd zou je voor pleisters moeten gaan?
Blue schreef:Verder gaat het goed en voel me veel rustiger, libido is wel afgenomen en is nu eigenlijk ietsje boven gemiddeld (ik was voorheen bijna hypersexueel) dus dat is ook wel prettig in mijn geval omdat ook dat voor meer rust zorgt.
Hoe weet je dat je libido ietsje boven gemiddeld is? Kan dat gemeten worden met bloed prikken of op een andere manier?
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: RE: Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Elise schreef:Even 2 vraagjes uit nieuwsgierigheid

Blue schreef:Oja ik ben trouwens 44 (vandaar ook de keuze voor pleisters)
Wat is de link tussen je leeftijd en de keuze voor pleisters? En vanaf welke leeftijd zou je voor pleisters moeten gaan?
Blue schreef:Verder gaat het goed en voel me veel rustiger, libido is wel afgenomen en is nu eigenlijk ietsje boven gemiddeld (ik was voorheen bijna hypersexueel) dus dat is ook wel prettig in mijn geval omdat ook dat voor meer rust zorgt.
Hoe weet je dat je libido ietsje boven gemiddeld is? Kan dat gemeten worden met bloed prikken of op een andere manier?
Ik heb gehoord dat vanwege hoger risico's bij 40 plussers eerder voor pleisters gekozen word. Maar als ik zou willen kan ik nog steeds pillen krijgen natuurlijk. Eveneens kun je ook als je jonger bent pleisters krijgen.

Libido kun je niet meten maar dat is een gevoel. Het is ook meer een ruwe schatting waarbij ik ervaringen van mensen in mijn omgeving als vergelijkingsmateriaal heb.



Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Na een dag of 11 merk ik dat ik smorgens spierpijn heb en 's avonds na inname van de Cypro erg moe ben.
Mijn libido is inderdaad aanzienlijk minder geworden, maar mijn behoefte aan intimiteit (knuffelen enzo) juist sterker.
Maar verder voel ik me er goed bij, ik had gelezen dat Cypro voor depressieve gevoelens kan zorgen maar bij mij lijkt dit juist af te nemen.
Ik voel me beter in mijn vel zitten en emotioneel eerder sterker, ik had voor de HRT vaak huilbuien en voelde me regelmatig ellendig maar dit is veel minder geworden.

Ik vroeg me nog iets anders af (ivm met mijn haar) maar daarvoor kan ik beter een ander topic openen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20230219 »

Tja spierpijn is niet leuk maar kan best met het middel te maken hebben, hoop wel dat dit al iets minder aan het worden is uiteraard want nooit leuk om al voor opstaan je gebroken of pijnlijk te voelen lijkt mij.
Aan de andere kant heeft het voor jou ook positieve punten dat je minder huilt en sterker begint te voelen.
Ben benieuwd naar je topic over het haar overigens en blijf dit met grote belangstelling volgen.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Charlotte_C »

Als ik dit allemaal zo lees ben ik erg benieuwd wat het over een hele tijd (waar staat mijn tijdmachine) met mij gaat doen. Mijn libido is gewoon al jaren niet bestaand en ik heb van mezelf altijd al een grote behoefte aan intimiteit en knuffelen en nooit zozeer aan iets stevigers zeg maar. Maar ja, zover zijn we nog lang niet. Ik vond dit overigens wel weer een interessant topic om te lezen en ik blijf het ook zeker volgen

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home