zijn men borstjes nu ok of .........;

Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

Dat is ook niet leuk maar het is overkomelijk hoor al duren 3 maanden wel lang als je mannelijke dingen weer gaan werken :(
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Fay »

Aiks, 1 week zonder androkur bracht me al zeer onprettig tegen het plafond

Fay
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

Bij mij ook want ik liep letterlijk tegen het plafond op met mijn gevoelens en emoties,maar wel een goede test of HRT echt een uitkomst is en of dat helpt bij jou GD gevoelens en geloof mij HRT helpt echt en ook al heb ik een hekel aan mijn geslachtsdeel maar de ergenissen zijn wel minder geworden en mijn GD gevoelens ook omdat je door HRT en de lichamelijke veranderingen je veel meer in je eigen lichaam thuis voelt.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Fay »

Dat is ook wat ik ervaar, het begint allemaal zon beetje te kloppen, nu en dan je androkur 'vergeten' , helpt bij twijfel heb ik gemerkt, zeker die week zonder, zette mij weer even met de beentjes op de grond, dat de beslissing juist is, wat een opgefokt kotegevoel weer, zon ijkpunt is soms ff nodig om je weer doen realiseren hoe klote je je voorheen voelde, zelfs 1 dag nie nemen brengt me direct terug in die oude gevoelswereld, brrr, bizar dat zon pilletje zoveel uitmaakt

Fay
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

Dat is ook zo Fay,het is niet enkel of er borsten groeien maar ik vind de testosteron die vrijelijk in je lichaam zijn werk kan doen echt een hel en ben heel bij met androcur want ik voel mij heel lekker zonder of met heel weinig testosteron.De vrouwelijke hormonen maken het gevoel compleet dat jij je thuis voelt in je eigen lichaam en de waarschuwing van de endo en mijn psych van als je door gaat moet je dadelijk de rest van je leven hormonen blijven gebruiken,so what! :o
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Fay »

Snap ik even niet,waarschuwing van endo en psych?

Dat weet je toch als je er aan begint en dat is nu net wat je wilt toch?

Fay
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Raisa »

Ik geloof dat iedereen die bij het VUmc aan de hrt begint een dergelijk formulier moet ondertekenen waarin je verklaart te beseffen wat de permanente gevolgen van de hormoon behandeling kunnen zijn.

Mijn borstjes zijn na 6 maanden weer gestopt met groeien en ik hang nu 2 jaar nadat ik met de hormonen ben begonnen op een kleine A-cup. Echt tevreden ben ik er dus niet over omdat het net van die tienermeisjes tietjes zijn op een volwassen torso. Het is igg beter dan niets en wie weet gebeurt er nog wat want ze jeuken verschrikkelijk de laatste week.
Laatst gewijzigd door Raisa op 15 nov 2013, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:Ik geloof dat iedereen die bij het VUmc aan de hrt een dergelijk formulier moet ondertekenen waarin je verklaart te beseffen wat de permanente gevolgen van de hormoon behandeling kunnen zijn.

Mijn borstjes zijn na 6 maanden weer gestopt met groeien en ik hang nu 2 jaar nadat ik met de hormonen ben begonnen op een kleine A-cup. Echt tevreden ben ik er dus niet over omdat het net van die tienermeisjes tietjes zijn op een volwassen torso. Het is igg beter dan niets en wie weet gebeurt er nog wat want ze jeuken verschrikkelijk de laatste week.
Goed teken dat ze jeuken, bij mijn zusje was dat ook zo voordat ze begonnen met groeien.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Venka »

Fay schreef:Snap ik even niet,waarschuwing van endo en psych?

Dat weet je toch als je er aan begint en dat is nu net wat je wilt toch?

Fay
Wat Raisa zegt,ik heb bij het PIG niks ondertekend maar er is mij wel nadrukkelijk verteld door de psych maar ook de endo dat er consequenties zitten aan hormoon gebruik en dat lijkt mij ook logisch en niet dat je dadelijk spijt krijgt en dan gaat zeggen, ja hallo dat is mij niet verteld of zo.Dus het is zeker verteld en het staat ook op mijn diagnose papieren dat ik mij er bewust van ben wat de gevolgen zijn van hormoon gebruik en dat ik daar van op de hoogte ben.IK denk dat elke gender team zich zo indekt voor spijtoptanten en e.v.t. gerechtelijke gevolgen daar van en zeker als jij je SRS hebt gehad is hormoon gebruik nog steeds een pre.Mijn diagnose papieren zijn ook in 4-voud ondertekend en verdeelt onder mij,psycholoog,psychiater en de endocrinoloog.

Mijn borsten jeuken ook verschrikkelijk,soms zo erg dat ik s,avonds op de bank zit met mijn hand in de BH te krabben en uit kijken voor de tepels want ik heb er een keer over heen gekrabd met mijn nagels en dat deed pijn.Mijn dochter zit mij wel eens aan te kijken,Aafke dat doe je niet in het openbaar,ja sorry maar de jeuk is killing me.Nu smeer ik ze elke dag in met een goede lotion en dan is het gejeuk wat minder.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: zijn men borstjes nu ok of .........;

Bericht door Miazara »

Ik had wel gehoord dat de borsten pijn zouden doen als ze groeien, van jeuk heb ik niks gehoord, Maar dat doen ze wel heel erg.. Op mijn werk is het nog het ergst qua irritatie, omdat ik daar niet zomaar kan krabben, Dan krab ik bij de zijkant van mijn bh of ga ik naar het toilet om daar te krabben.. vreselijk irri!!
Code Sorceress