crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Anon20190122 »

Eva schreef:
Laten we eerlijk zijn, T-Amersfoort is geen travestiefeestje. Niets tegen die mensen, maar voor hen zijn er andere gelegenheden. Kom gewoon als man, androgyn of vrouw. Sterk opvallende kleding maakt je niet meer passabel en dient acceptatie en emancipatie niet. Er is geen gelegenheid tot omkleden.
Het lijkt me tijd om even uitleg te geven over deze tekst. Hij is onlangs geplaatst na een wat gênante vertoning in Breda.
Een manspersoon voegde zich bij onze groep. Manspersoon, te oordelen aan de kleding. Jaartje of zestig. Hij kwam niet onverwacht en hij was op de hoogte van de mores. De persoon verdween in het herentoilet en verscheen al snel weer, nu voorzien van een geelachtig carnavalspruikje en een rokje dat ik mijn dochter van 18 ernstig zou ontraden te dragen buiten haar kamer. Een soort zomerzotheidje, weinig om het lijf, zeg maar.
De situatie werd nog vervelender toen een flink opgewonden stelletje (m/v) zich bij ons voegde en duidelijk maakte dat ze voor het feestje kwamen en verwachtten dat wij als groep weldra in uitdagende kleding een soort erotisch optreden zouden gaan verzorgen. Ze waren door onze dartele bejaarde uitgenodigd.

We hebben de persoon in kwestie vriendelijk uitgelegd dat dergelijke kleding misschien niet de beste keuze was voor een avond zoals door ons georganiseerd. Het opgewonden stelletje is ook op vriendelijke wijze te woord gestaan en hun vragen zijn netjes beantwoord. De persoon was niet onder de indruk van onze suggesties en bleef naar hartelust door de tent dartelen.

Een dergelijke vertoning is niet alleen kwetsend voor osm, het kan er ook toe leiden dat we een schrobbering krijgen van de kastelein. In Amersfoort ontstond lang geleden (in een toen nog ander cafe) flinke ergernis toen iemand van ons in een extreem korte jurkje "hetero's ging verleiden". De vijftig gepasseerd en denken dat je achttien bent. Stoere bouwvakkers versieren. We werden zo'n beetje weggekeken.

We willen dergelijke taferelen voorkomen. Vriendelijke en gematigde suggesties over kleding worden door sommigen niet opgepikt en we zaten als groep T-Breda gewoon voor schut. Allemaal. Vandaar iets meer duidelijkheid...


Nu graag terug on topic.
Zeg Eva had ik deze wel mogen wurgen?

Zo te lezen had ik er niet bij moeten zijn die was op de lompe manier de keet uitgegaan wat mij waarschijnlijk een nachtje in het hok had opgeleverd.
colorfulandfree
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 feb 2017, 17:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Het zonnige zuiden

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door colorfulandfree »

Jammer dat er kledingvoorschriften gelden bij jullie groep. Wat mij betreft zegt dit veel. De drang om een ¨normale vrouw¨ of ¨normale man¨ te zijn danwel passabel te zijn in die termen is wat mij betreft te aanwezig in de wereld en de trans scene zoals hij nu is.

Dat is precies waarom ik - samen met het mooie weer hier het hele jaar door - geen pruiken of make-up draag. Dan maar kale plekken op mijn hoofd. Datgene doen wat de feministen proberen te doen; de hokjes omver trekken. Mensen uitdagen om na te denken: Alleen man/vrouw? Nee. Mezelf accepteren: Zoals ik ben.

Laat mensen mij maar zien als een crossdresser. Aannames maken doen ze toch wel. Dat hoort bij onze samenleving. En al zou ik zoveel wegplamuren, laten opereren aan mijn gezicht, zo´n mooie pruik vinden; Mensen blijven het zien, en voor andere mensen doe ik het niet.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Dieuwertje »

colorfulandfree schreef:Jammer dat er kledingvoorschriften gelden bij jullie groep. Wat mij betreft zegt dit veel.
En wat zegt dat dan? In de rest van je stukje vertel je dat je dan maar crossdresser bent. Daar is volgens mij geen bezwaar tegen.
Het enige voorschrift is om het netjes te houden. Dat lijkt mij toch niet zo veel gevraagd?
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Dieuwertje »

Op die avonden mag het gezellig zijn, het mag heel serieus zijn en er mag gelachen worden en ze zijn er om lotgenoten te ontmoeten. Maar wat de avonden niet zijn is dating-avonden met een seksueel getint randje. En dus wordt er gevraagd om je niet zo te kleden dat het daar op gaat lijken.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Ender »

Dieuwertje zegt het precies goed. Colorfulandfree, je moet wel verder lezen dan de eerste regel ;)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Eva »

colorfulandfree schreef:Jammer dat er kledingvoorschriften gelden bij jullie groep. Wat mij betreft zegt dit veel. De drang om een ¨normale vrouw¨ of ¨normale man¨ te zijn danwel passabel te zijn in die termen is wat mij betreft te aanwezig in de wereld en de trans scene zoals hij nu is.

Dat is precies waarom ik - samen met het mooie weer hier het hele jaar door - geen pruiken of make-up draag. Dan maar kale plekken op mijn hoofd. Datgene doen wat de feministen proberen te doen; de hokjes omver trekken. Mensen uitdagen om na te denken: Alleen man/vrouw? Nee. Mezelf accepteren: Zoals ik ben.

Laat mensen mij maar zien als een crossdresser. Aannames maken doen ze toch wel. Dat hoort bij onze samenleving. En al zou ik zoveel wegplamuren, laten opereren aan mijn gezicht, zo´n mooie pruik vinden; Mensen blijven het zien, en voor andere mensen doe ik het niet.
[mod mode on]
Colorfulandfree,

Je hebt meerdere verzoeken gehad om te verantwoorden waarom je een mod via PB hebt lastig gevallen en aanwijzingen van team beheer naast je neer hebt gelegd.
Met je post hierboven geef je aan onze adviezen verkeerd te interpreteren, naar mijn persoonlijk gevoel verkeerd te wíllen interpreteren zelfs.

Je hebt vanaf nu precies 24 uren om aan voorgaande verzoeken gevolg te geven. Doe je dat niet dan is het over en sluiten.
[mod mode off]
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
colorfulandfree
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 feb 2017, 17:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Het zonnige zuiden

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door colorfulandfree »

Jammer dat je zo verbolgen erover bent dat je je bewind niet op mij uit kan oefenen.

Ik ben datgene wat mijn naam zegt: Kleurrijk en vrij.

Dus ook op dit forum: Vrijheid van meningsuiting en geen censuur.

Wat mij betreft hoef je me niet te blokkeren: je mag mijn account zelfs direct verwijderen want ik kom hier niet terug.

Veel plezier met jullie forum voor UITSLUITEND LETTERLIJKE GELIJKGESTEMDEN.


En, wat betreft de ¨aanval naar de mod¨: Het is m.i. van de zotte dat iemand hier een voorbeeldfunctie uit moet oefenen als ¨accepterende partner van een transgender¨ het normaal vindt om er 2 (!!) jaar over gedaan te hebben om het transgender zijn van de partner te accepteren. Dat getuigt niet van gelijkwaardig partnerschap, dat getuigt er niet van de ander serieus te nemen, noch een ontwikkeld mens te zijn.

Ik heb deze uiting slechts gedaan per PB, als eyeopener.

En wees gerust, toen ik aan dig forum begon, wilde ik al geen lid worden omdat het bewind al aardig duidelijk doorscheen als je je aanmeldt. Dat ik dat uiteindelijk wel gedaan heb, mag wellicht een verrijking voor jullie geweest zijn: Voor mij persoonlijk zeker: Ik heb gerealiseerd dat de moderators hier in elk geval het IQ van een visstick hebben en vastgeroest zijn in de jaren 70.

Tabee.
colorfulandfree
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 feb 2017, 17:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Het zonnige zuiden

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door colorfulandfree »

Ender schreef:Dieuwertje zegt het precies goed. Colorfulandfree, je moet wel verder lezen dan de eerste regel ;)

Heb ik ook gedaan; het ging mij om dat ene punt, op de rest had ik niets aan te merken.

Transgender betekent nu eenmaal, travestieten vallen ook onder die paraplu.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Eva »

Colorfulandfree heeft ons verlaten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Ender »

colorfulandfree schreef: En, wat betreft de ¨aanval naar de mod¨: Het is m.i. van de zotte dat iemand hier een voorbeeldfunctie uit moet oefenen als ¨accepterende partner van een transgender¨ het normaal vindt om er 2 (!!) jaar over gedaan te hebben om het transgender zijn van de partner te accepteren. Dat getuigt niet van gelijkwaardig partnerschap, dat getuigt er niet van de ander serieus te nemen, noch een ontwikkeld mens te zijn.
Ik wil op dit stukje toch nog ff reageren, al is persoon in kwestie weg: het is geweldig dat deze persoon (al is het een mod) de tijd heeft gekregen om dit te verwerken en een plekje te geven. Te horen dat je partner/ouder/kind transgender is, is niet niks! Het zou toch eigenlijk ook van de zotte zijn om dit direct te kunnen accepteren?? M.i. betekend dit juist dat er alle tijd voor is genomen voor de persoon (mod) om dit te kunnen accepteren, en anderszijds van de TG om deze tijd te geven. Dit is echt niet iets dat zo 1 2 3 over gaat, en ik lees vaak genoeg dat het níét goed gaat. m.i. getuigd het juist wél van de ander serieus te nemen en de relatie serieus te nemen.

Zo dat wou ik nog even gezegd hebben. Het IQ van een visstick neem ik dan maar voor lief.