zijn men borstjes nu ok of .........;

Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door leonie »

heb nu op 27 mei 2013 men srs en borstaugmentatie gehad in het UZ gent , per borst 260 cc silicone prothesen , van het merk allergan , zoals je kan zien op de foto , voel ik me er erg goed bij .
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Veronica »

mariena70 schreef:dat snap ik best en dat geldt ook voor mij .
maar dan is het nog steeds geen rechten waar haal je dat dan vandaan dat het een recht is volgens jou veronica.

mariena70
Omdat het midden in de nacht is, kort samenvatten.

Jezelf kunnen zijn hoort bij de rechten van de mens, dat is punt 1.

Punt 2 ik heb het niet verzonnen, bij VU zelf zeiden zij dat het echt een recht is.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

Recht of geen recht. De mensen die bij het VUmc genderteam werken hebben er zelf voor gekozen en daar worden ze gewoon voor betaald en ze hebben gewoon hun werk te doen. Dat ik gediagnosticeerd ben als transseksueel en zo geboren ben zegt enkel dat ik niet gek ben en je mag blij zijn dat er instellingen zijn in Nederland die begeleiding geven en dan moet het niet uit maken waar jij je transitie volgt en gelukkig hebben we toch een keuze (pig/vumc/umcg).
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Eva »

Voorrecht
Recht aan een persoon boven anderen toegekend; begunstiging, privilege
Het is dus compleet BS om na te komen afspraken als een voorrecht te betitelen. Dat doe je ook niet als de verzekeraar je autoschade vergoed.

En nu terug on topic, aub.

Mijn borstjes groeien gelukkig voorspoedig en daarmee prijs ik me gelukkig :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Anon20180501 »

ach, voor sommige mensen is er ook geen armoede in Nederland.

Mijn behandeling bij het VUmc (Vrije Universiteit medisch centrum) was zo 'recht' dat het me naar het er nu uitziet ruim € 8.000,- gaat kosten.
Hoezo voorrecht...? amper te rechtvaardigen.

Sorry Eva, ik kon het even niet laten... :wship:

On-topic; Mijn borstjes ontwikkelen zich naar wens, daarover niets te klagen.

Liefs Daniéla
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

EvaVanA schreef: Mijn borstjes groeien gelukkig voorspoedig en daarmee prijs ik me gelukkig :)
Mag ik vragen wat voorspoedig is Eva.Voor de een is een A cupje voldoende maar de ander wil dubbel D en ik zelf heb geen verwachtingen dus alles wat groeit is meegenomen en ik zie wel waar het schip (borsten) strand.Hoelang ben jij al aan de hormonen dan Eva,ik wist niet eens dat je mocht.Het laatste wat ik hoorde was dat er iets met je lever was of zo,maar wel fijn dat je ook mag HRTen. :hug:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Eva »

In ruim 4 maanden tijd naar een cup A, Aafke.
Inderdaad werden hormonen me indertijd door de endo (via de PIG) geweigerd in verband met mijn leverconditie. Die lever heb ik sedertdien behoorlijk vertroeteld en de waarden zijn nu aanzienlijk gunstiger. Mijn endo bij het VUmc merkte pas na ruim 3 maanden hormoongebruik dat mijn leverconditie niet optimaal was. Ze zou de waarden na het prikken vorige maand nog eens onder de loep nemen. Niets meer van gehoord.
Punt is (denk ik) dat een endocrinoloog die buiten het genderteam van de VU om zijn werk doet misschien wel dubbel voorzichtig is. Ook jij hebt daarmee ervaring, als ik me goed herinner (therapiepauze).
Overigens merk ik niets nadeligs van de hrt. Prettig hoor!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Fay »

hrt therapiepauze? hoe moet ik dat voor me zien?

Fay
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

EvaVanA schreef: Punt is (denk ik) dat een endocrinoloog die buiten het genderteam van de VU om zijn werk doet misschien wel dubbel voorzichtig is. Ook jij hebt daarmee ervaring, als ik me goed herinner (therapiepauze).
Overigens merk ik niets nadeligs van de hrt. Prettig hoor!
Daar heb jij ook een puntje hoor.Drie maanden verplicht stoppen alle bloed testen doen en een uitgebreid lichamelijk onderzoek en vervolgens kreeg ik te horen dat alle waardes op 1 na goed waren.Er was iets met mijn lever waar de waardes iets waren verhoogt.Deze waardes zaten net aan de bovengrens van wat normaal is dus niks ergs.Maar mijn endo heeft extra bloed onderzoeken aangevraagd o.a door een micro biologie lab waar ze kijken naar bacteriën en ander andere infecties omdat uit mijn bloed deze waardes niet waren te verklaren en niet logisch zijn want anders moet je dat terug zien in het bloed.Ook moet ik een buik echo ondergaan want mijn endo wil gewoon weten waarom en op dat puntje zijn ze voorzichtiger en willen en kunnen ze zich geen fouten permitteren want anders heeft het VUmc een stok om mee te slaan.Ik zelf denk dat een VU endo er nooit aandacht aan had besteed want het is verhoogd maar net op de grens van wat normaal is.Ik ben nu weer 2 maanden en 2 dagen aan de hormonen en dat bevalt mij prima en ik zie wel waar de borstgroei heen gaat ze doen wel heel erg pijn en ze zijn heel gevoelig en als ik het nu koud heb dan voel ik dat ook en dat is gek. :D

@Fay 3 maanden stoppen voor de 0 meting ;)
Laatst gewijzigd door Venka op 15 nov 2013, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Fay »

Ok thx, dat lijkt me behoorlijk klote

Fay