Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Janna »

Nog een aanvulling: ik vind dat Jan Kooijman het prima doet. Het valt vast niet mee om Arie te vervangen, maar eigenlijk merkte ik pas halverwege dat een ander het presenteerde. Goed teken. Of een slecht teken wat betreft mijn observatievermogen... :-)
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Janice »

Ik hoopte eigenlijk Bo en meer vorige kandidaten terug te zien en kijken hoe het nu met hun is?
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Charlotte_C »

Jolanda schreef:Nog een aanvulling: ik vind dat Jan Kooijman het prima doet. Het valt vast niet mee om Arie te vervangen, maar eigenlijk merkte ik pas halverwege dat een ander het presenteerde. Goed teken. Of een slecht teken wat betreft mijn observatievermogen... :-)
Ik heb zelf ook met kritisch oog gekeken naar de werkwijze van Jan Kooijman maar zijn manier van aanpak is, hoewel misschien ietsje meer afstand houdend, vrijwel identiek aan de manier waarop Arie Boomsma het programma deed. Niet per definitie verkeerd
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Jer158 »

Charlotte_C schreef:Ik heb zelf ook met kritisch oog gekeken naar de werkwijze van Jan Kooijman maar zijn manier van aanpak is, hoewel misschien ietsje meer afstand houdend, vrijwel identiek aan de manier waarop Arie Boomsma het programma deed. Niet per definitie verkeerd
Dat was precies mijn indruk, Charlotte. Wat meer afstandelijk maar verder nagenoeg niet te onderscheiden.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Janna »

Elise schreef:Ow en even om misverstanden te voorkomen. Ik ben niet de Elise uit de serie ;)
Vandaag de 'echte' Elise gezien en even gesproken. ;-) Echt leuk. Ik vind het maar dapper...... Het is zo goed dat dit soort programma's er zijn, maar ik kijk liever dan dat ik eraan mee doe! :lol:
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anne V »

Charlotte_C schreef:
Jolanda schreef:Nog een aanvulling: ik vind dat Jan Kooijman het prima doet. Het valt vast niet mee om Arie te vervangen, maar eigenlijk merkte ik pas halverwege dat een ander het presenteerde. Goed teken. Of een slecht teken wat betreft mijn observatievermogen... :-)
Ik heb zelf ook met kritisch oog gekeken naar de werkwijze van Jan Kooijman maar zijn manier van aanpak is, hoewel misschien ietsje meer afstand houdend, vrijwel identiek aan de manier waarop Arie Boomsma het programma deed. Niet per definitie verkeerd
Komt mogelijk ook door het gewenste format en de regie van het programma.
Jolanda schreef:Het is zo goed dat dit soort programma's er zijn, maar ik kijk liever dan dat ik eraan mee doe! :lol:
Ik sta er ook niet voor te trappelen. Maar er zijn er gelukkig wel die het aan durven om aan zo'n informatief programma mee te werken.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Jer158 »

Zowel mijn moeder als mijn oma vinden dit seizoen van Hij is een zij tot dusver niet zo interessant. :? Mijn oma kijkt voor het eerst, en mijn moeder heeft ook wat oudere afleveringen gezien. Ben benieuwd wat anderen voor reacties krijgen vanuit de omgeving.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:57
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Leo »

Ben ik de enigste die getriggered raakt van deze programma's (het is goed dat ze er zijn maar ik kan er niet naar kijken)
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Elise »

Ik vond het wederom een geslaagde aflevering. Alleen wat me toch een beetje stoorde was dat er in deze aflevering over transgenders met hun aangeboren geslachtsdelen gesproken wordt als zijnde shemale. Ik vind dat echt niet meer kunnen, zeker omdat vanaf 2014 de geslachts bevestigende operatie niet meer geldt als voorwaarde voor je V in het paspoort. Dat vond ik een beetje een blunder.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Charlotte_C »

Ik kreeg juist de indruk dat ze daarmee doelden op de prostituees in Thailand. Dan ligt het m.i. weer iets genuanceerder. Hier in het westen ben ik het dan ook volmondig met je eens dat iemand als zodanig aanduiden not done is.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home