WC gebruik

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: WC gebruik

Bericht door Charlotte_C »

Ik sluit me aan bij iedereen die adviseert het damestoilet "gewoon" te gebruiken. Met de toevoeging dat het voor mij ook nog steeds niet altijd even makkelijk is en ik ook recentelijk pas die keuze heb durven maken. Voorheen hield ik liever op en ging ik thuis wel, maar dat is niet in elke situatie te doen. Dus om één en ander makkelijker te maken heb ik toen maar besloten om voor mijn eigen gemak te kiezen en de sprong te wagen. Succes

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
andreagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 nov 2016, 03:41
Gender: Vrouw
Locatie: purmerend

Re: WC gebruik

Bericht door andreagen »

Petra, toen ik in 2014 in mijn sociale rol als vrouw ging leven, ben ik gelijk voorgoed zonder enige twijfel naar het damestoilet gegaan, ongeacht wat anderen ervan zouden denken of zeggen. Het is gewoon een kwestie van doorzetten. Groetjes andrea.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: WC gebruik

Bericht door Blue »

Het ligt eraan waar je je het meest prettig voelt. Als ik in mijn enigszins gender neutrale werkkleding loop zonder makeup. (Dus niet passabel) vermijd ik openbare toiletten of ga buiten bij een boom staan. In alle andere gevallen het damestoilet.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: WC gebruik

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat je meer aandacht zou trekken met gebruik van het invalidentoilet dan met gebruik van het damestoilet ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door J1nny »

Gewoon, de dames.
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door Anouk »

Je eerste vraag: ben ik passabel? als ik zo je foto bekijk zeg ik Ja! We hebben allemaal een soort van negatieve visie op ons uiterlijk doordat we weten hoe we er in de oude geslachtsrol uitzagen, dat slijt met de jaren.

Ik denk dat je in een herentoilet veel meer zou opvallen. De mannen zullen allemaal kijken en denken: wat moet die vrouw hier?
Dus stap zelfverzekerd dat damestoilet in!!!
Nothing changes as everything changes
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: WC gebruik

Bericht door Simão »

Venusss schreef:Pak gewoon het toilet met de korste rij, want een wc is een wc. Als je door de mand valt dan kan je altijd nog de geschikte situatie gewoon aanpassen. Jezelf druk maken over een toilet discussie is zonde van je energie en dan heb je zowel pijn aan je hoofd als aan je blaas.
Precies dit. Het bordje aan de deur is geen verbod of gebod.
Persoonlijk zou ik nog zo ver gaan om met een rok aan bij een urinoir te staan als ik een piemel had.

Het is een wc.
Mensen gaan in een huis ook allemaal naar dezelfde en op veel kantoren tegenwoordig ook al.
Als het ergens druk is, zie je ook dames naar de heren gaan omdat daar een kortere rij is en iemand die er wat van zegt. Hoge nood wordt begrepen. ;)

Het is trouwens onzekerheid dat aandacht trekt, in elke situatie. Als je gewoon binnenstapt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, is er geen mens die raar opkijkt.

Ik ben ooit van een wc geplukt, nou ja, niet letterlijk, maar bij de ingang teruggehaald,en dan wordt je gewoon naar de andere verwezen. Ook geen ramp.
Grappig genoeg was dat in mij jeugd toen ik naar de dames ging en voor jongen werd aangezien, ik had dus ook meteen naar de heren kunnen gaan.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: WC gebruik

Bericht door Venusss »

Precies :hug2: @Simão je kan wel discussies hebben over passabel "dit" of "dat" maar daar zal je helemaal gestoord van worden.
Je bent uit de wc voordat je het weet! Gewoon objectief blijven, zoek een wc en zet je verstand op nul voordat je blaas knapt.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: WC gebruik

Bericht door wiggeltje »

Ik kleed me als vrouwelijk, heb een piemel, maar ik loop niet de hele dag overal op straat bloot rond, vooral in de winter niet.

Dus ik verkies de damestoilet :) (tenzij er een te lange rij staat of als ik stomweg de damestoilet niet vinden kan)

De invalide toilet heb ik ook wel eens gebruikt, maar dat was gewoonweg omdat ik even meer privacy wilde, zoals op vakantie en mijn haren wilde wassen. Eventjes in alle rust en comfort mijn dingetjes doen en zo. En ik heb ADHD, dus ik heb er wel recht op.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: WC gebruik

Bericht door Ender »

ADHD maakt je niet invalide toch?