Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anon20180501 »

Had dit dan meteen gezegd lieverd, hier had Denise misschien wat mee gekund als ze had gewild. ;)
De opmerking van Denise gaat idd te ver, vind ik ook, maar ergens begrijp ik haar dus ook wel.
Maar goed, op een lijn komen zal toch niet (meer) lukken denk ik, dus laat lekker gaan zou ik zeggen,
je hebt al genoeg aan je hoofd toch..? ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Emma »

Denise schreef:ik ga zeker ook niet meer kijken, even voor Nate, zelf durf je er niet vooruit te komen.
Beetje rare opmerking naar Nate, Denise. Dat bedoelde je hopelijk anders. Om in VUmc termen te spreken, "dat doen wij hier niet".
Nate_0 schreef:Inhoudelijker op die tweede reactie waarvan ik hoop dat ik 'm verkeerd gelezen heb? Euh... Neeuh.
:wship:
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Ender »

Ik ben ook blij dat de mensen die aan de show meedoen, deze info hebben willen verschaffen. Ik snap dat het intiem is, maar als je transgender bent ben je eigenlijk wel heel veel met intieme dingen bezig. En, heb ik zelf ervaren, als je veel met iets bezig bent, wordt het ook makkelijker om er over te denken, alsof die paden meer bewandeld worden in je hoofd, en het daardoor natuurlijker wordt.
En buitenstaanders hebben er geen besef van, waar het allemaal om draait bij transgenders. Daarom ben ik zo blij dat dit programma er is en dat er gewoon eerlijk over gedaan wordt, en "normaal".

En @Nate, waar Denise het over heeft, snap ik ook totaal niet o0
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anon20180501 »

Uiteraard ben ik niet tegen programma's zoals Hij is en Zij en Love me Gender enz... ze zijn nodig en worden goed gebracht, maar er moet ook ruimte blijven voor een goed onderbouwd tegengeluid, want het maakt je natuurlijk wel kwetsbaar zo'n programma, en indirekt mogelijk ook je naasten en vrienden en kennissen. Helaas de realiteit en zaken waar je je heel bewust van moet zijn voordat je aan zo'n programma meedoet...
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Emma1981 »

Het was uiteraard nog maar de eerste aflevering maar ik vond het fijner kijken dan eerdere seizoenen. Ik weet niet, maar ik kan er niet zo veel mee, de enige in de serie waar ik me enigszins in kan verplaatsen is eveline de dertiger met baan, en wat de andere betreft interesseert het me eigenlijk niet bar veel. Maar Human interest is dan ook niet iets waar ik zelf graag naar kijk, het is puur de trans hoek die het interessant maakt.

Maar nu de zelfde personen toch weer terug komen is het opzich ook wel interessant hoe ze zijn gegroeid als persoon en hoe ze er nu instaan ook met terug blik.
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Venusss »

Denk dat dit programma zeer waardevol is om het transbegrip hier in NL aanspreekbaar te maken. Is het leerzaam? Ja dat ook. Zelf ga ik het programma op dit moment niet volgen want heb belangrijkere dingen. Ik zal het denk ik wel in de toekomst willen terugkijken.

Wat voor mij het beste werkt is zelf ontdekken waar ik tegenaan loop en dan ervaringskundigen raadplegen. Kan niet wachten om zelf stappen te gaan ondernemen.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb nu net pas de gelegenheid gehad om even via replay tv de uitzending te bekijken. Ook bij dit seizoen ben ik toch weer gewoon heel blij met het programma. Zoals alle voorgaande seizoenen vond ik deze eerste aflevering van dit seizoen absoluut integer en eigenlijk wél heel gevarieerd. De mensen die ze laten zien, hebben allemaal een heel verschillend leven en dat maakt al dat dit programma bijdraagt aan acceptatie. Op sommige punten kwam het wel weer heel erg dichtbij, maar dat zal altijd wel zo blijven.

Aanrader? Ja, wat mij betreft zeker weer de moeite waard

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Denise
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 nov 2015, 11:26
Gender: Vrouw
Locatie: Apeldoorn

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Denise »

Ik zeg sorry tegen Nate, dit had ik niet moeten zeggen, excuus!
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Nate_0 »

Denise schreef:Ik zeg sorry tegen Nate, dit had ik niet moeten zeggen, excuus!
Excuses aanvaard, Denise :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Janna »

Ik heb de eerste aflevering gezien met mijn twee oudsten (20 en 16). Dat wil zeggen, ik keek en zij waren erbij, bezig met laptop en telefoon. Ondanks dat pikten ze nog genoeg op en hebben we er best open over kunnen praten. De meest confronterende vraag was: ga jij dat nu ook doen? Ik weet dat het voor veel hier gesneden koek is, maar voor mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk. Hart en hoofd strijden nog steeds. Het was wel een opsteker dat ze me allebei van harte steunden als ik het zou doen. Mijn dochter zei zelfs dat ze verwachtte dat ik er best mooi uit zou zien. :-)

Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering. De eerste keer worden de hoofdpersonen een beetje geintroduceerd, dus ik hoop dat het de volgende keer iets dieper gaat.

Oh, niet vergeten serie 2 nog te gaan bekijken. Die heb ik overgeslagen omdat het toen niet zo lekker ging.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.