Eerste dag HRT

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Janice »

Inmiddels alweer 2 jaar aan de hormonen en gelukkig heb ik nog me libidio.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Nu iets meer dan een maand onderweg met HRT.
Nog steeds rustig zoals in het begin, maar wordt nu veel emotioneler maar of dat nu door de HRT komt of door mijn omstandigheden weet ik niet. Ik probeerde even kort samen te vatten maar dat werd een te lang verhaal en off topic binnen dit draadje dus laat ik het maar.
Lang verhaal kort: Dit is de eerste keer dat ik de feestdagen niet doorbreng met degene met wie ik dat de afgelopen 19 jaar heb gedaan terwijl ik nog steeds van haar hou zoals ik altijd heb gedaan.
Dus continu huilbuien, maar ik vermoed dat dit ook zonder HRT het geval was geweest.

Verder merk ik dat mijn huid zachter is geworden vooral gezicht en bovenlichaam. (en andere lichaamsgeur maar dat had ik al eerder geschreven dacht ik)
Maar wat me toch het meest in positieve zin verbaasde is dat ik de eerste tekenen van borstontwikkeling zie. Als ik rechtop sta is het niet zichtbaar maar ik voel wel verschil, en als ik op mijn zij ga liggen lijkt het zowaar op een AA cupje.

Maar goed, eerst maar die nare feestdagen periode door zien te komen, kerst in ieder geval alvast overleefd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20180501 »

Heel naar om te horen Blue, sterkte en een warme knuffel... :hug2:

Fijn dat de hrt aanslaat... ;)
andreagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 nov 2016, 03:41
Gender: Vrouw
Locatie: purmerend

Re: Eerste dag HRT

Bericht door andreagen »

Blue, ik wens je een heel voorspoedig 2017,met veel geluk en minder verdriet dan afgelopen kerst , en dat je lichaam positief mag blijven reageren op de hormonen. Kop op meid, veel sterkte en veel liefs van Andrea.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Hoi hoi,

Daar ben ik weer met een update. Na de verschrikkelijke feestdagen overleefd te hebben voel ik me weer wat beter.

Nu bijna twee maanden onderweg met HRT. En mijn huid is nu overal merkbaar zachter. In mijn gezicht zie ik nog niet zo heel veel verschil al lijkt het wel alsof ik er ietsje jonger uit ben gaan zien. Rimpeltjes rond ogen lijken minder te zijn geworden.
Ik ben nog wel snel moe en mijn spierkracht lijkt iets af te nemen.
Mijn libido is sinds de laatste maand gelijk gebleven. En ik voel nog steeds die innerlijke rust.Dus ik vind het prima zo.
Alleen soms last van opvliegers.

Wat ik me wel afvraag is of dit slechts een start dosis is die later verhoogd wordt of dat ik deze doseringen moet blijven gebruiken.
Ik heb nu dus 50mg cypro. En estradiol pleisters die 100microgram per dag afgeven.
Ik vind die 50mg cypro namelijk prima en heb liever geen hogere dosering hiervan.
De estradiol mag van mij (alleen indien nodig) wel opgehoogd worden. Want ik lees op US forums wel eens dat er twee pleisters van 100microgram gebruikt worden.
Hoe zit dat precies?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Elise »

Fijn om te horen dat je nog steeds je innerlijke rust hebt. Lijkt me een heel fijn gevoel :)
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Eerste dag HRT

Bericht door EmmaJJ »

Dank. Fijn om met je mee te mogen lezen. Fan gaat het een beetje leven.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Blue

Mijn traject verliep niet via het VUmc maar volgens mij is er wel wat speelruimte om te experimenteren met de doseringen
Maximalen weet ik niet, maar dacht dat die lager lagen dan in de USA...
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Nisss »

Hoi vandaag ben ik ook eindelijk begonnen met hrt. In dit geval zelfde dosering als @veerle mertens met cyproteron 50 mg 1 x en 2 x 2mg progynova. .. Ik hoop dat dit niet zoals @Blue aangeeft starters dosering is. Net zoals pleisters lees ik ook via verschillende andere foras hogere dosering? Meiden die de pil variant gebruiken... Is dit een lage dosering of normaal? Ik ben 30 jaar trouwens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20210626 »

leuke term , startersdosering . Dosering is dosering en daar zal weinig aan veranderen van het VU uit . Deze doseringen verhogen ? Dit is meer dan voldoende
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.