Nieuwe chat! Zie dit topic.

De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Gevoelens die je met de wereld deelt
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door henriette »

Ik vind het transgender zijn eigenlijk afschuwelijk.

Dat overweg moeten met dat diepe gevoel dat ik al vijftig jaar heb,gewoon een vrouw te zijn, ook al ziet niemand dat. Ik bedoel, als jongetje van zes wist ik op de een of andere manier dat een mannenhoofd tussen vrouwelijke benen enorm geluk teweeg kan brengen. Een totale lichtflits. Dat heb ik toen zo ervaren in een fantasie waarbij ik de vrouwelijke rol vervulde. Pas later natuurlijk heb ik begrepen wat dat precies was. Maar die ervaring die gewoon over me heen kwam, heeft wel mijn hele leven bepaald. Ik voelde me altijd een kwetsbaar meisje, en heb heel wat zeilen moeten bijzetten om flink te zijn, of minstens zo over te komen. Dat ging bij mij primair op intellectueel vlak. En daar heb ik het een en ander in bereikt, maar ergens voldoet het niet. Ik wil het eigenlijk niet eens meer. Ik wil gewoon het kwetsbare meisje mogen zijn dat zich niet hoeft waar te maken. Gisteren heb ik, in travestie, voor het eerst bij een man mogen meemaken dat ik dat mag. Hij liet me helemaal de ruimte. Ik hoefde helemaal niets.

Maar het heeft dus 50 jaar moeten duren. In de tussentijd heb ik het meisje geweld aangedaan. Ik heb er verdomd onder geleden. En ik voel nu wel een zekere verlossing in me, ook als ik als man onder de mensen kom. Ik merk dat ik veel opener ben, ook gewoon in de supermarkt. Niet dat ik zo'n chagrijn was, zeker niet, maar het is een duidelijk verschil. Dus het is goed voor mij, maar er gaat wel onvoorstelbaar veel door mij heen. Ik ben nauwelijks nog ergens anders mee bezig. Er is opeens zoveel tegelijk dat de aandacht vraagt. Kleding, make up, het geld dat dat allemaal kost, sterke twijfels over mijn seksuele oriëntatie, onzekerheden over ja dan nee volledige transitie, zeker vanwege al het gedoe dat daarbij kijken komt, en wanneer durf ik in deze fase de straat op, hoe vertel ik het alleen al de buren, en wil ik dit allemaal wel, kan ik niet net zo goed verdergaan zoals het was? En wat kan ik op straat verwachten, met name in mijn eigen wat benepen wijkje? Is het kwetsbare meisje dan stoer genoeg? En heb ik niet gewoon dertig jaar geleden mijn kans gemist, toen ik het hevig wilde, maar ik het niet betalen kon? Ik had zo'n mooie meid kunnen worden, dat weet ik zeker, en nu? En als ik dan zo vreselijk twijfel over de basis van mijn mannelijke leven, wat moet ik dan als vrouw, financieel?

Ik hang zo tussen alles in, en zou willen dat het niet nodig was geweest. Van de ene kant ben ik blij, van de andere kant: al dat gedoe, bah. Ik word zo jaloers op Stef Sanjati, met haar YouTube-kanaal.Die heeft met al haar jeugd nog zoveel elan en moed tot transitie, en kan het zo hartveroverend vertellen. Maar ik ben moe van 50 jaar man zijn. En ik weet niet of ik de kracht heb om nog eens de strijd aan te gaan met dit en dat en zus en zo.

Nou ja, misschien valt het mee. We gaan zien.

Een van de leukste dingen is: op ballerina's leren lopen. Dat staat er weer tegenover. Daar kan ik zo van genieten!
Rita
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:45
Gender: Vrouw
Locatie: Katwijk aan de Rijn

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Rita »

Ik voel mij zelf niet zozeer transgender, transseksueel of een andere benaming ,ik voel mij vrouw zoals ik zou moeten zijn
dat transgender is bijzaak voor mij ,omdat ik pillen moet slikken of pleister gebruiken en onder controle blijf bij het VU (makkelijk af en toe een check up)
ik kom zelfs in een kroegje waar ze het zo een beetje wel allemaal weten van me maar ze zien mij gewoon als Rita een vrouw
Dus nee ik zie mijzelf als vrouw en andere ook
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Fay »

Sluit me bij henriette aan, het is nogal veel om aan te gaan, maar neem de tijd zouk zeggen , heb vanaf begin gezegd, geen id hoe lang ik er over doe, waarover? is daar een tijd aan te hangen>? wanneer ben je 'af' ? als jij vindt dat je af bent,balans zoeken, ene kant jezelf bij kunnen houden, andere kant toch wel erg snel volledig vrouw willen zijn, kun je willen maar gaat nie in 3 weken, ook geen 3 maanden en soms nie in 3 jaar

Ik pas op voor te snel gaan, beter te langzaam

Leuk? ach leuk is het tot noch toe niet echt geweest maar zit wel 100 keer beter in vel dan ooit, dat zit iig goed, de rest? uitzoeken tijd nemen

Voordelen zie ik niet, mijn rem zit in het maar lastig kunnen accepteren dat er veel verwoest is, niemand om boos op te zijn, het is wat het is maar je wil het nie, je had vanaf je geboorte gewild,en moet het doen met een 2de rangs pakket,zo zie ik het op donkere dagen, pijnlijk, maar alles beter dan nog 1 seconde man

Fay
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Eveliene »

Rita schreef:Ik voel mij zelf niet zozeer transgender, transseksueel of een andere benaming ,ik voel mij vrouw zoals ik zou moeten zijn
dat transgender is bijzaak voor mij ,omdat ik pillen moet slikken of pleister gebruiken en onder controle blijf bij het VU (makkelijk af en toe een check up)
ik kom zelfs in een kroegje waar ze het zo een beetje wel allemaal weten van me maar ze zien mij gewoon als Rita een vrouw
Dus nee ik zie mijzelf als vrouw en andere ook
Precies mijn gedachte en ervaring, geen transgender maar gewoon vrouw zoals je jezelf ziet gaan anderen je ook zien. Het gaat allemaal makkelijker dan ik ooit had verwacht maar alles is natuurlijk wel afhankelijk van je eigen houding.
Rita
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:45
Gender: Vrouw
Locatie: Katwijk aan de Rijn

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Rita »

Vroeger was ik stil ,verlegen en doors niks ik deed mijn werk ,maar iedereen had het wel door dat ik anders was ,in hun ogen was ik een soort homo (sorry) maar te vrouwelijk , toen ik later in mijn real life test zat was ik vooral mezelf geworden ik straalde dat ook uit , er waren zelfs die zeiden dit staat je heel goed , over mijn verleden denk ik weinig na ik leef meer in het heden ik probeer nu vooral te leven zoals ik wil. nomatter wat de ander denkt , ik kan zeggen ik zie er leuk uit ,ik praat makkelijk met onbekende en mensen denken echt niet dat je anders bent dan hun .
probeer vooral jezelf te zijn dan straat je ook geluk uit .en leef je meer
Gebruikersavatar
Sophie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2017, 22:08
Gender: Trans MtF
Locatie: Tilburg

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Sophie »

Positief of niet, ik ben blij en trots dat ik er vooruit gekomen ben. Dat ik er 32 jaar over gedaan heb om het te vertellen daar heb ik ook geen spijt van. En voor de rest is het idd hoe je er zelf mee omgaat denk ik dan maar weer. Gelukkig heb je zelf de keuze hoe je het gaat in vullen transitie of niet. Zelf heb ik er voor gekozen om het hele pakket te nemen (lekker plastisch) en er voor te gaan. Zelf sta ik nog helemaal vooraan en moet nog alles over me heen krijgen dus ik ben benieuwd hoe ik er over een jaar of wat tegen aan kijk, maar tot op heden gaat alles positief. Of ik er ook een ander persoon door ben geworden weet ik niet laat anderen het maar zeggen, zelf vind ik dat ik nog me zelf ben. En mij zelf in een hokje plaatsen doe ik niet dat wordt in de maatschappij al genoeg gedaan vind ik. En het mooie wat ik nu vind is dat ik lekker mooie vrouwen dingen kan kopen voor me zelf.



Kusjes Sophie :hbeat:
Proud to be a gurl. Keep calm and stay Girly.... :hbeat: :hbeat: :hbeat:
http://boytosophie.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20180730 »

ik haat het transgender zijn. Ik was nog liever m'n pruik met auto sjampoo of heb een bionische penis in ontwikkeling, dan dat ik transgender ben.. nou goed??.. :shock: maar okay.. de rest van de mensheid is niet veel beter ;)
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Lau92 »

De beide opties liggen inderdaad wel ver uit elkaar :P

Maar stel, je wordt geboren zonder twijfels over je gender, oriëntatie of wat dan ook. Ik denk niet dat er dan veel mensen zouden denken "hè, wat had ik graag transgender willen zijn!". Althans, dat kan ik me noet voorstellen.

Van mezelf kan ik niet echt aangeven in welk hokje ik me zou plaatsen. Zou het makkelijker zijn als ik die hokjes niet nodig had en mijn lichaam paste bij hoe ik mezelf voel? Natuurlijk. Maar het zou ook makkelijker zijn als ik niet zo ontzettend perfectionistisch zou zijn geweest. Uiteindelijk is het onderdeel van wie je bent, daar kun je blij mee zijn of niet.

Zoals hiervoor gezegd is, zijn er wel mogelijkheden op medisch gebied om je lichaam te laten matchen met je brein. Je kunt voor jezelf bedenken hoever je je transitie door wilt zetten. Doordat je daar erg veel mee bezig bent, leer je misschien wel dat je niet alles for granted moet nemen. Niet alles is vanzelfsprekend, en dat leer je dan misschien wel the hard way, maar misschien levert je dat wel een stuk meer waardering voor alles om je heen en in jezelf op.

Lang verhaal kort: nee ik ben niet blij met het feit dat ik geen cis ben. Ik had het graag anders gezien, zonder alle pijn, moeite, uitsluitingen en weet ik het wat. Maar anderzijds ben ik wel dankbaar dat ik mezelf moet leren kennen voordat ik mezelf kan leren accepteren. Het gros van de cisjes zal vast niet stilstaan bij gender, identiteit et cetera. Vind ik wel een toegevoegde waarde hebben. Weegt dat op tegen de dingen uit het neekamp? Vraag me dat over vijf jaar nog eens, als ik misschien wel een hokje heb gevonden waarin ik comfortabel ben!
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress