vraag en antwoord

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vraag en antwoord

Bericht door Nate_0 »

Het was niet mijn bedoeling om je direct te beschuldigen van racisme, ik vind het persoonlijk gewoon niet prettig om in te gaan op de dubbelzinnigheid van de grap (waarvan ik weet dat die inderdaad al heel oud en veelgebruikt is, en het zou me niet verbazen als er Aziaten/Chinezen zijn met Hu Lang als naam, maar ik, als mijn eigen persoon, voel me er gewoon niet goed bij een dergelijk antwoord).

En om te antwoorden op je vraag: Ik denk dat het om School's Out door Alice Cooper gaat. Dat telt als kinderliedje, right? :P
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

Het gaat om Mary Had A Little Lamb (1972) van Wings, die is uitgebracht als protestreactie op het in de ban doen van de Singles Hi, Hi, Hi (op verdenking van drugs influenced lyrics) en Give Ireland Back To The Irish

Wie weet Wanneer een Stilstaande Klok de juiste tijd aangeeft (let op doordenkertje)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vraag en antwoord

Bericht door Nate_0 »

2x per dag, maar dan heb je het over een analoge klok. Toevallig vanmiddag nog met Ender, X en Jer over gehad...

Denk jij dat alle mensen kleuren hetzelfde zien, of is paars voor de een geel voor de ander (of iets dergelijks)?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: vraag en antwoord

Bericht door Marcella »

Sommigen zijn kleurenblind - die zien kleuren dus anders dan dat ze zijn.

Waar eindigt de regenboog eigenlijk?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vraag en antwoord

Bericht door Nate_0 »

Bij de pot met goud en de kaboutertjes in Ierland, natuurlijk...

Wat zit er in een frikandel?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: vraag en antwoord

Bericht door Anon20180501 »

[quoteWie weet Wanneer een Stilstaande Klok de juiste tijd aangeeft (let op doordenkertje)][/quote]

Bijna iedereen... ;)
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

Daniéla schreef:[quoteWie weet Wanneer een Stilstaande Klok de juiste tijd aangeeft (let op doordenkertje)

Bijna iedereen... ;)

Grappig om te zien hoe iedereen een antwoord geeft dat absoluut correct is, maar dat geen van jullie het doordenkertje ziet. :)

De stilstaande klok geeft 24 uur per dag de juiste tijd aan, het grote toverwoordje hier is de dubbele betekenis van stilstaand. Inderdaad is het een juiste aanname dat de wijzerplaat niet meer werkt en dat hij daarmee tweemaal per dag de juiste tijd aangeeft (punten voor Nate :) ), echter is het ook zo dat een klok zich NOOIT zelfstandig door een ruimte heen verplaatst en daarmee dus locatiegebonden stilstaat. Op dat moment geeft hij dus als altijd 24 uur per dag de juiste tijd aan.

Bonuspunten voor Daniéla voor haar scherpe analyse "Bijna iedereen" :)

Dan nu het antwoord op Daniéla's vraag:

Over de ingrediënten van een frikandel zegt wikipedia het volgende "Er werd wel eens gesuggereerd dat er van alles en nog wat in een frikandel zou zitten: slachtafval, uiers, koeienogen en vet. Industriële producenten moeten daar echter niets van weten.

In de moderne frikandel in Europa vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40%), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers.

Ook bestaan speciale kipfrikandellen die tot wel 80% kippenvlees bevatten en geen varkensvlees. In de Verenigde Staten bestaat de frikandel voor 50% uit varkensvlees, 35% is rundvlees en 15% kippenvlees en wordt er geen paardenvlees gebruikt. Er bestaan ook vegetarische frikandellen; deze worden gemaakt met plantaardige ingrediënten."


Afsluitend voor een eervolle vermelding de nieuwe vraag,

"In de film New Kids Turbo zit een hond, luisterend naar de naam Gradje. Wat is de echte naam van deze hond?" (het antwoord is te vinden)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: vraag en antwoord

Bericht door Anon20180501 »

Bonuspunten voor Daniéla voor haar scherpe analyse "Bijna iedereen"

Dan nu het antwoord op Daniéla's vraag:
feitelijk onjuist, 2x... :P

Woef...
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

Woef is helaas fout :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: vraag en antwoord

Bericht door Anon20210626 »

wiggeltje schreef:Het is een forumspelletje waar geen domme vragen of foute antwoorden bestaan, alles is goed en het gaat om wat jij denkt.
Charlotte_C schreef:Woef is helaas fout :)
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap er niets van . Ik zie alleen maar discussies over foute antwoorden

Echter, dat was volgens de eerste zin niet mogelijk .

Enige bijsturing gewenst ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.