Ik wil graag wat grotere borsten

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: Ik wil graag wat grotere borsten

Bericht door JacquelineM »

Hoi Petra,
ben blij voor je dat het bij jou op die manier gelukt is. Je hebt daarmee in de 'pré-huisarts' periode toch een mooie basis kunnen leggen. En dank voor de tip van de Chi-massage. Dat ga ik nog wel proberen; misschien dat het voor een 'oud wijf' ook nog bruikbaar is. Bij mij zal het wel een kwestie van teamwork blijven: een heel klein beetje van mezelf, het meeste van de Hema en de rest van Hunkemöller. Maar ik kan er best mee leven hoor, maar een jonge meid ..... :shock: :o :D .
Lieve groet van Jacqueline.
emmy
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2022, 20:49
Gender: Vrouw

Re: Ik wil graag wat grotere borsten

Bericht door emmy »

ik heb medicijnen tegen mijn te hoge bloeddruk en daar krijg je echt borstgroei van
ik begin gewoon echt borsten te krijgen en ik ben ook al begonnen met een bh te gaan dragen
mijn borsten beginnen zo te groeien dat ik het al niet eens meer fijn vind om zonder bh de deur uit te gaan
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ik wil graag wat grotere borsten

Bericht door Frederieke »

emmy schreef: 10 jul 2022, 11:50 ik heb medicijnen tegen mijn te hoge bloeddruk en daar krijg je echt borstgroei van.
Gelukkig heb ik een prima bloeddruk en ik wil zeker niet met je ruilen, maar ik ben toch wel benieuwd wat voor medicijnen dat dan zijn. Staat het ook als mogelijke bijwerking op de bijsluiter?

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ik wil graag wat grotere borsten

Bericht door Annabel »

Als borstgroei ongewenst is en je bent 'man' heet het gynaecomastie en ja dan kan dat zeker een mogelijke bijwerking zijn.
Gynecomastia is a physical finding that hypertensionologists need to assess in the routine evaluation of patients. Its presence may be indicative of a secondary cause of hypertension; antihypertensive medications are one of the most common causes of gynecomastia

...

Amlodipine, captopril, clonidine, diltiazem, doxazosin, enalapril, felodipine, methyldopa, nifedipine, prazosin, reserpine, spironolactone, and verapamil have been reported to cause gynecomastia.
En oh ja als we toch bezig zijn: Nebivolol-induced gynecomastia

En Overview of feminizing hormone therapy
Spironolactone is the most commonly used androgen blocker in the U.S. Spironolactone is a potassium sparing diuretic, which in higher doses also has direct anti-androgen receptor activity as well as a suppressive effect on testosterone synthesis. Doses of 200mg daily in non-transgender women being treated for hair loss have been described as safe, though doses of up to 400mg/day have been reported without negative effect.
8-) ... ...
Gebruikersavatar
BArts
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:42
Gender: Genderfluid
Locatie: Boxmeer

Re: Ik wil graag wat grotere borsten

Bericht door BArts »

Om nu al meer vrouwelijk te worden doe ik borstvergrotende oefeningen en smeer ik fijngemalen Fenegriek (of trek er thee van) en Lavendel en Tea Tree olie op m'n borsten en billen/heupen en ik denk zeker dat het werkt (al zegt mijn dokter dat vaak je borsten masseren met iets ook al kan zorgen voor borstgroei doordat je ze vaak stimuleert). Ik doe dit nu geregeld (niet altijd elke dag) en merk echt dat het helpt en ik ben nog man dus kan niet natuurlijk door hormonen komen. Ik had eerst een platte mannelijke borst {zgn. kippenborst} 75AAA of kleiner en nu heb ik 75A of 80AA en 75B wordt ook al redelijk opgevuld en mijn billen/heupen zijn ook voller. Ik denk dat smeren veel beter helpt dan pillen slikken en geloof dus zeker dat het helpt, al kan het van persoon tot persoon verschillen.
11-07-2023 : Wachtlijst Geslacht & Gender RadboudUMC Nijmegen.
03-01-2024 : Start gezicht laseren (met ICE Diode laser).
19-06-2024 : Eerste afspraak Geslacht & Gender RadboudUMC Nijmegen.