(Borst)operatie buitenland

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

(Borst)operatie buitenland

Bericht door Jer158 »

Ik weet dat je naar het buitenland kunt voor operaties en dat de verzekeraar dan de kosten vergoed "tot aan het gebruikelijke bedrag" in Nederland. Ik vroeg mij af of er hier mensen ervaringen hebben met de borstoperatie in het buitenland, in het bijzonder ben ik benieuwd wat het "gebruikelijke bedrag" is. Daar woon ik namelijk, én er zijn hier twee heel goede chirurgen. Wil graag mijn opties bekijken.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie buitenland

Bericht door Mr.X »

Hangt zoiets niet van je verzekering af? Ik zou je eigen zorgverzekering contacteren en deze vraag stellen. Zij zouden toch precies moeten weten wat ze wel en niet vergoeden.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie buitenland

Bericht door Ender »

Het lijkt me sowieso handig om ervaringen te vergaren wat betreft operaties in het buitenland en in hoeverre deze worden vergoed
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie buitenland

Bericht door Jer158 »

Bump. Iemand die ervaringen kan delen met operaties in het buitenland (deels) vergoed krijgen? Hoeft niet per se om de borstoperatie te gaan
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie buitenland

Bericht door Ender »

denk dat er meer transvrouwen zijn met ervaring.. zal ik je draadje naar Algemeen verplaatsen Jer?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie buitenland

Bericht door Jer158 »

Ender schreef:denk dat er meer transvrouwen zijn met ervaring.. zal ik je draadje naar Algemeen verplaatsen Jer?
Thanks :D Je kunt ook "borstoperatie" uit de titel halen als dat handig is?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: (Borst)operatie buitenland

Bericht door Jer158 »

Hoi allemaal, mijn vraag staat nog steeds. Zijn er mensen die van de verzekering enige vergoeding hebben gekregen voor hun operatie in het buitenland?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: (Borst)operatie buitenland

Bericht door Lau92 »

Je woont in het buitenland geef je aan. Je beschikt wel over een Nederlandse zorgverzekering?

Er zijn inderdaad verzekeraars die het Nederlandse tarief vergoeden. Dat geldt bijvoorbeeld voor reguliere behandelingen in het buitenland ook. Ik denk dat je beste optie inderdaad is om contact op te nemen met je zorgverzekeraar. Ik ben wel werkzaam in de verzekeringswereld, maar heb nu nog iets te weinig informatie om inhoudelijk een betere reactie te geven, helaas.
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: (Borst)operatie buitenland

Bericht door Jer158 »

Lau92 schreef: 05 aug 2017, 11:07 Je woont in het buitenland geef je aan. Je beschikt wel over een Nederlandse zorgverzekering?

Er zijn inderdaad verzekeraars die het Nederlandse tarief vergoeden. Dat geldt bijvoorbeeld voor reguliere behandelingen in het buitenland ook. Ik denk dat je beste optie inderdaad is om contact op te nemen met je zorgverzekeraar. Ik ben wel werkzaam in de verzekeringswereld, maar heb nu nog iets te weinig informatie om inhoudelijk een betere reactie te geven, helaas.
Ik heb wel een Nederlandse zorgverzekering idd.

Wat ik lees op de website van mijn zorgverzekeraar is dat ze alleen geplande zorg in het buitenland lijken te vergoeden als je daarnaar uitwijkt i.v.m. wachttijden. Op dit forum lees ik echter een hoop mensen die uitwijken naar landen/chirurgen die langere wachttijden hebben
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: (Borst)operatie buitenland

Bericht door Emma »

ik heb een machtiging gevraagd en gewoon gekregen... wachtlijsten deden er niet toe.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]