Decapeptyl ipv androcur

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Roland »

Ik krijg dit nu voorgeschreven in plaats van Cyproteronacetaat (androcur)
Ik gebruikt androcur al vrij lang, maar het heeft niet het gewenste affect op mijn Testo-waarden, dit blijven maar erg hoog (zo hoog dat het in de normaalwaarden van een man valt) , ik gebruik de maximale dosering al.

Nu krijg ik een recept opgestuurd van Decapeptyl (was even uitzoeken hoe je het schreef :oops: ) en moet dan naar mijn huisarts om het te laten zetten omdat het een injectie is.

Dit middel schijnt veel beter(sterker) te zijn dan androcur, ik ben benieuwt.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Jer158 »

Decapeptyl zijn de hormoonblokkers die aan kinderen worden voorgeschreven om de puberteit te remmen, dus allicht kun je vanuit die hoek ervaringen vinden. Ook krijgen trans mannen het wel eens voorgeschreven als bijv. de ongesteldheid niet weg wil blijven met alleen testosteron.

Heb nog niet eerder gehoord dat de decapeptyl niet werkte bij iemand!
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Nate_0 »

Betekent dat dan dat de decapeptyl de natuurlijke aanmaak van hormonen remt/stopt ongeacht wat deze hormonen zijn?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nate,

Yup

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Nate_0 »

Good to know!
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Anon20190712 »

Ik heb decapeptyl gehad, zijn best vervelende prikken. Als je huisarts het niet eerder heeft gezet (zoals de mijne destijds, die er een endo voor moest bellen...) de 2 componenten van de injectie moeten langzaam gemengd worden en de injectie moet dan een minuutje rusten, het inbrengen moet langzaam gebeuren- anders kan het zeer doen.
Ik hield er altijd een flinke bult/pijnlijke plek aan over. Maar het werkt supergoed!

@nate ja, het remt de hormoonaanmaak vanuit de hypofyse in plaats van dat het middels hormonen de eigen hormoonproductie verandert zoals bij 'de pil' of orgametril.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Roland »

Goed om te weten, ik zal bij de afspraak bij de huisarts vragen naar iemand die het vaker heeft gedaan.
Ik wist niet dat dit middel bij beide geslachten werkt, dus het wordt vanuit de hersens onderdrukt.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Roland »

Ik heb gister de decapeptyl spuit gekregen.
De prik viel wel mee, je voelde meer de vloeistof.

Op de avond had ik een misselijk gevoel, wat niet echt weg wou.
De volgende dag (vandaag) nergens last van, alleen de plek is wat gevoelig, en er zit kleine bloeduitstorting.
Wel heb ik last van het effect dat je hormonen eerst tijdelijk omhoog gaan.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door NaomiClareNL »

Androcur had voor mij een desastreuze uitwerking in combinatie met een plotseling kelderende oestrogeenwaarde (tot onder de waarde gemeten tijdens de nulmeting). Toen ik weer bij mijn positieven kwam na een verkapte zelfmoordpoging (door uithongering en uitdroging) ben ik de bijsluiter gaan lezen. Acuut gestopt met die rotzooi. Later door een bijna afgestudeerde arts-assistent op decapeptyl gezet om aan het operatieveto van die incompetente klojo uit Oostenrijk te voldoen (die had het lef niet om mij onder ogen te komen en het mij persoonlijk te vertellen, de hufter).

Heb nooit problemen met de decapeptyl gehad ondanks evenveel gejojo van de oestrogenen. Nooit meer ernstig depressief geweest van alleen maar de testosteronblokker. Geen bijwerkingen van gehad, zelfs geen pijn bij het injecteren in de vetlaag onder de huid. Ook libido bleef redelijk op peil en zeker geen pijn omdat bij androcur de voorhuid gekrompen was waardoor masturbatie pijnlijk was op die schaarse momenten dat ik het wilde.

Ik zie dat je de eerste injectie al gehad hebt. Voor diegenen die het ook willen, hou er rekening mee dat het spul gekoeld moet worden. Als het opwarmt dan mengen de 2 stoffen niet meer goed en kan op zijn minst de werking minder goed zijn.

Met andere woorden, koelelementen en koeltas mee als je het ophaalt bij de apotheek.

Grootste nadeel vond ik dat ik het niet zelf mocht injecteren. Dus moest ik elke 4 weken naar de huisarts.

Het is dat het zo duur is in vergelijking met de cyproterone acetaat of spironolactone maar anders zou het met een paar straatlengten de betere oplossing zijn.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Decapeptyl ipv androcur

Bericht door Roland »

Ik zit nu 4 maand aan de Decapeptyl, hier zijn mijn bloed/hormoon waarden:

Code: Selecteer alles

Hormoon              Mijn waarde      Standaard bereik
FREE ANDROGEN INDEX  unmeasurable ""  30 - 85 ""
Testosteron          <0.5 nmol/L      >8.0 nmol/L
SHBG                 46 nmol/L        13 - 71 nmol/L
Prolactine           0.16 U/L         <0.3 U/L
Estradiol            <20 pmol/L       0 - 180 pmol/L
LH                   0.17 U/L         1 - 8.4 U/L