Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Nate_0 »

Nope, het gaat per eierstok (in stukjes gesneden)!
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Ender »

Ik ga zeker kijken! (nee niet naar de ingevroren eierstokken)
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb alle voorgaande seizoenen van Hij Is Een Zij ook gezien, dus ik ga zeker kijken naar het nieuwe seizoen, ik ben benieuwd wat dit nieuwe seizoen voor mooie en ontroerende momenten gaat brengen
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Frank »

Had voor dit topic nog nooit van t programma gehoord, net met m'n moeder 4 afleveringen van seizoen 1 gekeken en heeft een heel hoop duidelijker gemaakt. Toch wel blij met zo'n programma op de NL buis, aangezien de meeste info die ik op Youtube gevonden had in 't Engels was (wat ze slecht spreekt, lol)
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Marcella »

@Frank mede dankzij seizoen 2014 en 2016 van dit programma ben ik er enkele maanden geleden achter gekomen dat ik een vrouw ben... :D
Dit is inderdaad een zeer goed programma. Ik hoop dat veel mensen hiernaar gaan kijken.

Ook merk ik dat het onderwerp langzaamaan bekender wordt bij winkels waar ik er over begin - vrijwel iedereen kent een andere transgender (in de familie, of als klant), en tot nog toe is iedereen vriendelijk en begripvol naar mij geweest.

Marcella
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Janice »

We gaan weer kijken, hopelijk is het programma qua beeldvorming en opzet niet zoals het meest recente programma: love me gender, wat een drama was dat.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Simão »

Volgens mij heb ik het vorige seizoen niet helemaal gezien, of ik kan het me slecht herinneren, ik ga even wat terugkijken.

En het nieuwe seizoen ga ik ook zeker volgen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Alexandra »

Heel goed. Ik denk dat dit programma heel veel heeft losgemaakt in Nederland, w.o. meer acceptatie, respect en begrip. Ik merk het verschil echt dagelijks. Iedereen die ik ontmoet begint op een of andere manier over dit programma te praten, als mijn situatie ter sprake komt. Ik had het nog niet gezien, sinds vandaag. Ook in de medische wereld merk ik dat men er naar kijkt. Ik merk wel degelijk dat ik beter en respectvoller word behandeld sinds het programma op TV is geweest.

Ik zou het wel prettig vinden als er ook eens aandacht wordt geschonken aan de wat oudere transen. Die groep wordt nu nogal vergeten. En juist die groep heeft het heel erg moeilijk. De jongeren zien er gelukkig uit, en het is ze echt gegund, daar hebben we met z'n allen al die jaren voor geknokt. Maar er is nog veel verborgen verdriet onder de wat oudere personen die nauwelijks passabel zijn, niet durven, of worden gepest en uitgelachen.

Als daar wat meer aandacht aan gegeven zou kunnen worden, dan is de cirkel wat mij betreft rond...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Dieuwertje »

Alexandra schreef:Maar er is nog veel verborgen verdriet onder de wat oudere personen die nauwelijks passabel zijn, niet durven, of worden gepest en uitgelachen. Als daar wat meer aandacht aan gegeven zou kunnen worden, dan is de cirkel wat mij betreft rond...
De eerste 2 seizoenen waren absoluut goede programma's met een positieve werking op de algemene acceptatie van transgenders. En inderdaad ontbreekt het aan de oudere transgender. Dat is wel een beetje jammer.
Maar het gevaar bestaat wel dat wanneer echte probleemgevallen opgenomen worden in het programma het dezelfde kant uit gaat als Love me gender. En daar heb ik nog niet veel forum leden echt positief over horen spreken. Ik zou niet willen dat het een programma wordt in de categorie 'leuk om de ellende van een ander te zien' of reacties oproept als 'lachen die gestoorden'.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Alexandra »

Ja, inderdaad.

Het is bijzonder hoe het tegenwoordig gaat, vooral die acceptatie.

Nog geen 30, 40, 50 jaar geleden kon je door de politie worden opgepakt als je je vertoonde in vrouwenkleren. Ken vele schrijnende verhalen van transvrouwen die 's nachts over straat liepen om zich onopgemerkt vrouw te voelen. Wat dat betreft hebben we een enorme vooruitgang geboekt. Het zou ook fijn zijn om zulke verhalen te vertellen, zodat we niet vergeten hoe ver we tegenwoordig zijn, en dat dit allemaal niet vanzelfsprekend is geweest.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb